سامسونگ با رونمایی از گلکسی زد فولد و فلیپ 5، بزرگترین مشکل گوشی‌های تاشو را حل کرد

منبع :  gadgetnews.net دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513233 9 ماه قبل 326

گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 – Z Fold 5 و زد فلیپ 5 – Z Flip 5 سامسونگ را باید یکی از کامل و بی‌نقص‌ترین گوشی‌های تاشو جهان دانست. اما چرا؟

گوشی‌های تاشو از طراحی خاصی در میان گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند. از آنجایی که هیچ برندی مانند سامسونگ با بازار گوشی‌های تاشو آشنا نیست، تعجبی ندارد که گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 به‌عنوان مورد انتظارترین دستگاه‌های اندرویدی سال 2023 رونمایی شدند.

برای نخستین بار، سامسونگ در آوریل سال 2019 از جدیدترین محصول خود یعنی گوشی تاشوی بی‌نظیر و قدرتمند گلکسی فولد رونمایی کرد. اکنون مدل‌های پیشرفته‌تری از این محصولات با طراحی باریک‌تر، قوی‌تر و با بهره‌مندی از نرم افزارهای پیشرفته‌تر رونمایی شدند.

نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ

سامسونگ گلکسی زد فولد و فلیپ 5سامسونگ گلکسی زد فولد و فلیپ 5

با رونمایی از گلکسی زد فولد و فلیپ 5، سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که گوشی‌های تاشوی این شرکت تا چند سال آینده از سایر پرچمداران پیشی بگیرند. سابقه سامسونگ در استحکام نسبی محصولاتش می‌تواند در مقایسه با رقبای شکننده‌تر، برتری بیشتری به آن بدهد. با این وجود، سامسونگ یکه تاز بازار گوشی‌های تاشونده نیست و باید با محصولات غول‌هایی همچون هواوی، گوگل و موتورولا رقابت کند.

استراتژی سامسونگ برای رقابت اصلاح است، نه اختراع مجدد. نه گلکسی زد فولد 5 جدید و نه گلکسی زد فلیپ 5 تغییرات چشمگیری را برای کاربران به ارمغان نمی‌آوردند و طرفداران سری Z را شوکه نمی‌کنند. اما آنها به بهبود طراحی می‌پردازند که مشکلات گوشی‌های تاشو را حل می‌کند.

هیچ یک از آخرین سری‌های Z ارزان نیستند و قیمت آنها از حدود 1000 دلار شروع می‌شود. اما نمی‌توان انکار کرد که ویژگی‌های تعبیه شده درون این دستگاه‌ها ارزش پرداخت این قیمت را دارند.

قابلیت‌های گلکسی زد فولد و فلیپ 5

گلکسی زد فولد و فلیپ 5گلکسی زد فولد و فلیپ 5

باریک‌تر از قبل، استفاده از قطعات متحرک کمتر و بادوام‌تر؛ به گفته‌ی سامسونگ، این پیشرفت‌ها به Z Fold 5 و Z Flip 5 کمک می‌کنند تا مقاومت آب IPX8 را به دست آورند. آنها همچنین شکاف آشکار بین دو نیمه را از بین بردند.

این شرکت پیش‌از این چین‌خوردگی نمایشگر در گوشی‌های تاشو را به طور قابل توجهی کاهش داده بود. در محصولات جدیدی که امروز رونمایی شدند نیز چین‌خوردگی نمایشگر دیگر توجه زیادی را جلب نمی‌کند. ابن بهبود به لطف استفاده از لولای جدیدی است که به گلکسی زد فولد و فلیپ 5 اجازه می‌دهد وقتی بسته می‌شوند هر دو قسمت نمایشگر به طور کامل روی یکدیگر قرار گیرند.

این لولای جدید فلکس است که سامسونگ به دلیل قابلیت تاشوی 2023 خود به آن افتخار می‌کند. این لولا شبیه به اوپو فایند N2 فلیپ و پیکسل فولد گوگل ساخته است و باعث می‌شود دو طرف نمایشگر تاشو بتوانند بدون شکاف در وسط روی هم بسته شوند.

گلکسی زد فلیپ 5، هر آنچه در مورد این دستگاه تاشو می‌دانیم

گلکسی زد فلیپ 5گلکسی زد فلیپ 5

در طراحی این محصول از آلومینیوم آرمور استفاده شده و سامسونگ این بار از دو برابر مواد بازیافتی استفاده کرده است. منبع تغذیه این دستگاه و گلکسی زد فولد کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی است، مانند سری گلکسی اس 23.

اتصال این دستگاه‌ شامل 5G، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 می‌شود. Z Flip 5 از یک سیم کارت نانو و یک سیم کارت عادی پشتیبانی می‌کند، در حالی که Z Fold 5 از دو سیم کارت نانو و یک سیم کارت عادی پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی اندروید 13 را با رابط کاربری One UI 5.1.1 سامسونگ اجرا خواهند کرد.

با صفحه نمایش‌های خارجی بزرگتر که ترند فعلی در گوشی‌های تاشوی جمع و جور است، دیدن سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 با پنل بزرگتر تعجب‌آور نیست.

صفحه کاور قدیمی به نفع یک پنجره فلکس جدید 3.4 اینچی (رزولوشن 720×784) که تقریباً سه برابر مساحت صفحه نمایش را دارد بازنشسته شده است. بیش‌از ده‌ها ویجت جدید برای دسترسی وجود خواهد داشت؛ از جمله تقویم، پیام‌رسانی، نقشه‌های گوگل، واتساپ، دسترسی به کیف پول سامسونگ، برنامه‌های دیگر از طریق پنجره فلکس و کنترل دوربین.

گلکسی زد فلیپ 5گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ ۵ به صفحه‌نمایش داخلی ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED و صفحه‌نمایش بیرونی ۳٫۴ اینچ با رزولوشن HD ، باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

این گوشی به سیستم دوربین دوگانه پشتی مجهز خواهد شد و در طراحی خارجی آن یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض (f/1.8 با Dual Pixel AF و OIS) و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (f/2.2) وجود دارد.

در طراحی صفحه‌نمایش گلکسی زد فلیپ 5، یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی 6.7 اینچی 2640×1080 Dynamic AMOLED 2X وجود دارد که از تازه‌سازی دینامیک 1-120 هرتز پشتیبانی می‌کند. اسنپدراگون 8 Gen 2 سفارشی‌سازی شده با ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و همچنین باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی جفت می‌شود.

هر آنچه از گلکسی زد فلیپ 5 میدانیمهر آنچه از گلکسی زد فلیپ 5 میدانیم

سامسونگ می‌گوید که این دستگاه از شارژ سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و 50٪ شارژ را می‌توان با یک آداپتور 25 واتی در حدود 30 دقیقه به دست آورد. همچنین Wireless PowerShare در این دستگاه وجود دارد.

اینچنین به نظر می‌رسد که زد فلیپ ۵ از Samsung DeX پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد گوشی یا تبلت خود را با چیدمانی شبیه به دسکتاپ تبدیل کنند. گلکسی زد فلیپ 5 تاکنون باریک‌ترین مدل در سری Flip است. یعنی 2 میلی‌متر باریک‌تر از مدل قبلی خود و 15.1 میلی‌متر هنگام تاشدن.

گلکسی زد فلیپ 5 در رنگ‌های نعنایی، کرم و اسطوخودوس در دسترس خواهد بود و فروشگاه آنلاین خود سامسونگ نیز رنگ‌های خاکستری، آبی، سبز و زرد را با قیمت 999.99 دلار به بالا ارائه خواهد داد. افشاگری به نام «دیوید کریستین» در تاریخ ۱۸ ژوئن رندرهای گلکسی زد فولد ۵ را در توییتر منتشر کرد و مدعی شد این گوشی در رنگ‌های کرم، الماسی و مشکی، آبی، مرجانی و سفید در دسترس خواهد بود.

گلکسی Z Fold 5 با درخشان‌ترین صفحه نمایشِ دستگاه‌های تاشو

گلکسی زد فولد 5گلکسی زد فولد 5

گلکسی Flip 5 تنها دستگاه تاشوی سامسونگ نیست که رژیم گرفته است. گلکسی زد فولد 5 با 0.53 اینچ در حالت بسته و وزن 8.92 اونس، نازک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه سری فولد تاکنون است.

در قسمت بیرونی این دستگاه، صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X 6.2 اینچی (رزولوشن 2316×904) وجود دارد که از نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​48-120 هرتز پشتیبانی می‌کند. یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز در جلو قرار دارد.

نمایشگر 7.6 اینچی اینفینیتی فلکس (رزولوشن 2176×1812، با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​1-120 هرتز) در این محصول به چشم می‌خورد. این صفحه نمایش با وضوح 1750 نیت، درخشان‌ترین صفحه نمایش تاشو تاکنون است که به پنهان کردن دوربین 4 مگاپیکسلی زیر صفحه کمک می‌کند.

گلکسی زد فولد و فلیپ 5گلکسی زد فولد و فلیپ 5

سامسونگ در این دستگاه سیستم چند پنجره‌ای خود را اصلاح کرده است و اکنون یک نوار وظیفه پیشرفته وجود دارد که می‌تواند تا چهار برنامه اخیراً استفاده شده را نشان دهد. از کشیدن و رها کردن با دو دست نیز پشتیبانی می‌شود. یعنی شما می‌توانید یک مورد را با یک دست انتخاب کنید، سپس برنامه دوم را قبل از انتقال آن با دست دیگر باز کنید. طبق گفته‌ی سامسونگ، باید برنامه‌های بهینه‌سازی فولد بیشتری نیز مانند TikTok در دسترس باشد.

در پشت این دستگاه، سه دوربین وجود دارد. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با فوکوس خودکار Dual Pixel و OIS است. در کنار آن یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض وجود دارد.

شایعاتی در مورد برخورداری این گوشی از جایگاه قلم S Pen به گوش می‌رسید، اما در گلکسی زد فولد ۵ خبری از جایگاه مربوط به این قلم نیست. این گوشی همچنین با داشتن گواهی IPX8، یک گوشی ضدآب محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند با خیال راحت آن را درون آب بیندازند.

همچنین مطالعه کنید:

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ برای رقابت با آیپدهای اپل از راه رسیدند

دارندگان این محصول می‌توانند از تجربه‌ی تقریباً 50 درصد شارژ در حدود 30 دقیقه با یک آداپتور 25 واتی لذت ببرند که البته در مقایسه با دیگر پرچمداران چینی ویژگی چشمگیری محسوب نمی‌شود. سامسونگ برای گلکسی زد فولد سه پیکربندی را ارائه خواهد کرد که هر کدام دارای 12 گیگابایت حافظه همراه با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی هستند.

گلکسی Z Fold 5 در رنگ‌های آبی یخی، مشکی فانتوم و کرم عرضه می‌شود، در حالی که فروشگاه سامسونگ منحصراً نسخه‌های خاکستری و آبی را نیز عرضه می‌کند. زمانی که هر دو گلکسی زد فولد و فلیپ 5 از 11 آگوست (20 مرداد) به بازار راه پیدا کنند، قیمت این دستگاه از 1799.99 دلار خواهد بود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع