سم آلتمن: عملکرد GPT-5 می‌تواند شبیه یک «مغز مجازی» باشد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 592195 3 هفته قبل 97

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI به‌تازگی گفت که مدل GPT-5 می‌تواند عملکردی شبیه به یک «مغز مجازی» داشته باشد. این مدل می‌تواند با تفکر عمیق‌تر کارهایی به‌مراتب پیچیده‌تر از مدل‌های فعلی این شرکت انجام دهد. آلتمن اشاره کرد که این مدل ممکن است با نامی کاملاً متفاوت رونمایی شود.

در مصاحبه‌ای اختصاصی با لوگان بارتلت، مدیر کل شرکت سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی، سم آلتمن، به پیچیدگی‌های GPT-4 پرداخت و به برنامه‌های آینده برای GPT-5 اشاره کرد. بینش آلتمن چشم‌انداز درحال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر عمیقی که قرار است بر تعاملات انسانی و زمینه برنامه‌نویسی بگذارد را روشن می‌کند.

آلتمن توضیح داد که ظهور هوش مصنوعی باعث می‌شود مردم به ارتباط انسانی اشتیاق پیدا کنند. او معتقد است که وضعیت حوزه برنامه‌نویسی در 12 ماه آینده امیدوارکننده خواهد بود. آلتمن همچنین معتقد است که GPT-5 ممکن است مانند یک «مغز مجازی» ظاهر شود تا به کاربران کمک کند تا وظایف مختلفی را انجام دهند.

GPT-4: نتیجه‌ای از تکامل فناوری

آلتمن تاکید کرد که پیدایش GPT-4o یک تصمیم عجولانه نبود، بلکه نتیجه سال‌ها پیشرفت و تحقیقات فناوری بود. سفر OpenAI شامل کاوش گسترده در مدل‌های صوتی و تصویری بزرگ، اصلاح روش‌های آموزشی و افزایش کارایی یکپارچه‌سازی مدل بود. این رویکرد دقیق بر تعهد OpenAI برای پیش‌بردن مرزهای قابلیت‌های هوش مصنوعی از طریق نوآوری و اصلاح مستمر تأکید می‌کند.

GPT-5 می‌تواند به‌عنوان یک مغز مجازی عمل کند!

آلتمن در رابطه با GPT-5 به یک تغییر پارادایم در عملکرد هوش مصنوعی اشاره کرد. این امر نشان می‌دهد که GPT-5 ممکن است به‌عنوان یک مغز مجازی عمل کرده تا به کاربران در کارهای بی‌شماری کمک کند. برخلاف مدل‌های پیشین، انتظار می‌رود که GPT-5 تجربه‌ای منحصربه‌فرد و متحول‌کننده را ارائه دهد و به‌طور بالقوه درک متعارف از مدل‌های هوش مصنوعی را بازتعریف کند. پیش‌بینی آلتمن از ویژگی‌های متمایز GPT-5، نشان‌دهنده انحراف قابل‌توجه از قراردادهای نام‌گذاری سنتی است که به یک جهش انقلابی در فناوری هوش مصنوعی اشاره می‌کند.

هنگامی که از آلتمن برای اطلاعات بیشتر درمورد GPT-5 پرسیده شد، او توضیح داد که احتمال دارد که این محصول با نام دیگری منتشر شود و عملکرد آن هم بسیار متفاوت از مدل‌های امروزی خواهد بود.

به عنوان مثال، از GPT-1 تا GPT-4، نام‌ها و توابع نسبتاً سنتی هستند. اما وقتی GPT-5 واقعاً منتشر شود، ممکن است نام آن تغییر کند.

 عملکرد GPT-5 می‌تواند شبیه یک «مغز مجازی» باشد

مفهوم مغز مجازی سطحی از پیچیدگی و سازگاری شناختی را نشان می‌دهد که فراتر از مدل‌های معمولی هوش مصنوعی است. این مفهوم به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن هوش مصنوعی به‌طور یکپارچه در جنبه‌های مختلف زندگی انسان ادغام می‌شود و پشتیبانی و عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

تکامل هوش مصنوعی و ارتباط انسانی

تأملات آلتمن در مورد ظهور هوش مصنوعی بر بینش عمیقی از روان انسان تأکید کرد. این مورد نشان می‌دهد که با پیشرفت هوش مصنوعی، افراد نیز به طور فزاینده‌ای مشتاق ارتباطات واقعی انسانی خواهند بود. این مشاهده تأثیر پیچیده بین فناوری و احساسات انسانی را برجسته می‌کند و به آینده‌ای اشاره دارد که در آن تلاش برای تعاملات انسانی اصیل در مواجهه با پیشرفت فناوری بسیار مهم می‌شود.

برنامه‌نویسی: اوج نوآوری

ادعای آلتمن مبنی‌بر اینکه برنامه‌نویسی در سال آینده نویدبخش است، منعکس‌کننده درک عمیقی از چشم‌انداز فناوری درحال تحول است. بدون شک، کدنویسی و توسعه نرم افزار نقشی اساسی در آینده هوش مصنوعی و فناوری خواهد داشت. اشاره به برنامه‌نویسی به‌عنوان یک حوزه کلیدی رشد و نوآوری نشان می‌دهد که آلتمن صنعت هوش مصنوعی را دنبال می‌کند.

نتیجه

بینش سم آلتمن درمورد تکامل هوش مصنوعی، انتشار GPT-4 و چشم‌انداز آینده GPT-5 تصویر قانع‌کننده‌ای از قدرت دگرگون‌کننده هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. همانطور که OpenAI مرزهای فناوری هوش مصنوعی را پیش می‌برد، چشم‌انداز آلتمن برای آینده‌ای که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک مغز مجازی عمل می‌کند، بر پتانسیل بی‌حد این فناوری برای متحول‌کردن تجربیات و تعاملات انسانی تأکید می‌کند. با هر بار تکرار، از GPT-1 تا GPT-4 و فراتر از آن، مسیر OpenAI نمونه‌ای از تعقیب بی‌وقفه نوآوری و تعالی در قلمرو هوش مصنوعی است.

  • OpenAI نسخه دسکتاپ ChatGPT را معرفی کرد+ رونمایی از مدل GPT-4o
  • ChatGPT اکنون می‌تواند برگه‌های اکسل را تجزیه و تحلیل کند
  • ChatGPT از این به بعد منابع پاسخ های خود را نشان می‌دهد
  • ChatGPT با ارتقای GPT-4 توربو برای کاربران پرمیوم هوشمندتر می‌شود
مشاهده این خبر در سایت مرجع