سرور های AI Blackwell DGX GB200 انویدیا منبع درآمد هنگفت بعدی هستند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590200 1 هفته قبل 124

انتظار می‌رود اولین دسته از سرور های مورد انتظار Blackwell DGX GB200 AI شرکت انویدیا تا سال 2025 وارد بازار شود و درآمد قابل توجهی را برای این صنعت به ارمغان بیاورند.

به عبارتی دیگر سرورهای هوش مصنوعی Blackwell DGX GB200 کمپانی انویدیا به عنوان یک فرصت بزرگ برای شرکت‌ها و تأمین‌کنندگان شناخته خواهند شد که می‌توانند از آن به طرز چشمگیری بهره‌مند شوند و در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

به احتمال زیاد، این سرورهای هوش مصنوعی «DGX GB200» که مبتنی بر فناوری Blackwell کمپانی انویدیا هستند، راه را برای کسب سود قابل توجه بعدی در بازارها هموار کنند، اما در نهایت، قسمت اعظم سود حاصل از این تبلیغات فقط برای شرکت انویدیا خواهد بود. با پیشرفت‌های عظیم معماری، همراه با ارقام کارایی بسیار بزرگ، سرورهای DGX GB200 AI ممکن است نرخ پذیرش بسیار بیشتری را در مقایسه با آنچه که سری Hopper شاهد بود، تجربه کنند. اکنون گزارش شده است که شرکت انویدیا قصد دارد تا در نیمه دوم سال 2024 سرورهای GB200 خود را به تولید انبوه برساند و در نهایت، 40000 واحد از آن‌ها را تا سال 2025 به بازار عرضه کند.

درآمد شرکت انویدیا از فروش سرور های AI Blackwell DGX GB200

خبرگزاری Taiwan Economic Daily فاش می‌کند که کمپانی انویدیا قصد دارد عرضه سرور Blackwell DGX GB200 AI خود را به سه بخش مختلف تقسیم کند، که شامل بخش‌های قابل توجه DGX NVL72، NVL32 و HGX B200 خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها، بالا رده‌ترین بخش، NVL72 خواهد بود که دارای هفتاد و دو واحد از پردازنده‌های گرافیکی Blackwell B200 AI انویدیا به همراه تراشه Grace Hopper در داخل آن خواهد بود. فاش شده است که قیمت تنها یک کابینت DGX NVL72 حدود 3 میلیون دلار خواهد بود، به علاوه با توجه به اینکه کمپانی انویدیا موفق شده است 10000 دستگاه از آن‌ها را بفروشد، انتظار می‌رود این شرکت فقط از فروش بخش NVL72 بدون در نظر گرفتن دیگر محصولات، به درآمدی نزدیک به 30 میلیارد دلار برسد.

سرور های AI Blackwell DGX GB200 انویدیا منبع درآمد هنگفت بعدی هستند

شرکت‌های Foxconn و Quanta دو نام بزرگی هستند که انتظار می‌رود مسئولیت بیشترین میزان عرضه را بر عهده داشته باشند. علاوه بر آن، کمپانی Foxconn انتظار دارد رشد قابل توجهی در درآمد سرورها داشته باشد و بر اساس گزارش‌ها تا سال 2025 به 1 تریلیون یوان یا 30 میلیارد دلار برسد. این نشان می‌دهد که جریان درآمد در آینده بازارهای هوش مصنوعی تا چه اندازه بزرگ خواهد بود. به علاوه با توجه به اینکه احتمالا محصولات بلک ول شرکت انویدیا واکنشی مشابه با محصولات قبلی این کمپانی دریافت خواهند کرد، هیچ کس نمی‌تواند رشد مالی انفجاری انویدیا را به همراه تمام تامین کنندگان مرتبط با آن در زنجیره متوقف کند.

این تازه شروع کار است و با افزایش تقاضا برای قدرت محاسباتی هوش مصنوعی، بازارهای مرکز داده نیز به موازات آن گسترش خواهند یافت و با وجود همه این پیشرفت‌ها، کمپانی انویدیا به عنوان یکی از برترین شرکت‌ها در صنعت هوش مصنوعی و فناوری، برجسته خواهد ماند.

مطالب مرتبط:

  • عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 5090 و RTX 5080 Blackwell انویدیا در سه ماهه چهارم سال 2024!
  • کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا می‌تواند رمز عبور شما را تنها در چند دقیقه بشکند!
  • ممنوعیت ارسال گرافیک‌های RTX 4090D و H20 AI انویدیا به چین: اعمال محدودیت 70 TFLOP در این هفته
  • جیم کلر از هزینه تحقیق و توسعه 10 میلیارد دلاری Blackwell انویدیا انتقاد می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع