زیباترین و خاص‌ترین سواحل بکر ایران که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند!

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 288832 1 سال قبل 313

بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی که سالانه به ایران سفر می‌کنند، محال است که سری به شمال و جنوب کشورمان نزنند و از سواحل بکر ایران دیدن نکنند. فقط کافی‌ست یکبار سواحل بکر ایران را برای مسافرت انتخاب کنید تا مناظر زیبا و دل‌انگیز آن برای همیشه در یاد و خاطرتان زنده بماند. اگر شما هم تصمیم به سفر دارید و می‌خواهید با خرید بلیط قطار خودتان را به شمال یا جنوب کشورمان برسانید و از سواحل بکر گردشگری ایران دیدن کنید، با یوتراوز همسفر شوید تا روح‌نوازترین سواحل بکر جنوب ایران و زیباترین سواحل مازندران را بشناسید.

سواحل بکر جنوب ایران

نوار ساحلی جنوب کشورمان در جای‌جای شهرهای زیبایش، سواحل بسیار زیبا و دنجی دارد که می‌توانید در هر فصلی از سال به آنجا سفر کرده و در آب‌وهوای معتدل آن از مناظر زیبای دریای نیلگون گرفته تا جنگل‌زارهای انبوه و سواحل مرجانی، صخره‌ای و شنی را دیدن کرده و از آب‌وهوای ناب و طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرید. اگر دوست دارید زمانی به جنوب کشور سفر کنید که گرمای طاقت‌فرسای آن اذیت‌تان نکند، بهتر است ایامی را که هوا رو به سرد شدن می‌رود، را در نظر داشته باشید. پس اگر تصمیم‌تان به جنوب قطعی‌ست، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا سواحل بکر جنوب ایران را برایتان معرفی کنیم.

ساحل بنود

بدون‌شک همه ما از عسلویه، فقط تصوری از یک بندر صنعتی با دکل‌های فراوان نفتی را داریم که تحمل هوای گرمش بسیار دشوار است. اما در میان دل همه‌ی ‌این گرماها، یکی از زیباترین سواحل بوشهر قرار دارد که نمی‌توان از زیبایی‌های آن چشم‌پوشی کرد. پس اگر روزی در پی یافتن سواحل بکر ایران استان بوشهر راهی جنوب ایران شدید، حتماً خودتان را به یک آب‌تنی جانانه در ساحل بنود میهمان کنید. ساحل بنود از زیباترین سواحل صخره‌ای بوشهر است که به غارهای شگفت‌انگیز رو به دریایش شهرت دارد. قدم‌زدن در صخره‌های زیبا و تماشای طلوع و غروب خورشید و درخشش مهتاب در کنار دریای بی‌کران ساحل بنود، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌‌هایی‌ست که می‌توانید در طول سفرتان بدست آورید. از آنجایی‌که پیچ‌وخم صخره‌های این ساحل همراه با دو غار کوچک و بزرگ است، لذت عکاسی و ثبت تصاویر زیبای آن را از دست ندهید.

ساحل بریس

زیباترین و خاص‌ترین سواحل بکر ایران که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند! 1

اگر دوست دارید روی صخره‌های ساحلی بنشینید و تماشای قایق‌های رنگارنگ و لنج‌های صیادان به همراه غوغای مرغان دریایی را به هنگام غروب آفتاب در ذهن‌تان ثبت کنید، تنها ساحل پیش‌روی شما، ساحل بریس است. ساحل بریس یکی از سواحل بکر ایران چابهار است که به دلیل وجود صخره‌های بسیار بلند آن به خطرناک‌ترین ساحل زیبای ایران شهرت یافته است. اگر دوست دارید از شلوغی شهر دور شوید و در سکوت و آرامش دریا غرق شده و لحظات به‌یادماندنی را تجربه کنید، ساحل بریس را از دست ندهید. تماشای ساحل بریس و عکاسی در لوکیشن‌های بی‌نظیر آن از جمله بهترین و ماندگارترین خاطراتی است که در طول عمرتان تجربه خواهید کرد.

ساحل سرخ

چنانچه قصد سفر به جنوب کشور را دارید، حتماً بازدید از جزیره هرمز را در برنامه‌های سفرتان قرار داده و تماشای ساحل سرخ را از دست ندهید. ساحل سرخ یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران است که رنگ سرخ شن‌های ساحل با آبی بی‌کران دریا منظره‌ای چشم‌نواز را جلوی رویتان قرار می‌دهد. جالب است بدانید در جزیره هرمز انواع خاک‌ها با رنگ‌های مختلف به چشم می‌خورند و به همین دلیل از این منطقه با نام جزیره رنگین کمانی نیز یاد می‌شود.

ساحل هنگام

زیباترین و خاص‌ترین سواحل بکر ایران که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند! 2

جزیره هنگام از بکرترین مناطق جنوبی ایران در کرانه‌های خلیج فارس است که به ساحل نقره‌ای نیز معروف است. وجود ماسه‌های نقره‌ای رنگ در بخش‌هایی از نقاط ساحلی این جزیره دلیلی بر زیبایی دوچندان این ساحل برای جذب گردشگران شده است. اگر به دنبال جایی هستید که که هیچ اثری از خیابان، هیاهوی شهر و رفت‌وآمد ماشین‌ها نباشد، جزیره هنگام را که آرامشی وصف‌ناپذیر در سراسر آن حاکم است، از دست ندهید.

اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برای سفر به جزیره هنگام، نمی‌توانید با خرید بلیط هواپیما مستقیماً به این جزیره سفر کنید. به‌طورکلی برای رسیدن به جزیره هنگام دو راه وجود دارد. راه اول: می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تهران قشم یا هر مبدأ دیگری، ابتدا به قشم سفر کنید و از طریق اسکله کندالو با قایق‌های موجود به سمت جزیره هنگام بروید. راه دوم: می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و یا بلیط قطار بندرعباس خودتان را به بندرعباس برسانید سپس از طریق اتوبوس‌های دریایی اسکله شهید حقانی، به قشم رفته و از آنجا به اسکله کندالو بروید و از طریق قایق‌های این اسکله راهی جزیره هنگام شوید.

سواحل بکر شمال ایران

ساحل‌گردی یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در شمال کشور تجربه کنید. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعت‌ها به دنبال سواحل خلوت و تمیز می‌گردید و برای انتخاب محل تفریح خود وسواس به خرج می‌دهید، با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه شما را با بهترین و بکرترین سواحل شمال ایران برای تفریح آشنا کنیم.

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود یکی از زیباترین سواحل بکر شمال ایران محسوب می‌شود که به طولانی‌ترین ساحل ماسه‌ای خزر نیز معروف است. اگر می‌خواهید ساحلی را انتخاب کنید که مسافت طولانی و مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا موتورسواری داشته باشد، بهترین انتخاب پیش‌روی شما ساحل چپکرود است. در این ساحل می‌توانید در کنار تفریحات خود به ساخت انواع و اقسام مجسمه‌ها و اشکال زیبای شنی بپردازید و در آب‌های طلایی و نیلگون آن نیز شنا کنید. علاوه‌بر این‌ها وجود زمین ورزشی مخصوص فوتبال ساحلی و والیبال، زمین بازی کودکان، اتاق‌های تابستانی و زمستانی، رستوران، کافه و فضای سبز از امکانات رفاهی و تفریحی ساحل چپکرود محسوب می‌شوند.

زیباترین و خاص‌ترین سواحل بکر ایران که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند! 3

ساحل صدفی آستارا

ساحل صدف آستارا یکی از زیباترین و بکرترین سواحل ایران به‌شمار می‌رود که در قسمت شمالی ایران واقع شده است. اگر شما هم همانند بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی دوست دارید در کنار ساحلی قدم بزنید که انگار زیر پایتان فرشی از صدف‌های زیبا و رنگارنگ پهن شده است، ساحل صدفی آستارا را از دست ندهید. وجود امکاناتی چون آلاچیق، استراحتگاه، بوفه و فروشگاه‌، غریق نجات، دوش آب و سرویس بهداشتی برای رفاه حال گردشگران در این ساحل فراهم شده است. بنابراین اگر در شمال ایران به‌دنبال ساحلی هستید که علاوه‌بر زیبایی، تمام امکانات رفاهی لازم را داشته باشد، ساحل صدفی آستارا را از دست ندهید.

ساحل سیسنگان

اگر دوست دارید پس از طی یک مسیر سبز و رؤیایی در جنگل‌های هیرکانی، با آبی بی‌کران دریا روبه‌رو شوید، پیشنهاد می‌کنیم ساحل سی‌سنگان را حتماً در برنامه گردشگری خود قرار دهید. ساحل سی‌سنگان معروف به بهترین ساحل گردشگری ایران است که در نوشهر قرار دارد. در این ساحل تفریحی می‌توانید از تفریحات آبی مانند شاتل، جت اسکی و قایق‌سواری لذت ببرید و در صورت علاقه به کارتینگ و موتور چهارچرخ، به سوی آن‌ها بروید و تجربه‌ای خارق‌العاده برای خود خلق کنید. همه این تفریحات یک طرف، اسب‌سواری در ساحل رؤیایی سی‌سنگان هم یک طرف. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده به ساحل سی‌سنگان سری بزنید.

خرید بلیط هواپیما برای سفر به سواحل بکر ایران

اگر می‌خواهید این‌بار سفری متفاوت با همیشه به جاهای دیدنی جنوب ایران یا شمال کشور را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما یا قطار از سامانه‌ معتبری چون یوتراوز سفری جذاب و به‌یادماندنی را برای خود به یادگار بگذارید.

نوشته زیباترین و خاص‌ترین سواحل بکر ایران که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند! اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع