سری گوشی های هوشمند Pura 70 با 90 درصد قطعات چینی تولید می شوند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589826 2 هفته قبل 86

هواوی با عرضه سری گوشی‌های هوشمند Pura 70 به یک دوره جدید وارد شد، چراکه این شرکت حدود 90 درصد قطعات گوشی‌های هوشمند خود را از تامین‌کنندگان چینی فراهم می‌کند. این اتفاق از آن جایی شروع شد که با شروع تحریم‌های سخت گیرانه دولت ایالات متحده علیه این شرکت، هواوی برای قطع همکاری با شرکت‌های خارجی و تامین قطعات و خدمات مورد نیاز خود از تولید کنندگان داخلی مصمم شد. آنچه که تا کنون اتفاق افتاده است کاملا روند مثبتی را نشان می‌دهد و ظاهرا هوآوی تا پایان وابستگی به شرکت‌های غیرچینی و تولید یک گوشی کاملا بومی، تنها چند قدم فاصله دارد.

هواوی چگونه می‌تواند بدون گوگل دوام بیاورد؟

آیا هواوی در یک قدمی استقلال کامل از تامین کنندگان جهانی است؟

شروع بررسی و واشکافی سری گوشی‌های Pura 70، Pura 70 Pro و +Pura 70 Pro توسط شرکت تحقیقاتی ژاپنی Formalhaut Techno Solution کلید خورد و در نهایت این Huawei Central بود که گزارش داد، اکنون 90 درصد از قطعات این گوشی‌ها توسط شرکت‌های چینی می‌شود. با این حال، گوشی Pura 70 Ultra، که در حال حاضر پرچم دار اصلی این شرکت است، همچنان به صورت یک استثنا باقی مانده است، احتمالاً به این دلیل که تامین‌کنندگان خارجی از فناوری بالاتری نسبت به تامین‌کنندگان داخلی برخوردار هستند و این باعث می‌شود که آنها هنوز گزینه مناسبی برای جایگزین کردن برخی از قطعات را ندارند.

Pura 70 با 90 درصد قطعات چینی

سازندگان چینی که در حال حاضر مسئول تامین قطعات لازم هستند شامل OFILM، HNLens Technology، Goertek، Sunny Optical، BOE، Goodix Technology و Crystal Optoelectronics می‌باشند. طبیعتا پیچیده‌ترین قطعه مورد نیاز برای تولید انبوه تراشه است و بسیاری از کارشناسان باور دارند ورود هواوی به دنیای تولید قطعات سیلیکونی چیزی جز یک معجزه نیست. به خاطر داشته باشید که ممنوعیت تجارت تقریباً به این معنی است که TSMC و سامسونگ نمی‌توانند طرح های چیپست هواوی را تولید کنند.

اما این شرکت توانسته است با پشتکار بالای خود برای تولید انبوه تراشه Kirin 9010، جانشین مستقیم Kirin 9000S که در سری Mate 60 نیز یافت می‌شود، به کمپانی SMIC، بزرگترین شرکت نیمه‌هادی چین اعتماد کند. با این حال، هواوی همچنان از همان فرآیند 7 نانومتری Kirin 9010 استفاده می‌کند که در سری Kirin 9000S تجربه کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که تغییر فناوری به به گره 5 نانومتری ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که خانواده Mate 70 معرفی شود.

به نظر می رسد که تحریم‌های ایالات متحده بر علیه این شرکت چینی، نه تنها کمک چندانی به مهار احیای هواوی نکرد بلکه باعث شد عزم این غول سابق چینی برای خلاص شدن از شر تامین کنندگان خارجی افزایش بیابد. هر چند به نظر می‌رسد که فعلا این سری محصولات ممکن است به بازار چین محدود بماند، اما باز هم می‌توان این روند را اراده‌ای برای بازگشت به بازارهای جهانی در نظر گرفت.

مطالب مرتبط:

  • هواوی چگونه می‌تواند بدون گوگل دوام بیاورد؟
  • هواوی قصد دارد HarmonyOS را در سطح جهانی گسترش دهد
  • هواوی تلویزیون ویژن اسمارت 4 SE را با ویژگی‌های جذاب معرفی کرد
  • چین با ارائه یارانه‌های کلان، فروش تراشه‌های هوش مصنوعی داخلی را تقویت می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع