زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 454898 1 سال قبل 175
تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

تحصیلات دانشگاهی یکی از مراحل مهم تحصیلی هر فرد است که در حال حاضر متقاضیان می توانند در دو نوبت دی ماه و تیر ماه با توجه به شرایط شرکت در آزمون کنکور سراسری، برای ثبت نام در یکی از این دو دوره اقدام کرده و شانس خود را برای قبولی در دانشگاه های کشور امتحان نمایند.

یکی از مراحل مهم و اساسی که به حضور درست متقاضیان در رشته و دانشگاه مورد نظرشان کمک می کند، موضوع انتخاب رشته کنکور سراسری است که شرکت کنندگان در آزمون سراسری با توجه به نتایج کنکور سراسری  اعلام شده، باید برای این مهم، اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه سال ۱۴۰۱، به همراه کنکور نوبت دوم که در تیر ماه برگزار خواهد شد، در نیمه دوم مرداد ماه می باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

بر طبق تصمیمات جدید سازمان سنجش، آزمون کنکور سراسری در دو نوبت دی ماه و تیر ماه انجام خواهد گرفت که طبق اعلامیه سازمان سنجش، زمان انتخاب رشته دو نوبت در یک زمان و پس از اعلام نتیجه اولیه کنکور خواهد بود.

در حال حاضر تاریخ دقیقی برای زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام نشده است اما بر طبق گفته ها و اعلامیه های عنوان شده، این زمان در نیمه دوم مرداد ماه سال ۱۴۰۲ می باشد. در صورت اعلام زمان دقیق انتخاب رشته، این مقاله به روز خواهد شد و همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی کنکور ایران مشاوره، از اخبار مربوطه و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوید.

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

همواره در سال های گذشته زمانی به عنوان مهلت مجدد انتخاب رشته برای افرادی که در زمان اولیه موفق به انجام انتخاب رشته نشده اند، در نظر گرفته شده است. البته در حال حاضر زمان دقیقی را نمی توان برای این منظور مشخص نمود و شرکت کنندگان در کنکور بهتر است انتخاب رشته خود را در زمان اولیه در نظر گرفته شده به انجام رسانند.

مهلت مجدد انتخاب رشته علاوه بر این که فرصتی است برای کسانی که انتخاب رشته خود را انجام نداده اند، فرصتی است برای ویرایش ثانویه انتخاب رشته انجام شده و شرکت کنندگان می توانند در صورت تمایل با توجه به قوانین موجود در رابطه با ویرایش انتخاب رشته، انتخاب رشته خود را تغییر دهند. به محض مشخص شدن زمان دقیق این مقاله به روز شده و به اطلاع شما خواهد رسید.

راهنمای انتخاب رشته در کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ پس از اعلام نتیجه کنکور و با توجه به لیست رشته های کنکور سراسری  می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته نمایند. مراحل انتخاب رشته کنکور در ادامه به صورت گام به گام عنوان شده است، همچنین شرکت کنندگان در کنکور سراسری می توانند برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری، با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره در ارتباط بوده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

  • برای انتخاب رشته در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور سراسری

  • سپس در صفحه جدید بر روی لینک “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که اطلاعات آزمون آورده شده است که آن را به دقت خوانده و در انتها تیک “اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 را مطالعه نموده ام” را انتخاب کرده و پس از آن بر روی گزینه “تایید و ادامه-گام بعدی” فشار دهید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • سپس با انتخاب یکی از سه روش موجود و وارد کردن اطلاعات خواسته شده و در انتها فشار دادن دکمه “ورود به سیستم” وارد مرحله بعد خواهید شد.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • سپس در این مرحله باید فرم مربوطه را پر کرده سپس دکمه “تایید و ادامه” را فشار داده و در انتها کدرشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت به ثبت برسانید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • پس از طی نمون مراحل گفته شده، رسید انتخاب رشته برای شما صادر خواهد شد.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور سراسری

 

سوالات متداول

1- زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ در چه تاریخی است؟

تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ به همراه انتخاب رشته آزمون تیر ماه ۱۴۰۲ در اواخر مرداد ماه می باشد که تاریخ دقیق آن در حال حاضر اعلام نشده است.

2- انتخاب رشته کنکور سراسری از چه طریقی انجام خواهد شد؟

شرکت کنندگان کنکور سراسری می توانند در زمان مقرر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.

3- آیا برای انتخاب رشته، مهلت مجددی در نظر گرفته می شود؟

همواره به منظور کمک رسانی به افرادی که در زمان مقرر اولیه موفق به انتخاب رشته نشده اند، زمان مجددی نیز برای انتخاب رشته و با ویرایش انتخاب رشته در نظر گرفته می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

مشاهده این خبر در سایت مرجع