سامسونگ برای کارمندان شرکت خود چت‌بات اختصاصی می‌سازد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 482132 1 سال قبل 249

طبق گزارش‌ها، سامسونگ با ناور برای ساخت یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد مشابه ChatGPT همکاری می‌کند. با این حال، برخلاف ChatGPT، این ابزار هوش مصنوعی طبق گزارش‌ها، چت‌بات اختصاصی سامسونگ دردسترس عموم مردم قرار نخواهد گرفت و قرار است فقط کارمندان شرکت از آن استفاده کنند.

سامسونگ اخیراً طی اتفاق ناگواری متوجه خطرات استفاده از ChatGPT شد‌. ماجرا از این قرار است که چند نفر از کارمندان این شرکت سعی کردند که از چت‌بات شرکت OpenAI برای آسان‌ترکردن کار خود استفاده کنند و بخش‌هایی از اطلاعات حساس مربوط به نیمه‌هادی‌های سامسونگ از طریق ChatGPT به بیرون درز کرد. آنها نمی‌دانستند اطلاعات و بلوک‌های کدی که با هوش مصنوعی مولد به اشتراک می‌گذارند، بخشی از ChatGPT می‌شوند و در سرورهایی خارج از دسترس سامسونگ ذخیره می‌شود.

سامسونگ برای کارمندان شرکت خود چت‌بات اختصاصی می‌سازد

از آن زمان، سامسونگ استفاده از ChatGPT را برای کارمندان خود ممنوع کرده است. اما طبق گزارش‌ها، این شرکت از ایده کمک به نیروی کار خود از طریق قدرت هوش مصنوعی مولد دست نخواهد کشید. ظاهراً این شرکت با Naver Corp همکاری می‌کند تا به طور مشترک یک پلتفرم هوش مصنوعی را منحصراً برای کاربران شرکتی سامسونگ توسعه دهد.

توسعه چت‌بات اختصاصی برای جلوگیری از تست اطلاعات حساس

هوش مصنوعی مولد سامسونگ مانند ChatGPT دراختیار عموم قرار نخواهد گرفت، بلکه توسط کارمندان واحد Device Solutions شرکت استفاده خواهند شد. اما پس از آزمایش‌های لازم، ممکن است که این چت‌بات دردسترس سایر کارمندان شعبه‌های دیگر سامسونگ، مانند بخش Device eXperience، که مسئول تلفن‌های همراه، لوازم خانگی و غیره است، قرار گیرد.

از آنجایی که چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ سرورهای شرکت را ترک نخواهد کرد و فقط به کارمندان سامسونگ محدود می‌شود، ممکن است بیشتر از ChatGPT بتواند به این این شرکت کمک کند.

به عنوان مثال، ظاهراً سامسونگ داده‌های نیمه‌هادی حساس را با ناور به اشتراک می‌گذارد که این اطلاعات را در هوش مصنوعی مولد پیاده‌سازی می‌کند. انجام این کار به کارمندان سامسونگ اجازه می‌دهد تا از پتانسیل واقعی هوش مصنوعی بدون نگرانی از نشت کد منبع مرتبط با نیمه‌هادی‌ها در فضای ابری عمومی استفاده کنند.

جالب است بدانید که چت‌بات هوش مصنوعی سامسونگ، زبان کره‌ای را بهتر از هر هوش مصنوعی مولد دیگری درک می‌کند. گفتنی است که ناور پلتفرمی هوش مصنوعی به نام HyperCLOVA X دارد که 6500 کلمه‌ کره‌ای بیشتر از ChatGPT است. این پلتفرم می‌تواند سؤالاتی را که به زبان کره‌ای مطرح می‌شوند، بسیار سریع‌تر پاسخ دهد.

اطلاعات منابع آگاه حاکی از آن است که سامسونگ و ناور در دو فصل پایانی سال جاری میلادی از تراشه‌ هوش مصنوعی نیز رونمایی می‌کنند تا مستقیماً سراغ رقابت با انویدیا بروند. ناور در حال حاضر در پلتفرم‌های ابری‌اش از پردازنده‌ انویدیا استفاده می‌کند.

  • جدیدترین نسل چت‌بات OpenAI دروغ می‌گوید؛ رونمایی GP‌T 4
  • پیچای: گوگل چت‌باتی شبیه ChatGPT را به موتور جستجوی خود اضافه می‌کند
  • متا چت‌بات ChatGPT را به ارائه‌ اطلاعات نادرست متهم کرد
  • گوگل ادغام چت‌بات Bard با سیستم‌ عامل کروم را شروع کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع