ساخت نسخه PS4 بازی Quantum Error متوقف شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513213 9 ماه قبل 174

استودیو «تایم‌کیل مدیا» (TimeKill Media) به طور رسمی اعلام کرد به علت محدودیت سخت‌افزاری، ساخت نسخه PS4 بازی Quantum Error را متوقف می‌کند. بنابراین، این بازی شوتر اول شخص ترسناک تنها برای پلتفرم‌های PC و PS5 منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری GamingBolt، استودیو TimeKill Media بارها پیرامون ساخت بازی شوتر اول شخص ترسناک Quantum Error با محوریت سخت‌افزار PS5 و کارت حافظه SSD تاکید کرده بود. اما به نظر می‌رسد شرایط توسعه بازی مذکور برای پلتفرم‌های مقصد به خوبی پیش نمی‌رود. استودیو TimeKill Media پیش‌تر اعلام کرده بود عرضه بازی Quantum Error برای پلتفرم «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) به زمان دیگری موکول خواهد شد و اکنون همین استودیو تایید می‌کند ساخت نسخه PS4 این عنوان متوقف شده است.

این خبر ابتدا در حساب کاربری رسمی بازی «خطای کوانتوم» در توییتر منتشر شده و شما می‌توانید آن را به طور کامل در ادامه مطالعه کنید:

متأسفانه، ما باید فرایند توسعه نسخه PS4 بازی Quantum Error را متوقف کنیم. حتی با اینکه بازی از ابتدا برای PS5 ساخته شده بود، باز هم امیدوار بودیم بتوانیم نسخه PS4 آن را نیز را بسازیم. اما با سطح کیفیتی که برای اجرای بازی در حالت 60 فریم بر ثانیه به دست آوردیم، به این نتیجه رسیدیم که هیچ راهی وجود ندارد تا نسخه PS4 بتواند چیزی شبیه به همتای نسل نهمی خود ارائه دهد. تحقق نسخه PS4 بازی نیاز به درجه‌بندی و تغییر بسیار زیادی دارد و با تفاوتی که در حافظه و سرعت کندتر HDD آن شاهد هستیم، تجربه بسیار ضعیف‌تری را ارائه خواهد داد که قابل قیاس با نسخه PS5 نخواهد بود و این موضوع برای دارندگان «پلی استیشن 4» (PlayStation 4) منصفانه نیست.

علت لغو ساخت نسخه PS4 بازی Quantum Error

با توجه به بیانیه رسمی استودیو TeamKill Media، ما می‌توانیم این‌گونه جزئیات را تفسیر کنیم که استودیو مذکور برای دانگرید نسخه PlayStation 5 به نسخه PlayStation 4 باید ویژگی‌های بسیاری مثل دارایی‌ها و نورپردازی بازی Quantum Error را به میزان زیادی تغییر می‌داد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسید استودیو TimeKill باید منابع بیشتری را صرف توسعه نسخه‌های نسل هشتمی بازی Quantum Error کند و احتمالاً این کار روی توسعه دیگر نسخه‌های این بازی تاثیر مخربی می‌گذاشت.

نسخه PS4 بازی Quantum Error

در مجموع، بازی Quantum Error در اواخر سال جاری برای پلتفرم‌های کامپیوتر شخصی (PC) و PS5 منتشر خواهد شد. گفتنی است انتشار نسخه Xbox Series X/S بازی به زمان دیگری موکول می‌شود. استودیو TimeKill Media از سال 2020 فرایند توسعه بازی Quantum Error را آغاز کرده است و در این بازی، بازیکنان نقش یک آتش‌نشان را برعهده می‌گیرند که به یک تسهیلات تحقیقاتی برای نجات بازماندگان فراخوانده می‌شوند. این تسهیلات تحقیقاتی آلوده به ماده خطرناکی است که منجر شده برخی از افراد آن مکان به موجوداتی ناشناخته تبدیل شوند. این بازی با موتور گرافیکی «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) توسعه می‌یابد.

  • تماشا کنید: ویدیوهای انیمیشنی Starfield که شهرهای بازی را به تصویر می‌کشد
  • سکانس ابتدایی بازی Silent Hill: Ascension لو رفت
مشاهده این خبر در سایت مرجع