به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در انتهای هفته گذشته افزایشی شد و از مقاومت میانی 49 هزار و 400 تومان بالا رفت. بازار ارز هرات با افزایش به 49 هزار و 600 تومان رسید اما دوباره در شکستن این مرز مقاومتی ناکام ماند. قیمت دلار هرات در پشت‌خط جمعه با کاهش در 49 هزار و 410 تومان بسته شد. قیمت تتر هم با افزایش وارد کانال 50 هزارتومان شد.  گروهی از معامله‌کران افزایش انتهای هفته‌ای دلار را به بسته بودن بازار ارز هرات در روز چهارشنبه ربط می‌دادند و می‌گفتند تسویه معاملات سه‌شنبه و چهارشنبه به پنجشنبه موکول شده بود. گروهی از معامله‌گران هم افزایش دلار را به دلیل خروج معامله‌گران از بازار اونس می‌دانستند. این دسته معتقدند با کاهش اونس طلای جهانی معامله‌گران وارد بازار دلار شدند.

درمورد پیش بینی قیمت دلار امروز معامله‌گران معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار زیر مرز مقاومتی 49 هزار و 600 تومان باشد، می‌تواند با کاهش به سمت حمایت 49 هزار و 200 تومان حرکت کند. کاهشی‌های بازار می‌گویند بازارساز در این هفته با تزریق در بازار درهم مانع از نوسان در بازار می‌شود. این دسته می‌گویند اگر اخبار هم با بازارساز یار باشد احتمال کاهش قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان در بازار وجود دارد.

معامله‌گران فنی می‌گویند اگر قیمت دلار امروز بالای 49 هزار و 400 تومان تثبیت دهد دوباره می‌تواند مرز مقاومت 49 هزار و 600 تومان را آزمایش کند. در غیر این صورت با کاهش به سمت حمایت پایین حرکت خواهد کرد. برای تحلیل میان‌مدت گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در موج پنج کاهش می‌تواند به سمت کف حرکت کند و وارد کانال 48 هزار تومان شود.

در کنار روند قیمتی معامله‌گران به اخبار سیاسی نیز نگاهی دارند. شورای فدرال سوئیس در روز جمعه اعلام کرد که در راستای اقدام‌های اتحادیه اروپا،‌ تحریم‌های بیشتری علیه ایران در رابطه با آن‌چه آنان «ارسال پهپاد به روسیه» می‌خوانند، وضع کرده است.