سرعت شبکه 6G به 100 گیگابیت‌درثانیه رسید؛ 500 برابر سرعت متوسط 5G شبکه موبایل

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590395 1 هفته قبل 91

طبق یافته‌های Science Alert، آزمایش جدید شبکه 6G در ژاپن با استفاده از نمونه اولیه دستگاه بی‌سیم برگزار شد، این شبکه می‌تواند داده‌ها را با سرعت 100 گیگابیت‌برثانیه در فاصله بیش از 300 فوت (90 متر) انتقال دهد که تا 10 برابر سریعتر از شبکه 5G است. سرعت انتقال داده شبکه 6G حدوداً 500 برابر بیشتر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌ متحده است.

ممکن است تا سال 2030 شاهد ظهور شبکه 6G نباشیم و از الان تا آن زمان هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که سرعت داده 5G می‌تواند به انجام آنها کمک کن. به عبارت دیگر، هنوز این احتمال وجود دارد که ذهن ما با استانداردهای فعلی فناوری بی‌سیم متحیر شود. در عسن حال، این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم در مورد آینده هیجان‌زده باشیم.

شبکه 6G جهان را تغییر خواهد داد!

برای نشان‌دادن سرعت شبکه 6G، در نظر بگیرید که یک فیلم دوساعته نتفلیکس با کیفیت متوسط که روی گوشی پخش می‌شود، حدود 1.5 گیگابایت حجم دارد. با سرعت 6G، هشت تا نه فیلم نتفلیکس را می‌توان در هرثانیه دانلود کرد. در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌دانند که حداکثر سرعت دانلود برای شبکه 5G حدود 10 گیگابیت‌بر‌ثانیه است، چیزی که نمی‌دانند این است که دستیابی به حداکثر سرعت مستلزم استفاده از مجموعه‌ای بسیار قدرتمند است که تحت شرایط بهینه کار می‌کند.

سرعت شبکه 6G  به 100 گیگابیت‌درثانیه رسید؛ 500 برابر سرعت متوسط 5G شبکه موبایل

دستگاه مورداستفاده در این آزمایش برروی باندهای فرکانس بالا در محدوده 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز امتحان شد. سرعت داده بسیار بالای 6G به عرضه وسایل نقلیه خودران و انجام عملیات جراحی از راه دور کمک کرده و برای مصرف‌کنندگان امکان دانلود سریعتر فیلم‌های با وضوح بالا را فراهم کند. این موارد تنها نمونه‌هایی از وظایفی هستند که چند سال پیش برای نشان‌دادن سرعت 5G در مقایسه با 4G مورداستفاده قرار گرفتند. تاکنون، بسیاری از این نمونه‌ها مانند وسایل نقلیه خودران و جراحی‌های از راه دور، علیرغم دسترسی گسترده‌تر سیگنال‌های 5G، به‌طور گسترده تجربه نشده‌اند.

تحلیلگران خبره معتقدند که اگر درمورد بسیاری از چیزهایی که شبکه 5G به جهان می‌آورد، اشتباهاتی وجود داشته، از آن ناراحت نباشید. زیرا شبکه 6G همه این موارد را تغییر خواهد داد.

گفتنی است که شبکه 6G پهنای باند را نیز افزایش داده و اجازه می‌دهد ترافیک بیشتری به‌طور همزمان به یک شبکه متصل شود. این گزارش همچنین می‌گوید که سرعت‌های 6G، وای‌فای را برای بسیاری غیرضروری می‌کند و طبق گزارش‌ها، این اتفاق اکنون با سرعت‌های فعلی 5G شروع شده است.

  • چین تا سال 2025 شبکه موبایل 6G را معرفی خواهد کرد
  • سامسونگ در IFA 2023 توضیح می‌دهد که شبکه 6G چگونه جهان را تغییر خواهد داد
  • پرتاپ دو ماهواره به فضا توسط هواوی برای آزمایش شبکه 6G
  • چین به دنبال آقایی در شبکه 6G – شرکت ZTE در حال تست شبکه 6G
مشاهده این خبر در سایت مرجع