سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 248955 1 سال قبل 257
راهنمای ورود به سامانه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله اقدام به برگزاری آزمون دکتری تخصصی در گروه های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی می نماید. همچنین با ادغام کنکور دکتری علوم پزشکی سراسری و کنکور دکتری علوم پزشکی دانشگاه آزاد، تمامی علاقه مندان به پذیرش در این مقطع تحصیلی و گروه های آزمایشی مذکور، موظف به ثبت نام و شرکت در آزمون جامعی که توسط وزارت بهداشت برگزار می شود، هستند.

 ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 معمولا در بهمن ماه انجام می گیرد که متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت می توانند در زمان اعلام شده به سایت ثبت نام مراجعه و نسبت به نام نویسی خود در آزمون دکتری اقدام نمایند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی پیشین که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند و یا انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.

داوطلبان واجد شرایط نام نویسی در آزمون دکتری وزارت بهداشت، می توانند در مهلت مقرر، از طریق سایت sanjeshp.ir، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور صرفا برای گروه علوم پزشکی طراحی شده است و متقاضیان می توانند تمامی اخبار و اطلاعیه ها مانند زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 و همچنین سامانه نام نویسی در آزمون های مورد نظر خود را از طریق همین سایت مشاهده نمایند.

تمامی مراحل آزمون دکتری وزارت بهداشت توسط معاونت آموزشی مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می شود. در نتیجه ثبت نام در این مقطع نیز همانند سایر آزمون های وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sanjeshp.ir به انجام می رسد.

داوطلبان می توانند پس از نام نویسی این آزمون، در زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت در جلسه آزمون حاضر شوند و در صورت کسب حدنصاب نمره، نسبت به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 از طریق همین سایت اقدامات نمایند.

در هنگام ثبت نام در سایت مذکور، متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام اطلاعات خود را به صورت دقیق و کامل در فرم ثبت نام وارد نمایند تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند.

لازم به ذکر است که تمامی اخبار مربوط به آزمون مقطع دکتری وزارت بهداشت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره قرار می گیرد، بنابراین شما می توانید با عضوت در آن، از موارد مربوطه مانند تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400، زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400 و… در اسرع وقت مطلع شوید.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

داوطلبان واجد شرایط که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400، نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام نمایند که در ادامه، راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سایت شرح داده شده است:

  • ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir، انتخاب گزینه “دکتری تخصصی ph.D” و سپس کلیک بر روی گزینه “دکتری تخصصی ph.D” در منوی باز شده

مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • انتخاب لینک فعال  “ارسال مدارک – ثبت نام جدید” مطابق با تصویر ذیل

مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • فشردن مجدد دکمه رادیویی “ارسال مدارک – ثبت نام جدید”مرحله سوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • مشخص نمودن ملیت، درج کردن کد ملی در کادر مربوطه و کلیک بر روی گزینه “ادامه”

مرحله چهارم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • واریز هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 از طریق انتخاب دکمه “پرداخت الکترونیکی” در این قسمت

مرحله پنجم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • فعال نمودن گزینه مربوط به آزمون دکتری سال 1400 و فشردن گزینه “ادامه” 

مرحله ششم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

  • وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب در قسمت های مشخص شده و در نهایت انتخاب عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار”

مرحله هفتم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

نکاتی در خصوص ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

همان طور که اشاره کردیم، ثبت نام آزمون دکتری، با استفاده از مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و دریافت کد پیگیری در نیمه دوم بهمن ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گیرد که لازم است در زمان تکمیل فرم ثبت نام، تصویر مدارک در سایت مذکور بارگذاری شوند.

داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که بعد از تکمیل تقاضانامه نام نویسی و ارسال مدارک خواسته شده، با کلیک بر روی گزینه “ثبت”، بلافاصله برای آن ها کد رهگیری صادر می شود که برای افرادی که این کد را دریافت کرده اند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت مستلزم پرداخت هزینه می باشد و متقاضیان بایستی مبلغ تعیین شده را به صورت اینترنتی و با در دست داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب، در سایت مذکور واریز نمایند. افراد به این نکته دقت داشته باشند که چنانچه متقاضی شرکت در دو رشته (یا مجموعه) هستند، باید برای هر یک هزینه جداگانه واریز نمایند.

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید ابتدا دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 را دانلود و به دقت مطالعه نمایند تا با تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به طور کامل آشنا شوند. شایان ذکر است که در زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 که از سوی سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مشخص می گردد، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 برای داوطلبان نیز وجود دارد.

 

سوالات متداول

1- برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به کدام سایت باید مراجعه نمود؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت sanjeshp.ir نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

2- آیا در هنگام ثبت نام آزمون دکتری می بایست مدارک خود را نیز ارسال کنیم؟

بله تمامی مدارک خواسته شده در دفترچه راهنمای ثبت نام می بایست در زمان نام نویسی در سامانه بارگذاری شوند.

3- آیا در آزمون دکتری وزارت بهداشت امکان شرکت در دو رشته محل وجود دارد؟

بله چنانچه متقاضی شرکت در دو رشته (یا مجموعه) هستید، باید برای هر یک هزینه جداگانه واریز نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

مشاهده این خبر در سایت مرجع