سفر در زمستان؛ فصل سرما را خانه‌نشین نباشیم

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 169088 2 سال قبل 208

همان‌طور که می‌دانید فصل زمستان هم مانند دیگر فصول سال، جذابیت‌های خاص خود را دارد. به‌ ویژه در سرزمینی مانند ایران که به کشوری چهار فصل معروف شده‌ است.

در فصل زمستان نیز اماکن و مناطق دیدنی بسیار زیادی در این سرزمین چهارفصل وجود دارد که بازدید از آن‌ها لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. بنابراین با سفر در زمستان؛ فصل سرما را خانه‌نشین نباشیم.

شمال ایران با طعم باران و برف

شمال ایران با طعم باران و برف نیز بسیار دوست‌داشتنی است. مناطق شمالی کشور در همه حال و در تمامی فصول سال جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند.

بنابراین می‌توانید با تدارک دیدن یک سفر زمستانی، خاطرات ماندگاری را برای خود رقم بزنید. برای نمونه می‌توانید به استان مازندران سفر کنید. لذت کوه‌پیمایی و برف‌بازی در این سفر از جمله لذت‌هایی هستند که هیچ‌گاه از ذهن نخواهید برد.

در این فصل می‌توانید به پیست اسکی در نواحی شمالی ایران قدم بگذارید و یا از لذت سوار شدن بر تله‌کابین و مشاهده‌ مناظر زیبای زمستانی برخوردار گردید. از طرف دیگر در فصول سرد سال در این مناطق می‌توانید به تماشای تالاب‌ها و آب‌بندها بنشینید و از شالیزارها و سدها دیدن کنید.

شمال ایران در زمستان

دریاچه‌ها و هم‌چنین نواحی ساحلی از دیگر مناطقی هستند که تماشای آن‌ها در فصول سرد سال بسیار جالب‌توجه است. سفر به شمال ایران در فصل سرد زمستان و حضور در بازارهای محلی و هفتگی نیز طعم و لذت خاص خود را دارد. با ورود به این بازارها و بازدید از این مراکز جذاب، می‌توانید محصولات مخصوص فصل زمستان را خریداری کنید و برای دوستان و اقوام خود سوغات ببرید. با اجاره ویلا شمال می‌توانید اقامتی بی‌نظیر را در این مناظر زیبا و خاص تجربه کنید.

آب‌تنی در دریا، آن هم در بهمن‌ماه

یکی دیگر از مقاصدی که می‌توانید برای سفر خود در فصل زمستان در نظر بگیرید، مناطق جنوبی کشور هستند. این مناطق در فصول سرد سال، آب‌‌وهوایی بسیار معتدل و خنک دارند. بسیاری از افراد این مناطق را به دلیل آب‌وهوای بسیار بهاری در فصول سرد سال برای مسافرت انتخاب می‌کنند. لذت آب‌تنی در دریا، آن هم در بهمن‌ماه لذتی است که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

جزیره قشم

همان‌طور که می‌دانید جزیره‌ قشم یکی از مهم‌ترین جزایر ایران است و از جمله مناطق بسیار پرطرف‌دار برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

این جزیره در فصل زمستان نیز بسیار لذت‌بخش و تماشایی است. به‌ ویژه که در این فصل، اثری از شلوغی نیست. بنابراین می‌توانید از این جزیره دوست‌داشتنی به‌عنوان خلوتگاه زمستانی خود استفاده کنید و مکانی امن و آرام برای استراحت خود برگزینید.

در فصل زمستان نیز می‌توانید از بناها و اماکن تاریخی موجود در جزیره قشم بازدید کنید و یا از لذت تفریحات ساحلی و دریایی، بهره‌مند گردید. هم‌چنین می‌توانید از دیگر جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به دره ستارگان و جنگل‌های حرا اشاره کرد که در فصول سرد سال نیز هم‌چنان جذاب و تماشایی‌اند.

می‌توانید به تنگه چاه کوه بروید و یا از بندر لافت دیدن کنید. پیش‌ از اقدام به مسافرت نیز می‌توانید به اجاره ویلا در قشم دست بزنید تا از نظر اقامت و سکونت خود نیز دچار مشکل و نگرانی نشوید.

جزیره کیش

آب‌های جزیره کیش و قشم ویژگی قابل‌ توجهی دارند و آن‌هم این است که می‌توانید در این آب‌ها هم در فصول گرم سال و هم در فصل سرد زمستان، آب‌تنی کنید. آب‌تنی در دریا، آن هم‌ در بهمن‌ماه در جزیره کیش و قشم، هیجان‌انگیز و رؤیایی است. در صورتی‌ که بتوانید قبل از اقدام به سفر یک سوئیت در کیش اجاره کنید، لذت این سفر را برای خود دوچندان خواهید کرد.

جزیره کیش با تمامی ویژگی‌های منحصر به‌ فردش یکی دیگر از مقاصد گردشگری بسیار جذاب در تمامی فصول سال است.

کیش در زمستان

این جزیره، سواحل مرجانی بی‌نظیری دارد. آب‌وهوای این منطقه از کشور، در فصل زمستان بسیار خنک، معتدل و بهاری است. این جزیره در فصل سرد سال، شلوغی کم‌تری نیز دارد و این به هیجان سفر و بازدید بهتر از تمامی نقاط آن کمک خواهد کرد.

در حقیقت می‌توان گفت فصل زمستان، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به جنوب کشور به‌ ویژه جزیره کیش و قدم زدن بر روی شن‌های ساحلی و گرم آن است. یکی از مراکز دیدنی این منطقه به‌ ویژه در فصل زمستان، اسکله تفریحی کیش است.

در این اسکله می‌توانید به جت اسکی اقدام کنید و یا با قایق‌های پدالی و پارویی تفریح کنید. هم‌چنین می‌توانید در برنامه سفر خود بازدید از پارک دلفین‌ها و یا کشتی یونانی را قرار دهید. پارک ساحلی مرجان و کلبه هور از دیگر مراکز دیدنی این جزیره در فصل زمستان هستند.

نوشته سفر در زمستان؛ فصل سرما را خانه‌نشین نباشیم اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع