شاگردان شمسایی ‌در رتبه چهارم؛/ جایگاه ویژه ایران در اولین رنکینگ جهانی فوتسال

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 590431 1 هفته قبل 84

به گزارش ورزش سه، پیش از جام جهانی 2024 ازبکستان، فیفا در اقدامی تحسین‌برانگیز و غافلگیر کننده برای نخستین بار رنکینگ تیم‌های ملی فوتسال جهان را اعلام کرد و نشان داد از این پس برنامه ویژه ای را برای این رشته ورزشی خواهد داشت. در این رده‌بندی، تیم ملی فوتسال برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی فوتسال در صدر جای دارد و تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و ایران، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تیم ملی فوتسال برزیل، بخت نخست قهرمانی جام جهانی، با کلکسیون افتخارات بی‌شمارش در جام‌جهانی و کوپا آمه‌ریکا، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین تیم ملی فوتسال پرتغال مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی و از برترین تیم‌های فوتسال اروپا در رده دوم جای دارد. تیم ملی فوتسال اسپانیا، با دو قهرمانی در جام جهانی و پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا، به علت ناکامی در سه جام جهانی اخیر پس از پرتغال در رتبه سوم ایستاده است و در نهایت تیم ملی فوتسال ایران که چندی پیش قهرمانی قاره کهن را جشن گرفت، بالاتر از تیم‌هایی چون آرژانتین، روسیه و مراکش، در جایگاه چهارم دنیا می‌درخشد.

20188992018898

تیم ملی فوتسال ایران، به لطف سلطنت همیشگی‌اش در آسیا، امتیازات بیشتری نسبت به آرژانتین که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، کسب کرده است.

2018897

فیفا برای رتبه‌بندی تیم‌های ملی فوتسال، 4600 مسابقه رسمی را زیر نظر گرفته و در نهایت از ده تیم برتر دنیا رونمایی کرده است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع