شرایط آزمون EPT سال 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 268209 1 سال قبل 429

شرایط آزمون EPT سال 1401شرایط آزمون EPT سال 1401

English Proficiency Test که به اختصار EPT خوانده می شود، آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد می باشد و با هدف ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می گردد. آزمون ept تقریباً هر45 روز یک بار اجرا شده و معمولا در سال 10 بار تکرار می‌شود. مدرک این آزمون از زمان صدور، در داخل کشور به مدت ۲ سال اعتبار دارد و در خارج از کشور فاقد اعتبار است. آزمون EPT دانشگاه آزاد شامل 100 سوال است که ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داشته و در محاسبه امتیاز سوالات نمره منفی در نظر گرفته نمی شود. بسیاری از داوطلبانی که قصد اخذ مدرک آزمون مذکور را دارند با این پرسش مواجه هستند که برای ثبت نام می بایست دارای چه شرایطی باشند؟ برای اطلاع از شرایط نام نویسی آزمون ept با ما همراه باشید.

در آزمون EPT صرفا دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد و یا همچنین اعضا هیات علمی این دانشگاه می توانند شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون EPT سال 1401

افرادی که با کسب رتبه قبولی دکتری موفق شده اند به عنوان دانشجویان این مقطع تحصیلات خود را آغاز نمایند، جهت شرکت در آزمون جامع دکتری ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند. این مدرک می بایست از یکی از مراجع معتبر ملی یا بین المللی اخذ گردد. در این حالت یکی از گزینه های پیش روی دانشجویان می تواند آزمون EPT باشد که از آن با عنوان آزمون زبان دانشگاه آزاد یاد می شود.

همان طور که گفته شد، این آزمون تقریبا 10 بار در سال تکرار می گردد. آزمون EPT محدودیت تکرار ندارد و داوطلبان می توانند تا زمان کسب نمره حدنصاب در این سنجش شرکت نمایند.

نمره قبولی آزمون EPT سال 1401

آزمون EPT نمره منفی ندارد و نمره حد نصاب قبولی در آن 500 است. همچنین اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد و دانشجویانی که در شعبه‌های خارج از کشور دانشگاه آزاد نیز در حال تحصیل هستند نیز حق شرکت در این آزمون را دارند. متقاضیان می توانند تا زمانی که آزمون جامع دکتری خود را پشت سر بگذارند، در آزمون مذکور شرکت کرده و نمره مشروط را که معادل امتیاز 400 از 1000 می باشد به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه کنند.

اما جهت دفاع از رساله حتماً باید نمره قبولی قطعی که نمره ۵۰۰ است را کسب نمایند. لازم به ذکر است که برای داوطلبان دارای سهمیه های شاهد و ایثارگری نمره مشروطی به 350 و نمره قبولی 400 در نظر گرفته شده است.

متقاضیان آزمون زبان دانشگاه آزاد در صورت دارا بودن سهمیه ایثارگران و شاهد می توانند از امتیاز خود جهت شرکت در این آزمون استفاده نمایند. این دسته از افراد با کسب حداقل نمره 280 امکان شرکت در آزمون جامع را داشته و با دستیابی به حدنصاب 350 می توانند در آزمون EPT پذیرفته شوند.

بودجه بندی آزمون EPT سال 1401

شرکت کنندگان برای آمادگی در این آزمون می بایست از نحوه بودجه بندی و ساختار آن اطلاع داشته تا به بهترین نحو بتوانند در این آزمون موفقیت کسب نمایند. بر اساس آخرین اخبار، ساختار این آزمون به شرح جدول زیر است:

بودجه بندی آزمون EPT
بخش های مختلف آزمون تعداد سوالات
واژگان 25
دستور زبان 40
درک مطلب (شامل خواندن و درک متون، درک مطلب با کلمات حذف شده) 35

داوطلبان قبل از این که اقدام به ثبت نام آزمون EPT نمایند، می بایست از تمامی شرایط و ضوابط تعیین شده که در متن این مقاله به آن ها پرداخته شد آگاه شوند. جهت شرکت در آزمون زبان دانشگاه آزاد نیز همانند تمامی آزمون ها به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT الزامی است. این کارت را می توان در زمان اعلام شده از طریق سایت ثبت نام آزمون EPT دریافت نمود و با توجه به مندرجات آن در زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک های مورد نظر کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- چه کسانی می توانند در آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401 ثبت نام نمایند؟

دانشجویان دکتری و اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را دارند.

2- آیا برای متقاضیان آزمون EPT سال 1401 سهمیه ای در نظر گرفته شده است؟

بله، داوطلبان شاهد و ایثارگر می توانند از امتیاز خود جهت شرکت در آزمون مذکور بهره ببرند.

3- نمره مشروط در آزمون EPT سال 1401 چیست؟

داوطلبان آزمون دکتری می توانند با کسب حداقل نمره 400 از 1000 در این آزمون، نمره مشروط را به دانشگاه ارائه نموده و پس از شرکت در آزمون جامع دکتری نمره قبولی خود را تحویل دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع