زیباترین سواحل ایران که باید ببینید

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 238240 1 سال قبل 256

سفر به شهرهای ساحلی، همیشه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های سفر در میان گردشگران ایرانی بوده است. در سال‌های اخیر شهرهای شمالی کشور همواره میزبان گردشگرانی بوده‌اند که با خودروی شخصی یا خرید آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، از هر نقطه ایران خودشان را به این شهرها رسانده و تعطیلات خود را در آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیر شمال ایران، سپری کرده‌اند.

از طرف دیگر، شهرهای جنوبی هم همیشه با استقبال زیاد مسافران مواجه شده و گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند با خرید بلیط تهران کیش، تهران قشم یا هر شهر دیگری، خودشان را به سواحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان برسانند.

با این‌حال، تماشای ساحل‌ها و آرامش تماشای طلوع و غروب خورشید که با صدای امواج دریا ترکیب‌شده هنوز هم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای برنامه‌ریزی سفر در تعطیلات باشد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، چندتا از بهترین و زیباترین سواحل در ایران را به شما معرفی کنیم و به شما برای پیدا کردن پاسخ این سوال که «زیباترین سواحل ایران کجاست؟» کمک کنیم.

اما قبل از هرچیزی پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید در ایام تعطیلات به شهرهای ساحلی سفر کنید، حتما بلیط برگشتتان را هم همین الان بخرید تا در زمان برگشت، به مشکل برنخورید. به‌عنوان مثال اگر به کیش سفر می‌کنید، حتما از همین الان، بلیط کیش تهران را هم از سایت یوتراوز رزرو کنید تا بتوانید با خیال راحت، از سفرتان لذت ببرید و نگران تهیه بلیط برگشت نباشید.

حالا در ادامه این مقاله، با معرفی زیباترین سواحل ایران، با ما همراه باشید.

ساحل مرجان از زیباترین سواحل ایران

این ساحل، یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران است که می‌تواند لذت قدم زدن رو شن‌های طلایی و نگاه کردن به نخل‌های سر به فلک کشیده را برای شما به ارمغان بیاورد.

این ساحل یکی از آرام‌ترین و بکرترین سواحل کیش است؛ اما می‌توانید در آن، تفریحاتی مثل موج‌سواری و قایق‌سواری را هم امتحان کنید. البته این را هم فراموش نکنید که به دلیل گرمای بیش از حد جزیره کیش در فصل تابستان، بهتر است فصل‌های سرد سال را برای تماشای ساحل مرجان انتخاب کنید.

ساحل زیتون

اگر به قشم سفر کرده باشید، بعید است که سری به ساحل زیتون نزنید. این ساحل، درواقع بخشی از پارک زیتون قشم به‌حساب می‌آید که یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است.

تعداد زیاد رستوران‌ها و امکانات تفریحی در نزدیکی ساحل زیتون قشم، می‌تواند یک خاطره رویایی و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

البته، ساحل زیتون با برخورداری از یک مدرسه شنا برای تمام سنین، یکی از بهترین ساحل‌خای جنوب ایران برای تجربه ورزش‌های آبی است.

ساحل گیسوم 

حالا  وقت آن است که کمی از سواحل جنوب فاصله بگیریم و به سمت گیلان برویم. ساحل گیسوم، یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است که در استان گیلان قرارگرفته و مکانی بی‌نظیر برای فرار از هیاهو و سروصدای زندگی در شهرهای شلوغ، به‌شمار می‌آید.

در این ساحل، می‌توانید تفریحاتی مثل ورزش‌های آبی، جت‌اسکی و کمپینگ را هم تجربه کنید. همچنین می‌توانید گشتی هم در جنگل گیسوم بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

ساحل بندرعباس از زیباترین سواحل جنوب ایران

یکی دیگر از سواحل زیبایی که می‌توانید در جنوب ایران ببینید، ساحل بندرعباس است. اگر می‌خواهید برای چنددقیقه کفش‌هایتان را دربیاورید و روی شن‌های نرم ساحل قدم بزنید، احتمالا ساحل بندرعباس می‌تواند بهترین پزینه برای شما باشد.

فقط کافی است در فصل‌های سرد سال، چمدانتان ببندید و به بندرعباس سفر کنید؛ چراکه در این فصل سال، رطوبت هوا به شدت کاهش یافته و دمای آب نیز به ۲۴ درجه سیلسیوس می‌رسد.

ضمن این‌که هتل‌ها و امکانات رفاهی بسیار زیادی هم در نزدیکی این ساحل وجود دارند که می‌تواند لذت تماشای آن‌را چندبرابر کند.

ساحل ری‌شهر

نوبتی هم که باشد، نوبت یکی از قدیمی‌ترین سواحل ایران در شهر بوشهر است. ساحل ری‌شهر یکی از محبوب‌ترین سواحل ایران در میان گردشگران است که سالانه هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند.

در این ساحل امکان کرایه قایق‌های تندرو هم برای گردشگران فراهم شده‌است؛ اما اگر می‌خواهید از گرمای طاقت‌فرسای جنوب، در فصل تابستان، در امان باشید، تماشای ساحل ری‌شهر را به فصل‌های سرد سال موکول کنید.

همچنین در این ساحل، می‌توانید ورزش هیجان‌انگیز صخره‌نوردی را هم تجربه کنید.

ساحل چمخاله

یک‌بار دیگر به استان گیلان برویم و این‌بار سری به ساحل زیبای چمخاله بزنیم. سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران، به این ساحل زیبا سفر کرده و از تماشای زیبایی‌های آن لذت می‌برند.

بسیاری از گردشگران معتقدند که ساحل چمخاله، بهترین ساحل د استان گیلان یا حتی در سراسر شمال است که در زمان بازدید از آن، می‌توانید بسیاری از مزارع کشاورزی شمال و بخشی از کوه‌های رشته کوه البرز را هم تماشا کنید.

البته این نکته را هم به‌یاد داشته‌باشید که تقریبا در هیچ موقعی از سال، نمی‌توانید چخماله را خالی از گردشگر، ببینید.

ساحل صدف آستارا

نمی‌شود از زیباترین سواحل ایران صحبت کنیم و نامی از ساحل صدف آستارا به میان نیاید. این ساحل در ۷ کیلومتری آستارا قرارگرفته و با برخورداری از امکانات و خدمات رفاهی فراوان، توانسته است سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب کند.

ممکن است نام‌های دیگری مثل ساحل داداش‌آباد، سیبلی و لوندویل را هم درباره ساحل صدف آستارا از افراد بومی این منطقه بشنوید، اما بدانید که منظور از همه آن‌ها همین ساحل صدف زیبای خودمان است.

ساحل سرخ از زیباترین سواحل ایران

ساحل سرخ هرمز، یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین سواحل ایران است که می‌تواند یکی از بهترین خاطره‌های سفر شما را رقم بزند.

ترکیب خاک قرمز این ساحل و تابش نور آفتاب باعث شده تا بخشی از آب دریا هم به رنگ قرمز دیده شود و یکی از زیباتری مناظر طبیعی که می‌توانید ببینید را در مقابل چشمان شما قرار دهد.

جالب است بدانید که خاک سرخ این ساحل، قابل خوردن است و خواص دارویی فراوانی هم دارد اما بهتر است برای حفاظت از محیط و اقلیم منطقه، به آن‌ها دست نزنید.

زیباترین سواحل ایران که باید ببینید1

ساحل هنگام

سواحل زیبای جنوب ایران، آن‌قدر زیاد هست که هنوز هرچه از آن‌ها بگوییم، تمام نمی‌شود. این‌بار قرار است سری به جزیره هنگام بزنیم و ساحل زیبای این جزیره را معرفی کنیم.

به‌جرئت می‌توانیم ساحل هنگام را بهترین ساحل ایران بنامیم. این ساحل یکی از بکرترین سواحل ایران است که به‌خاطر وجود پلانگتون‌ها، در زمان رسیدن موج به ساحل و تابیدن نور آفتاب بر آن‌ها، مثل نقره می‌درخشد و منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند.

این ساحل که به ساحل نقره‌ای هم معروف است، همواره پذیرای گردشگران زیادی است که برای تماشای دلفین‌ها، به جنوب ایران سفر می‌کنند.

ساحل چابهار

اگر می‌خواهید یکی از اعجاب‌انگیزترین سواحل ایران را ببنید، فقط کافی است که در فصل پاییز یا زمستان به چابهار سفر کنید.

این ساحل رویاگونه به‌قدری زیباست که می‌تواند برای ساعت‌ها چشم شما را به خودش خیره کند. درخشش فیتوپلانگتون‌ها در ساحل این بندر، دانه‌های درخشان آبی رنگی را به‌وجود آورده که در نقاط کمی از دنیا می‌توانید مشابه آن‌را تماشا کنید.

ساحل درک

ساحل درک یکی دیگر از سواحل چابهار است که زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد. احتمالا با شنیدن نام این ساحل، اولین‌چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، تک درخت نخلی است که در این ساحل وجود دارد.

اما جالب است بدانید که این ساحل زیبا، دقیقا در نقطه تلاقی با کویر قرار گرفته و شما می‌توانید جاذبه کم‌نظیر تلاقی دریا و کویر را در چابهار ببینید.

اگر می‌خواهید به چابهار سفر کنید، همه فصل‌ها می‌تواند فصل خوبی باشد؛ اما باز هم بهتر است فصل‌های خنک سال را برای سفر به این بندر زیبا انتخاب کنید.

ساحل بریس در چابهار

همچنان در چابار بمانید و این‌بار سری به ساحل بریس بزنید که در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار قرارگرفته و یکی از زیباترین سواحل ایران است.

در زمان بازدید از این ساحل، می‌تواند بر بالای صخره‌های بلند آن بایستید و از آن‌جا چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای عمان را تماشا کنید.

ضمن این‌که در این ساحل، تا جایی‌که چشم کار می‌کند، می‌توانید قایق‌های کوچک ماهی‌گیری را ببینید که بر جذابیت‌های آن افزوده‌اند. همچنین کوه‌های مریخی و تماشای پرواز پرندگان دریایی نیز، یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که می‌توانید در زمان بازدید از ساحل بریس، ببینید.

زیباترین سواحل ایران که باید ببینید2

و در پایان…

باید به این نکته اشاره کنیم که ما فقط به تعدادی از زیباترین سواحل ایران اشاره کردیم و نتوانستیم همه آن‌ها را در این مقاله، معرفی کنیم. اما به شما اطمینان می‌دهیم به هرکدام از سواحل ایران که سفر کنید، از زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن لذت خواهید برد.

این نکته را هم فراموش نکنید که آلودگی ساحل، می‌تواند باعث مشکلات فراوانی برای مردم محلی و سایر جانداران شود، پس تا جایی‌که می‌توانید برای تمیز نگه‌داشتن ساحل، تلاش کنید.

نوشته زیباترین سواحل ایران که باید ببینید اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع