سامسونگ به دنبال حضور در تولید تراشه ی M2 اپل

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 228217 2 سال قبل 196

به نظر می‌رسد که سامسونگ علاقه زیادی به شریک شدن در برنامه‌ی تولید تراشه سری M2 اپل دارد. طبق گزارش‌ها، این غول فناوری کره‌ای تلاش می‌کند تا جایگاهی را در زنجیره تامین اپل برای پردازنده M2 برای خود دست و پا کند، درست مانند زمانی که این شرکت به اپل در تولید چیپست M1 کمک کرد.

نقش مهم سامسونگ در تامین تراشه M1

اپل با جدیدترین چیپست بومی خود که مبتنی بر ARM است، یعنی M1، توانسته دنیای رایانه‌های شخصی و موبایل را به هم بریزد. این چیپست جایگزین محصولات اینتل در خط تولید اپل شده است، بنابراین ما شاهد یک تغییر بزرگ در بازار بودیم. چیپست جدید اپل به خط تبلت، نوت بوک و رایانه های شخصی این شرکت قدرت می‌دهد، بنابراین تراشه‌های M1 زیادی را می‌توان در بازار مشاهده کرد. اکنون نیز اپل در حال توسعه تراشه M2 است و سامسونگ می‌خواهد بخشی از این فرآیند باشد.

پیش از این نیز Samsung Electro-Mechanics نقش مهمی در عرضه چیپست M1 اپل به بازار داشت. یعنی، سامسونگ زیرلایه‌های FC-BGA (آرایه شبکه توپ با تراشه کامل) را که برای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی با تراکم اتصالات مدار زیاد استفاده می‌شود، به اپل عرضه کرد. حالا نیز به گفته دنبال کنندگان صنعت و به نقل از BusinessKorea، اکنون Samsung Electro-Mechanics در تلاش است تا نقش خود را به عنوان تامین کننده FC-BGA برای نسل بعدی تراشه M2 اپل حفظ کند.

  • همکاری اپل با سامسونگ برای حذف ناچ و جایگزینی دوربین مخفی زیر نمایشگر

البته سامسونگ تا به این لحظه، هیچ اطلاعیه رسمی در این مورد نداده است. با این حال، طبق گزارش‌ها، این شرکت در ماه دسامبر 1.3 تریلیون وون برای ساخت تاسیسات تولید FC-BGA در ویتنام و 300 میلیارد وون اضافی در ماه مارس برای تاسیسات فعلی FC-BGA در کره سرمایه گذاری کرد.

مطالب مرتبط:

  • استراتژی ببر سامسونگ برای شکست اپل – چه کسی برنده خواهد شد؟
  • شوخی سامسونگ با دستمال 19 دلاری اپل – منتظر دستمال برند کره‌ای باشیم؟
  • کپی سامسونگ از اپل ؟ – انتقال نوار آدرس مرورگر به پایین
مشاهده این خبر در سایت مرجع