زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 168476 2 سال قبل 167
زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 1400زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

در برخی از دوره ها پس از اعلام نتایج ارشد آزاد چنانچه ظرفیت برخی از رشته محل ها خالی مانده باشد، فرآیند تکمیل ظرفیت برگزار می گردد. در سال گذشته داوطلبان واجد شرایط می توانستند بدون حضور در کنکور کارشناسی ارشد در این دوره شرکت نمایند. در سال 1400 این فرآیند با تغییراتی مواجه شد و تنها علاقه مندان به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های آزاد که مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته ارشد آزاد 1400 هستند، می بایست با دانستن تاریخ ثبت نام که از طریق سایت مرکز سنجش پذیرش امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می گردد نسبت به اعلام علاقه مندی خود به صورت اینترنتی اقدام کنند. داوطلبان سال جاری چه زمانی می توانند نسبت به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند؟

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 تا تاریخ 30 دی ماه تمدید شد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 

متقاضیان مجاز شده در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که تمایل به شرکت در کد رشته های جدید و دارای ظرفیت خالی داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام خود در این مرحله اقدام نمایند. در این میان، اطلاع از زمان دقیق نام نویسی و تکمیل فرم اینترنتی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هر ساله از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می گردد.

بر همین اساس متقاضیان می بایست با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از تاریخ 22 لغایت 27 دی ماه 1400 نسبت به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1400 اقدام کنند. همچنین لازم به ذکر است این فرآیند برای داوطلبان بازمانده از نام نویسی و داوطلبان نیازمند به ویرایش اطلاعات ثبت نام تا تاریخ 30 دی ماه تمدید شد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از جدیدترین اخبار در این زمینه اطلاع یابید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 

همان طور که بیان شد، اعلام علاقه مندی و تکمیل فرم انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و به ترتیب زیر انجام می گیرد.

  •  ابتدا به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.
  • در این مرحله، بر روی لینک فعال “انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰” کلیک نمایید.
  • با استفاده از “کد دسترسی به انتخاب رشته” و “کد ملی” خود، به صفحه بعد وارد شوید.
  • کادرهای مربوط به مشخصات ثبت نامی خود و فرم انتخاب رشته مربوطه را تکمیل نمایید.
  • نهایتا کد پیگیری صادره از سوی سامانه را دریافت نموده و تا پایان مراحل پذیرش نزد خود حفظ نمایید.

به داوطلبان توصیه می کنیم پیش از هرگونه اقدامی در راستای تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، ابتدا دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دانلود کرده و پس از مطالعه کامل، کد رشته محل های مورد نظر را استخراج کنند. سپس این کدها را به ترتیب اولویت وارد سامانه انتخاب رشته نمایند. این کار می تواند از بروز اشتباه به هنگام انتخاب رشته جلوگیری کند.

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 از چه زمانی آغاز می شود؟

اجرای این فرآیند از تاریخ 22 تا 27 دی ماه تعیین شده بود که تا روز 30 دی ماه 1400 تمدید شد.

2- جهت انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد از چه طریقی باید اقدام کرد؟

جهت ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت این مقطع به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

3- پذیرش در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 بر چه اساسی انجام می شود؟

در سال جاری پذیرش این فرآیند بر اساس کارنامه اولیه افراد مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه های آزاد صورت گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع