سرخطی زدن در بورس چیست؟ – به زبان ساده + انواع روش ها

منبع :  فرادرس دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 545722 4 ماه قبل 173

با توجه به وجود محدودیت بازه نوسانی روزانه قیمت در بورس ایران، در شرایطی که میزان عرضه و تقاضا در بازار تغییرات قابل‌توجهی را تجربه می‌کند، شاهد پدید امدن صف‌های خرید و فروش در بورس هستیم. در صف‌های خرید و فروش افراد زیادی با ثبت سفارش در بیشینه و کمینه مجاز قیمت می‌خواهند سهم موردنظر را معامله کنند. در این موقعیت سرعت ثبت سفارش اهمیت زیادی دارد و معامله‌گرها سعی می‌کنند تا سفارشات خود را در موقعیت‌های بهتری از صف قرار دهند که در اصطلاح به آن سرخطی زدن می‌گویند. در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع می‌پردازیم که سرخطی زدن در بورس چیست و روش‌های آن را بیان می‌کنیم. برای این منظور در ابتدا سرخطی زدن در صف خرید و فروش را شرح می‌دهیم و پس از توضیح روش‌های سرخطی زدن در بورس نقش وجود اتصال اینترنت مناسب و ربات سرخطی را در سرخطی زدن بیان می‌کنیم.

سرخطی زدن در بورس چیست؟

سرخطی زدن در بورس همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد اقدامی است که معامله‌گر انجام می‌دهد تا بتواند سفارش خود را در ابتدای صف خرید یا ابتدای صف فروش قرار دهد. بنابراین مفهوم سرخطی زدن در بورس زمانی معنا پیدا می‌کند که برای سهامی صف خرید یا صف فروش تشکیل شود. در این حالت معامله‌گرها تلاش می‌‌کنند تا سفارش آنها در ابتدای صف خرید یا ابتدای صف فروش قرار بگیرد. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مفهوم سرخطی زدن در صف خرید و فروش را به‌طور جداگانه شرح می‌دهیم.

آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی
فیلم آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی در فرادرس
کلیک کنید

سرخطی زدن در صف خرید بورس چیست؟

زمانی که افراد بخواهند در زمان صف خرید سفارش خود را در ابتدای صف خرید قرار دهند، به این اقدام سرخطی زدن در صف خرید می‌گویند. زمانی که برای خرید سهامی تقاضای زیادی وجود داشته باشد و میزان عرضه بسیار کم شود در این حالت صف خرید در بازار تشکیل می‌شود. این حالت ممکن است با انتشار اخباری مثبت در ارتباط با سهم موردنظر روی دهد و تقاضا را برای آن سهم افزایش دهد. سوالی که ممکن است مطرح شود این است که دلیل ایجاد صف خرید چیست که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

نمودار قیمت در مانیتورها

دلیل تشکیل صف خرید چیست؟

ایجاد صف خرید در بورس به دلیل وجود محدودیت سفارش‌گذاری در بازه قیمتی مشخصی در طول روز است. بازار بورس ایران بیشینه و کمینه قیمتی مجازی را برای سفارش‌گذاری در طول روز تعیین کرده است. معامله‌گرها می‌بایست سفارش‌های خرید و فروش خود را در این بازه قیمتی قرار دهند. این محدودیت بازه قیمتی در مواردی که میزان تقاضا در بازار به‌صورت قابل توجهی از میزان عرضه بیشتر می‌شود، باعث به‌وجود آمدن صف خرید در بورس می‌شود.

مطلب پیشنهادی:
صف خرید و فروش در بورس چیست ؟ – به زبان ساده + زمان تشکیل
شروع مطالعه

نحوه سرخطی زدن در صف خرید

برای سرخطی زدن در صف خرید در ابتدا می‌بایست زمان دقیق پیش‌گشایش بازار بورس را بدانیم. بازار بورس معمولا قبل از شروع معاملات در بازه زمانی مشخصی اقدام به سفارش‌گیری می‌کند. در این حالت معامله‌گرها می‌‌توانند در زمان پیش‌گشایش بازار بورس اقدام به ثبت سفارش خرید کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برای سر صف بودن در زمان صف خرید نیاز است تا معامله‌گرها بیشینه قیمت در محدوده قیمتی مجاز روزانه را تعیین کنند و سفارش خرید خود را در این قیمت قرار دهند.

علاوه بر این با توجه به این‌که بسیاری از معامله‌گرها نیز سفارش خرید خود را در بیشینه قیمتی مجاز روزانه قرار داده‌اند، بنابراین سفارش افرادی در اولویت قرار می‌گیرد که زودتر از بقیه سفارش‌‌های خود را ثبت کرده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود برای سرخطی زدن در صف خرید چند ثانیه زودتر از زمان شروع سفارش‌گیری اقدام به ارسال سفارش کنید.

سرخطی زدن در صف فروش چیست؟

به اقداماتی که معامله‌گرها انجام می‌دهند تا سفارش فروش آنها در ابتدای صف فروش قرار گیرد، در اصطلاح سرخطی زدن در صف فروش می‌گویند. زمانی که بنا به دلایلی میزان عرضه در بازار از تقاضا بیشتر می‌شود، معامله‌گرها سعی می‌کنند تا با قرار دادن سفارش‌های فروش در پایین‌ترین قیمت مجاز روزانه، سهم خود را بفروشند. در این مواقع سفارش‌های فروش به‌قدری زیاد است که صف‌ فروش تشکیل می‌شود. در این حالت افراد سعی می‌کنند سفارش خود را در ابتدای صف فروش قرار دهند تا در اولین فرصت بتوانند سهم خود را بفروشند و از ضررهای احتمالی ناشی از کاهش قیمت جلوگیری کنند.

مانیتورهایی که نمودار قیمت را نشان می‌دهند.

دلیل تشکیل صف فروش چیست؟

صف فروش به دلیل افزایش میزان عرضه نسبت به تقاضا در بازار بورس تشکیل می‌شود. این موضوع می‌‌تواند به دلیل انتشار اخبار و گزارشات منفی در بازار بورس به‌وجود آید. همانند بازارهای مالی دیگر در بازار بورس ایران نیز عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند. اما در بازار بورس ایران به دلیل وجود محدودیت قیمت برای سفارش‌گذاری روزانه، میزان عرضه زیاد در بازار باعث ریزش قیمت‌ها به پایین‌ترین قیمت مجاز روزانه می‌شود. با توجه به اینکه معامله‌گرها نمی‌‌توانند سفارش‌های خود را در پایین‌تر از کمینه مجاز برای فروش قرار دهند، بنابراین برای فروش سهام مربوطه صف‌ فروش تشکیل می‌شود.

نحوه سرخطی زدن در صف فروش

برای سرخطی زدن در صف فروش نیز همانند سرخطی زدن در صف خرید، معامله‌گرها می‌بایست از زمان دقیق شروع سفارش‌گیری قبل از شروع انجام معاملات در بازار بورس مطلع باشند تا بتوانند چند ثانیه قبل از آن سفارشات فروش خود را ارسال کنند. در سرخطی زدن در صف فروش معامله‌گرها سفارش قیمت خود را در کمینه مجاز قیمت روزانه قرار می‌دهند تا بتوانند شانس بیشتری برای فروش سهام خود داشته باشند.

در این حالت نیز با توجه به وجود صف فروش، افراد زیادی در این قیمت سفارش فروش خود را قرار داده‌اند. بنابراین در سرخطی زدن در صف فروش نیز ارسال سریع‌تر سفارش از لحاظ زمانی باعث می‌شود سفارش مربوطه در اولویت بالاتری برای انجام قرار گیرد.

انواع روش‌های سرخطی زدن در بورس چیست؟

تمام روش‌های سرخطی زدن در بورس در نهایت باعث می‌شوند تا سفارش معامله‌گرها سریع‌تر به کارگزاری ارسال شود. لازم به ذکر است که کارگزاری‌ها این امکان را دارند تا سفارشات را زودتر از معامله‌گرها قرار دهند، بنابراین رقابت با کارگزاری‌ها کار دشواری است. اما به هر حال با روش‌هایی می‌توان از دیگر معامله‌گرها سفارشات سریع‌تری را ثبت کرد و احتمال قرارگیری سفارشات را در ابتدای صف‌های خرید یا فروش بالا برد که در ادامه این مطلب آنها را شرح می‌دهیم.

آموزش تحلیل جریان سفارش ها و نقدینگی در بورس
فیلم آموزش تحلیل جریان سفارش ها و نقدینگی در بورس در فرادرس
کلیک کنید

سرخطی زدن در بورس با خرد کردن سفارشات چیست؟

یکی از روش‌هایی که برای سرخطی زدن در بورس استفاده می‌شود، خرد کردن سفارشات به سفارشات کوچکتر است. در این حالت معامله‌گر سفارش خود را به سفارش‌های کوچکتری در چند سفارش تقسیم می‌کند. برای مثال در صورتی که تریدری قصد داشته باشد مقدار ۱۲۰۰ سهم را بخرد یا همین تعداد را بفروشد، این حجم از سهام را در یک سفارش قرار نمی‌دهد.

برای مثال می‌تواند آن را به صورت ترکیبی از سفارش‌های صد، پنجاه، دویست، هشتاد و غیره تنظیم کند. سپس تمامی این سفارشات را ارسال کند. نکته‌ای که در این روش وجود دارد این است که خرد کردن سفارشات نباید به صورت حجم برابر انجام شود. برای مثال اگر هزار و پانصد سهم را خرد می‌کنیم آن را به سه سفارش پانصد سهمی تبدیل نکنیم.

فردی در حال نگاه کردن به نمودار قیمت- خطی زدن در بورس چیست

سرخطی زدن در بورس با پیش‌نویس سفارش‌ها چیست؟

یکی از روش‌های مهمی که معامله‌گرها برای سرخطی زدند در بورس انجام می‌دهند، آماده‌سازی پیش‌نویس سفارش‌ها است. در این روش پس از این‌که حجم مربوط به سفارش‌گذاری به سفارشات کم حجم‌تر ترجیحا نامساوی تقسیم شد، سپس پیش‌نویس‌های این سفارشات تا قبل از زمان شروع سفارش‌گیری آماده می‌شود. سپس در زمانی که سفارش‌گیری شروع می‌شود با یک کلیک معامله‌گر می‌تواند سفارشات آماده شده را ارسال کند.

سرخطی زدن در بورس با ارسال سریع‌تر سفارشات چیست؟

سرخطی زدن در بورس با ارسال سریع‌تر سفارشات به این معنی است که تمامی پیش‌نویس‌های سفارشات را چند ثانیه زودتر از ساعت شروع سفارش‌گیری ارسال کنیم. بنابراین در این روش در ابتدا باید زمان دقیق شروع سفارش‌گیری را مشخص کنیم. برای مثال اگر زمان سفارش‌گیری از ساعت ۸:۴۵ صبح شروع می‌شود، معامله‌گرها می‌توانند تمامی پیش‌نویس‌های سفارشات را چند ثانیه زودتر ارسال کنند.

بهترین روش سرخطی زدن در بورس چیست؟

بهترین روش سرخطی زدن در بورس ترکیب تمامی روش‌های ذکر شده در بالا برای ارسال سفارشات است. ترکیب تمامی روش‌ها در سرخطی زدن در بورس به این معنا است که معامله‌گرها می‌بایست تمامی این روش‌ها را با هم استفاده کنند تا بتوانند موقعیت‌های مناسب‌تری را در صف‌های خرید یا فروش به‌دست آورند.

برای مثال معامله‌گری که پیش‌نویس‌ سفارش را چند ثانیه زودتر از شروع سفارش‌گیری ارسال می‌کند، ولی حجم سفارش خود را خرد نکرده است، نسبت به معامله‌گری که این نکته را نیز رعایت کرده است، احتمال کمتری برای موفقیت در سرخطی زدن در بورس دارد.

بنابراین برای اینکه بتوانیم احتمال موفقیت خود را در سرخطی زدن در بورس بالا ببریم نیاز داریم تا تمامی این روش‌ها را با هم استفاده کنیم. اما در صورتی که تمامی این روش‌ها را رعایت کنیم اما اتصال اینترنت مناسبی نداشته باشیم، احتمال کمی برای موفقیت وجود دارد. بنابراین استفاده از اتصال اینترنت مناسب نقش مهمی در ثبت سریع معاملات دارد که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

اهمیت اینترنت مناسب در سرخطی زدن در بورس چیست؟

یکی از الزاماتی که برای سرخطی زدن در بورس باید رعایت شود، استفاده از اتصال اینترنت مناسب است. اتصال اینترنت باید به‌گونه‌ای باشد که در ارسال سفارشات تداخلی ایجاد نکند. بنابراین علاوه بر اینکه اینترنت نباید قطعی داشته باشد، می‌بایست از سرعت مناسبی نیز برخوردار باشد تا بتواند در زمان مناسبی سفارشات را ارسال کند.

با توجه به اینکه افراد زیادی در زمان صف‌های خرید و فروش منتظر شروع زمان سفارش‌گیری هستند تا سفارشات خود را ارسال کنند، بنابراین هرگونه تاخیر در ارسال سفارشات می‌تواند بر روی موقعیت قرارگیری سفارش معامله‌گر در صف‌های خرید یا فروش تاثیرگذار باشد.

تریدری در حال ارسال سفارش

سرخطی زدن در بورس با ربات سرخطی چیست؟

ربات سرخطی نرم‌افزاری است که امکان ارسال سفارش به‌طور بسیار سریع را برای معامله‌گر فراهم می‌کند. امروزه با گسترش تکنولوژی شاهد استفاده از انواع ربات‌های معامله‌گر در بازارهای مالی هستیم. ربات‌های معامله‌گر در بازارهای مالی نرم‌افزارهایی هستند که انواع مختلفی از قابلیت‌ها همانند تحلیل بازار، سفارش‌گذاری و انجام معاملات را دارند.

مجموعه آموزش فیلترنویسی در بورس و بازارهای مالی
فیلم مجموعه آموزش فیلترنویسی در بورس و بازارهای مالی در فرادرس
کلیک کنید

با توجه به نرم‌افزار مربوطه ربات‌های متفاوتی در بازارهای مالی وجود دارند. یکی از این ربات‌ها که در ارسال سفارشات سریع کاربرد دارد، ربات سرخطی است که می‌تواند سفارشات را در کسری از ثانیه ارسال کند. با توجه به این‌که در زمان سرخطی زدن بسیاری از معامله‌گرها سعی می‌کنند در بیشینه یا کمینه مجاز قیمت روزانه سفارشات خود را ارسال کنند، بنابراین اولویت انجام سفارشات به زمان ارسال آنها بستگی دارد. بنابراین ربات‌های سرخطی می‌توانند در این راستا کمک‌کننده باشند. اما برای استفاده از ربات‌های سرخطی توجه به امنیت این ربات‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی:
ربات تریدر چیست ؟ – هر آنچه باید بدانید
شروع مطالعه

لزوم توجه به امنیت ربات‌های سرخطی

اولین نکته‌ای که در استفاده از ربات‌های سرخطی باید به آن توجه کرد، امنیت این ربات‌ها است. امنیت ربات‌های سرخطی از جنبه‌های مختلفی می‌تواند مطرح شود. برای مثال برخی از ربات‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند از اطلاعات کاربران استفاده کنند. بنابراین این ربات‌ها می‌توانند با دریافت نام کاربری و رمزعبور معامله‌گر خطراتی را برای پرتفوی معامله‌گر ایجاد کنند. موضوع بعدی که در استفاده از این ربات‌ها وجود دارد، احتمال عدم کارکرد درست آنها و خطراتی است که به‌طور غیرعمد ممکن است برای معامله‌گرها ایجاد کنند. بنابراین لازم است تا در استفاده از ربات‌های سرخطی به موارد امنیتی مربوطه به آنها توجه کنیم.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس سرخطی زدن در بورس را شرح دادیم و برای اینکه درک بهتری از آن به‌دست آورید، سرخطی زدن در صف خرید و فروش را به‌طور جداگانه توضیح دادیم. سپس تشکیل صف خرید در بورس و نحوه سرخطی زدن در صف خرید را شرح دادیم. دلیل تشکیل صف فروش در بورس و نحوه سرخطی زدن در صف فروش را بیان کردیم. در ادامه انواع روش‌های سرخطی زدند در بورس را توضیح دادیم.

برای این منظور سرخطی زدن در بورس با خرد کردن سفارشات، سرخطی زدن در بورس با پیش‌نویس سفارش‌ها و سرخی زدن در بورس با ارسال سریع‌تر سفارشات را شرح دادیم. سپس بهترین روش سرخطی زدن در بورس را بیان کردیم. اهمیت وجود اینترنت مناسب در سرخطی زدن را توضیح دادیم. در پایان نیز ربات سرخطی را شرح دادیم و لزوم توجه به مسائل امنیتی را در استفاده از این ربات‌ها بیان کردیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بورس رایگان به زبان ساده» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

  • بورس چیست — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان بورس)
  • آموزش بورس رایگان — از شروع تا کسب درآمد | به زبان ساده
  • بازار سرمایه چیست؟ | تعریف، ویژگی ها، قوانین و انواع بازار سرمایه — به زبان ساده
  • شرکت سهامی خاص چیست؟ — قوانین، ساختار، مزایا و معایب — به زبان ساده
  • شرکت سهامی عام چیست؟ | قوانین، ساختار، مزایا و معایب — به زبان ساده
  • بورس انرژی چیست؟ | به زبان ساده — راهنمای کامل و رایگان
  • بورس کالا چیست؟ – از صفر تا صد + فیلم آموزشی رایگان
  • فرابورس چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • بازار پایه چیست؟ | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • تفاوت بورس و فرابورس چیست؟ | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • فارکس چیست؟ — آنچه باید برای ورود به فارکس بدانید | به زبان ساده
  • بورس نزدک (NASDAQ)‌ چیست؟ | آنچه باید بدانید به زبان ساده
  • اوراق بهادار چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • سهام چیست و سهامدار کیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • بازار سهام و آشنایی با پنج شاخص مهم آن
  • چگونه تریدر شویم؟ – از صفر تا صد مسیر یادگیری
  • کد بورسی چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟ — گام به گام و تصویری
  • سامانه سجام چیست؟ | راهنمای گام به گام تصویری و ساده
  • آموزش تصویری ثبت نام در بورس و ورود به بازار سرمایه — راهنمای گام به گام
  • ثبت نام در بورس و سامانه سجام — راهنمای گام به گام (+ فیلم آموزش رایگان)
  • بهترین کارگزاری بورس | بررسی جامع کارگزاری ها
  • فارابیکسو — آموزش فارابیکسو کارگزاری فارابی | گام به گام
  • صندوق سرمایه گذاری چیست؟ — به زبان ساده
  • انواع صندوق های سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن ها — به زبان ساده
  • ETF چیست؟ (صندوق قابل معامله) | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • روانشناسی در بورس | راهنمای کاربردی (+ فیلم آموزش رایگان)
  • خرید سهام در بورس — آموزش خرید سهام بورس — گام به گام
  • ترید چیست و چگونه آن را یاد بگیریم؟ — بهترین راهنمای شروع
  • شاخص بورس چیست؟ | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • عرضه اولیه چیست؟ | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • نمودار بورس و کاربردهای آن — از صفر تا صد (+ فیلم آموزش رایگان)
  • کدال چیست؟ – کاربرد، امکانات و سایر دانستنی‌ ها – به زبان ساده
  • کدال ۳۶۰ چیست؟ — آموزش جامع سایت کدال و کدال ۳۶۰
  • افزایش سرمایه چیست و چه تاثیری بر قیمت سهام دارد؟ — به زبان ساده
  • حق تقدم سهام در بورس چیست؟ — استفاده، خرید و فروش به زبان ساده
  • پرتفوی چیست؟ | سبد سهام به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • سیگنال بورس چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • سبدگردانی چیست ، چه شرایطی دارد و چگونه انجام می شود؟ — به زبان ساده
  • افزایش سرمایه در بورس | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • تعدیل در بورس چیست؟ | به زبان ساده
  • نقدینگی چیست؟ — به زبان ساده
  • تحلیل بنیادی چیست؟ | به زبان ساده
  • تحلیل فاندامنتال چیست؟ | به زبان ساده — از صفر تا صد
  • آموزش تابلو خوانی بورس | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • نوسان گیری در بورس | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • سهام شناور چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • حجم مبنا چیست | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • نسبت P/E چیست؟ — به زبان ساده
  • DPS در بورس چیست؟ | مفهوم DPS به زبان ساده
  • EPS چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • ارزش خالص دارایی یا NAV چیست؟ | به زبان ساده
  • پول هوشمند در بورس چیست؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • آموزش تحلیل تکنیکال بورس رایگان (+ فیلم آموزش رایگان)
  • تحلیل تکنیکال بورس ایران | راهنمای کاربردی
  • امواج الیوت در تحلیل تکنیکال | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • قیمت پایانی در بورس چیست و چطور محاسبه می شود؟ — به زبان ساده
  • آموزش فیبوناچی در تحلیل تکنیکال بورس | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • ایچیموکو چیست؟ — آموزش اندیکاتور ایچیموکو به زبان ساده
  • الگوهای هارمونیک در تحلیل تکنیکال بورس — آموزش کاربردی
  • آموزش اندیکاتور های تحلیل تکنیکال بورس | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • اندیکاتور EMA در بورس چیست؟ — میانگین متحرک نمایی به زبان ساده
  • اندیکاتور CCI چیست؟ — به زبان ساده
  • اندیکاتور ATR — آموزش به زبان ساده و گام به گام
  • اندیکاتور MACD چیست؟ — آموزش تصویری و به زبان ساده
  • آموزش اندیکاتور RSI — نحوه استفاده به زبان ساده
  • اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) — آموزش کاربردی و به زبان ساده
  • بهترین اندیکاتور تشخیص روند چیست؟ — معرفی ۶ اندیکاتور کاربردی
  • پرایس اکشن (Price Action) چیست؟ | به زبان ساده و گام به گام
  • پولبک در بورس (Pull Back) چیست؟ — انواع و کاربرد به زبان ساده
  • الگوی پرچم چیست؟ — از صفر تا صد و به زبان ساده
  • کندل شناسی — آموزش خواندن کندل و الگوی متداول کندل — تصویری و به زبان ساده
  • معاملات الگوریتمی چیست؟ | به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)
  • آزمون اصول بازار سرمایه ایران — راهنمای رایگان و گام به گام
  • ارزش ذاتی سهم چیست؟ – به زبان ساده + نحوه محاسبه
  • تفاوت بازار خرسی و گاوی چیست؟ – ۱۱ فرق مهم که باید بدانید
  • سفارش محدود چیست؟ – توضیح منظور از Limit Order به زبان ساده
  • Take Profit چیست؟ – توضیح تیک پروفیت به زبان ساده
  • ریسک به ریوارد چیست؟ – توضیح به زبان ساده + مثال
  • گره معاملاتی چیست؟ – از صفر تا صد + نحوه رفع
  • ۲۶ کتاب تحلیل تکنیکال که باید بخوانید – از مقدماتی تا پیشرفته
  • اسیلاتور چیست و چه فرقی با اندیکاتور دارد؟ – به زبان ساده
  • ترازنامه چیست؟ – اهمیت، اقلام و کاربرد به زبان ساده
  • صکوک چیست؟ – از انواع تا تفات با اوراق بهادار به زبان ساده
  • صف خرید و فروش در بورس چیست؟ – به زبان ساده + زمان تشکیل
  • اوراق مشارکت چیست؟ – انواع + نحوه خرید و فروش
  • اوراق بدهی چیست؟ – هر آنچه باید بدانید
  • هجینگ چیست؟ – توضیح پوشش ریسک به زبان ساده
  • تسویه معاملات چیست؟ – به زبان ساده + نحوه انجام
  • حق تقدم سهام چیست؟ – در بازار بورس و به زبان ساده
  • اولویت انجام معاملات در بورس چگونه است؟ + توضیح کامل و ساده
  • کارگزار ناظر چیست؟ – از وظایف تا نحوه تغییر به زبان ساده
  • شاخص بورس چیست؟ – توضیح به زبان ساده

نوشته سرخطی زدن در بورس چیست؟ – به زبان ساده + انواع روش ها اولین بار در فرادرس - مجله‌. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع