سپاهان هم هوادار متمول می‌خواهد!/ حرفهای جالب مورایس درباره بالوتلی و مهرداد محمدی

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 518450 9 ماه قبل 110

به گزارش"ورزش سه"، ژوره مورایس شب گذشته میهمان شبکه اصفهان بود و درباره یک فصل حضور خود در فوتبال ایران سخن گفت.

مورایس همچون گذشته با لحنی آرام و سنجیده و به دور از هیجان و شتابزدگی صحبت‌های خود را شروع کرد، حرف‌های مورایس با لزوم ارتقاء تکنولوژی، کیفیت زمین‌های چمن، ورزشگاه‌ها و پایین بودن کیفیت تصاویر تلویزیونی آغاز شد که مشخص بود این موارد برای او در فوتبال ایران قابل قبول نیست.

سرمربی سپاهان در ادامه از کیفیت بالای لیگ سخن گفت و نبود هواداران در مقاطعی از فصل را به زیان فوتبال دانست و معتقد بود بازگشت هوادارن به ورزشگا‌ها هیجان لیگ را افزایش داده است.

ژوزه مورایس که در فصل گذشته نشان داده به دنبال فرار از مسئولیت شکست نیست و نگاه منطقی به نتایج فوتبال دارد در پاسخ به مجری برنامه در خصوص از دست دادن امتیاز  مقابل ملوان و از دست دادن قهرمانی سپاهان گفت: باید اول لیگ را ببرید تا از دست دهید، پس فکر نکنم بتوانم بگویم سپاهان لیگ را از دست داد، چون سال قبل برنده لیگ نبوده و این استقلال است که لیگ را از دست داده است.

1906435

بولت سرشاخهمورایس در ادامه باز هم با همان ادبیات همیشگی خود دنبال بهانه جویی نبود و معتقد بود باید در طول فصل نتایج بهتری کسب می‌کرد تا بتواند تیمش را قهرمان لیگ برتر کند.

مورایس که معتقد بود تیمش از نظر فنی به دلیل آشنایی بیشتر او با فوتبال ایران و به خدمت گرفتن بازیکنان با کیفیت، سطح بالاتری نسبت به سال گذشته دارد و لیگ را با آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته آغاز خواهد کرد، فلسفه تیمش را در فصل جدید ارائه بازی تیمی و رقابتی دانست.

بولت سرشاخهبخش دیگری از برنامه ضربه آزاد به سوالات هواداران سپاهان از مورایس اختصاص داشت، یکی از هواداران سپاهان از مورایس سوال کرده بود که چرا از اعتبار خود برای خرید بازیکن خارجی با کیفیت استفاده نکردید؟ مورایس در پاسخ به این سوال با لبخند همیشگی خود به کنایه به هوادار متمول یکی از تیم‌های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بحث اینجاست که آیا باید از کارت اعتباری من هم استفاده شود؟ شاید این هم یک راه حل باشد. مورایس در ادامه از مذاکراتش با بالوتلی برای پیوستن به سپاهان پرده برداشت و بار دیگر با مطرح کردن موضوع هوادار متمول و اشاره به سقف بودجه؛ شرایط بازار نقل و انتقالات را نا عادلانه دانست.

بولت سرشاخهسوال دیگر هواداران درباره جذب مهرداد محمدی بود، مورایس پاسخ داد من بازی‌های مهرداد محمدی را دیدم، بازیکن خوبی به نظر می‌آید، من در باشگاه به تنهایی کار نمی‌کنم، من گروهی از افراد را انتخاب کردم که از آن‌ها میخواهم وقتی من بازیکنان را نمیشناسم به من بگویند، یک سری ویدئو از او دیدم که به نظر بازیکن جذابی می‌آمد، ولی متاسفانه نظر کلی به جذب مهرداد محمدی نبود. من به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم، ما با سازماندهی کار می‌کنیم و قبل از تصمیمگیری باید به سازمانی که ساخته ایم گوش کنیم. این تیم من نیست، تیم باشگاه است، ولی مسئولیت این را دارم که حرف آخر را بزنم.

1906436

بولت سرشاخهسوال یکی دیگر از هواداران در خصوص خط دفاع سپاهان بود، مورایس مدعی بود خط دفاع فصل گذشته سپاهان بهترین عملکرد تاریخ باشگاه را داشته ضمن اینکه تیم او اساسا تدافعی نیست، ولی باید کیفیت تیم را از نظر دفاع تیمی ارتقاء دهد.

بولت سرشاخهمسئله‌ای که این روز‌ها دغدغه هواداران سپاهان شده است حضور بازیکن خارجی با کیفیت در این تیم است که هوادار دیگری این سوال از سرمربی سپاهان پرسیده بود که آیا بازیکن خارجی جذب خواهد شد یا خیر؟ مورایس با همان آرامش همیشگی خود سعی داشت هواداران سپاهان را قانع کند که بازیکنان ایرانی توانایی کسب قهرمانی حتی در جام باشگاه‌های آسیا را داند و موفقیت تیم بسته به حضور بازیکن خارجی نیست.

1871744

بولت سرشاخهسرمربی سپاهان در صحبت‌های پایانی خود هواداران سپاهان را مخاطب قرار داد و با ایجاد فضایی احساسی از هواداران سپاهان خواست در راه قهرمانی با تیم همراهی کنند و در ادامه گفت: بعضی کار‌ها را باید در کنار هم انجام دهیم و باید با عشق از همدیگر حمایت کنیم؛ عشقی که شما به تیم، بازیکنان و باشگاه دارید. ساده نیست که یک لیگ را قهرمان شویم باور من این است با اخلاق و رفتاری که شما به عنوان قهرمان دارید هر بازی که در نقش جهان بازی میکنم به رویایی که داریم نزدیکتر می‌شویم. شما‌ها خیلی خوب هستید و می‌خواهیم به ما کمک کنید.

آنچه که شب گذشته از مورایس دیدیم، نشان از آرامش و اعتماد به نفس این سرمربی پرتغالی بود، اما گلایه‌های او از سقف بودجه باشگاه‌ها که باعث دورماندن بازیکنان خارجی با کیفیت از لیگ شده را نمی‌توان نادیده گرفت، گلایه‌هایی که اکثر کارشناسان فوتبال در آن با مورایس هم عقیده هستند.

محمدرضا شاهمرادی

مشاهده این خبر در سایت مرجع