زمان بازگشایی دانشگاه ها 1400

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 83442 2 سال قبل 495
زمان بازگشایی و فعالیت دانشگاه هازمان بازگشایی دانشگاه ها

ظهور و انتشار ویروس کرونا در سال های اخیر، شرایط اضطراری را در جامعه به وجود آورده است. با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا مقرر شد که برای جلوگیری از انتشار و همه گیری این ویروس، دانشگاه های کشور و به تبع آن خوابگاه های دانشجویی برای مدتی تعطیل باشند. بر همین اساس دانشجویان دانشگاه های مختلف دعدغه اطلاع از زمان بازگشایی مراکز و موسسات آموزش عالی و شیوه ارائه دروس در ترم مهر ماه سال جاری را دارند. در ادامه مقاله شما را از جدیدترین تصمیمات وزارت علوم در این زمینه مطلع می کنیم.

برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه ها در ترم مهر ماه سال جاری مشروط به تکمیل روند واکسیناسیون دانشجویان می باشد.

زمان بازگشایی دانشگاه ها در سال 1400

همان طور که گفته شد، در سال های اخیر بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه ها و خوابگاه های کشور تعطیل شدند. البته تعطیلی دانشگاه ها به معنی تعطیلی آموزش نیست چرا که همزمان با بسته شدن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزش مجازی جای آموزش حضوری را گرفت و اساتید از این طریق به تداوم ارائه دروس مشغول بودند. با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان دغدغه اطلاع از زمان بازگشایی دانشگاه ها در سال جاری را دارند و اخبار مربوطه را پیگیری می کنند.

بنا بر تصمیمات مشترک وزارت علوم، بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه ها از مهر ماه فعالیت خود را مجددا از سر می گیرند و دانشجویان موظف هستند مطابق با برنامه آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود، در کلاس های درسی شرکت نمایند. بر همین اساس می توان گفت بازگشایی دانشگاه ها و برگزاری کلاس های حضوری در آن ها منوط به کنترل وضعیت بیماری در کشور از طریق اجرای کامل طرح واکسیناسیون تمامی دانشجویان و اعضای هیات علمی می باشد.

اما از آن جایی که تکمیل این روند تا مهر ماه ممکن نیست، آموزش در دانشگاه ها همچنان به صورت غیرحضوری برقرار خواهد بود. شما می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با ما همراه باشید و در جریان بروزترین اخبار در این باره قرار بگیرید.

آموزش در دانشگاه ها، مجازی یا حضوری؟

گفتیم که آغاز فعالیت ها و برنامه های آموزشی حضوری در دانشگاه ها تنها به شرط انجام عمل واکسیناسیون میسر می باشد. لذا تمامی دانشجویانی که در موسسات و مراکز تحت نظارت وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند و همچنین طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می بایست در اسرع وقت با مراجعه به سامانه ثبت نام واکسن دانشجویان در راستای نام نویسی خود اقدام نمایند. بر اساس اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، واکسیناسیون اساتید و اعضای هیات علمی نیز در مرداد ماه به انجام رسیده است.

بر همین مبنا، برگزاری کلاس های درسی برای دانشجویان ورودی 98 و قبل از آن که قبل از آغاز موج پنجم کرونا به صورت حضوری برنامه ریزی شده بود، فعلا ممکن نیست و آموزش در شروع سال تحصیلی جدید به شیوه مجازی ادامه دارد. معاون آموزشی وزارت علوم همچنین در خصوص دانشجویان ورودی جدید نیز اعلام نمود که در ترم پیش رو آموزش ها و کلاس های درسی تماما غیرحضوری بوده و در صورت رفع مشکلات ناشی از فراگیری بیماری در ترم های آینده، امکان آموزش حضوری فراهم خواهد بود.

با توجه به این که در زمان تعطیلی دانشگاه ها آموزش به روش الکترونیکی انجام می گیرد، کلیه دانشجویان می بایست با نحوه ورود به سامانه های آموزش الکترونیکی مختلف از جمله سامانه آموزش مجازی دانشگاه های سراسری و استفاده از خدمات آن آشنا باشند. جهت کسب آگاهی های لازم در این زمینه، می توانید بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- کلاس های درسی در سال 1400 برای دانشجویان جدید الورود به چه صورت برگزار می گردد؟

کلاس های این دسته از دانشجویان در ترم مهر ماه سال جاری به صورت مجازی بوده و در صورت بهبود وضعیت بیماری در کشور، به شیوه حضری برگزار می شود.

2- ارائه برنامه های آموزشی دانشگاه ها در سال 1400 برای دانشجویان ورودی 98 به قبل به چه صورت خواهد بود؟

در صورت عدم تکمیل روند واکسیناسیون تا مهر ماه، کلاس ها و برنامه های آموزشی برای این دانشجویان غیرحضوری برگزار می گردد.

3- واکسیناسیون دانشجویان از چه طریقی انجام می گیرد؟

جهت انجام این امر می بایست به سامانه ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مزاجعه نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع