سیستم دفاع موشکی روسیه خودش را هدف قرار داد! [تماشا کنید]

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 270102 1 سال قبل 197

ویدیویی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده، موشک سیستم دفاع هوایی ارتش روسیه را نشان می‌دهد که پس از پرتاب در حوالی ارتفاع 90 متری بر اثر اتفاقی که منشأ آن مشخص نیست، با چرخشی کامل به سمت محل پرتاب برمی‌گردد و با سقوط روی زمین منفجر می‌شود.

این ویدیو که اولین بار توسط کانال تلگرام Face of War منتشر شد، ظاهرا پرتاب موشکی در شهر آلچفسک را نشان می‌دهد که در فاصله تقریبا 20 کیلومتری غرب لوهانسک در مناطق شرقی اوکراین که به کنترل روسیه درآمده، قرار دارد. رد دود موجود در این ویدیو نشان می‌دهد که این سیستم دفاع موشکی ظاهرا از قبل سه موشک دیگر را به اهداف نامشخصی پرتاب کرده است. برخی منابع مدعی‌اند که این سیستم دفاعی می‌تواند سیستم S300 روسیه باشد.

با این حال، پرتاب موشک چهارم با خطایی نامشخص روبرو شده و به سمت سکوی پرتاب برمی‌گردد. «دیوید شنک»، کلنل سابق و افسر فرمانده مدرسه دفاع هوایی ارتش آمریکا در اوکلاهوما می‌گوید چندین احتمال برای این اتفاق مطرح است. شاید سیستم موشکی در هنگام پرتاب اختلالی داشته که باعث تغییر مسیر موشک و بازگشت آن شده است.

انفجار موشک روسیه پس از بازگشت به سکوی پرتاب!

به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که موشک به لحاظ سخت‌افزاری در زمان آماده‌سازی آسیب فیزیکی دیده و در حین پرواز تغییر جهت داده است. با این حال، یک احتمال دیگر این است که نیروهای روسیه در واقع هدفی در نزدیکی سکوی پرتاب را مدنظر داشته‌اند، هرچند استفاده از یک سیستم دفاع هوایی برای چنین منظوری بعید به نظر می‌رسد.

شنک می‌گوید این اتفاق اگرچه عجیب و نادر است اما در گذشته در سیستم‌های آمریکایی هم رخ داده است. او باور دارد که این سانحه باعث آسیب شده اما میزان آسیب به این بستگی دارد که موشک روی چه چیزی سقوط کرده است. اگر این سیستم دفاعی تحت هدایت رادار بوده باشد، احتمال آسیب به آن وجود دارد. چون سیستم‌های راداری به راحتی صدمه می‌بینند و انفجار بزرگی که در آن‌جا رخ داده کاملا قابلیت آسیب زدن به این سیستم‌ها را داشته است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع