سامسونگ احتمالاً در گلکسی S26 از GPU اختصاصی خود استفاده می‌کند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590339 1 هفته قبل 128

شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی S26 به جای استفاده از GPU شرکت AMD، از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود بهره ببرد.

سامسونگ در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیف تراشه‌های اگزینوس خود، انتقادات زیادی را متحمل شده است. با این حال، به نظر می‌رسد این شرکت در حال بهبود عملکرد خود است. تراشه اگزینوس 2400 نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و این موفقیت تا حد زیادی مدیون همکاری با شرکت AMD و استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند آن است.

برنامه‌های آتی سامسونگ برای ارتقاء تراشه‌های موبایل خود

طبق گزارش «رولاند کوآنت»، یکی از افشاگران معتبر حوزه فناوری، سامسونگ در حال توسعه نسل بعدی تراشه اگزینوس (احتمالاً با نام جدید) با شماره مدل S5E9955 است که از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA شرکت AMD بهره می‌برد. اما ظاهراً این شرکت کره‌ای قصد دارد در گوشی گلکسی S26 از پردازنده اختصاصی خود به همراه GPU تولید شده توسط خودش استفاده کند. این بدان معناست که سامسونگ استفاده از پردازنده‌های گرافیکی AMD را کنار گذاشته و به سراغ طراحی و تولید GPU اختصاصی خود می‌رود.

برنامه‌های آتی سامسونگ برای ارتقاء تراشه‌های موبایل خود

گفته می‌شود سامسونگ در حال ساخت یک پردازنده قدرتمند و کارآمد برای گلکسی S25 است که با استفاده از فناوری 3 نانومتری نسل دوم این شرکت تولید خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که این تراشه پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت؛ به طوری که حتی ممکن است سامسونگ نام جدیدی برای آن انتخاب کرده و برند اگزینوس را کنار بگذارد.

ظاهراً سامسونگ یک تیم مجزا متشکل از بیش از 1000 مهندس را برای همکاری با تیم System LSI در زمینه توسعه مشترک و بهینه‌سازی تشکیل داده است. اگر این شرکت بتواند به هدف خود دست یابد، یک دستاورد بزرگ برای سامسونگ محسوب خواهد شد.

به نظر شما آیا تصمیم سامسونگ برای استفاده از GPU اختصاصی به جای محصولات AMD در گوشی‌های آینده، می‌تواند عملکرد این شرکت را در زمینه پردازنده‌های موبایل بهبود ببخشد؟

  • سامسونگ سال آینده تولید انبوه تراشه‌ های 2 نانومتری GAA را آغاز خواهد کرد
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی رینگ سامسونگ زندگی کاربران را متحول می‌کند
  • لپتاپ‌های سامسونگ میزبان تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام خواهند بود
مشاهده این خبر در سایت مرجع