شرکت Xbox یک فروشگاه بازی‌های موبایل در ماه جولای راه‌اندازی می‌کند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590832 1 هفته قبل 79

«سارا باند» (Sarah Bond)، رئیس «ایکس باکس» (Xbox)، در مصاحبه با خبرگزاری «بلومبرگ» (Bloomberg) اعلام کرد که فروشگاه بازی‌های موبایل Xbox احتمالاً در ماه جولای راه‌اندازی خواهد شد. برای مطالعه ادامه خبر تاسیس فروشگاه بازی‌های موبایل ایکس باکس همراه ما باشید.

هدف اولیه فروشگاه بازی‌های موبایل Xbox، پشتیبانی از عناوین فرست-پارتی شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) خواهد بود و سپس راه را برای فعالیت سایر ناشران ترد-پارتی نیز باز خواهد کرد. گفتنی است این فروشگاه مبتنی بر برنامه کاربردی (اپلیکیشن) نخواهد بود و به صورت یک وب‌سایت جامع راه‌اندازی می‌شود.

فروشگاه بازی‌های موبایل Xbox

راه‌اندازی فروشگاه بازی‌های موبایل Xbox روی سایت

«سارا باند» می‌گوید دلیل احداث فروشگاه بازی‌های موبایل روی وب‌سایت، «دسترسی همه‌گانه کلیه دستگاه‌ها، کشورها، فارغ از هر اتفاقی، مستقل از سیاست‌های فروشگاه‌های مبتنی بر اکوسیستم محدود» است. او در ادامه هدف تاسیس چنین فروشگاهی را این‌گونه توضیح داد:

در حال حاضر فروشگاه و پلتفرم گیمینگی وجود ندارد که واقعا روی همه دستگاه‌ها در دسترس باشد؛ به صورتی که هویت، دسته‌بندی عناوین و پاداش‌هایتان همگی همراه شما باشند و محدود به اکوسیستم خاصی نشوند.

راه‌اندازی فروشگاه نرم‌افزاری گوشی‌ مبتنی بر وب‌سایت، کار دشواری خواهد بود و مشخص نیست مایکروسافت، چگونه این پلتفرم را تبدیل به عاملی جایگزین، در مقابل فروشگاه‌های کنونی کند. احتمالاً همانطور که باند اشاره کرده است، این فروشگاه فراتر از وب خواهد رفت و نهایتا به رقیبی جدی برای شرکت‌های بزرگ «اپل» (Apple) و «گوگل» (Google) تبدیل خواهد شد.

شرکت مایکروسافت در سال 2022 ایده «فروشگاه نسل بعدی» را در میان کاربران خود به اشتراک گذاشت و یک ماه پس از آن، خریداری کمپانی «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) را به طور عمومی اعلام کرد. نظر شما درباره تاسیس فروشگاه بازی‌های موبایل Xbox روی وب‌سایت چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • کنسول دستی ROG Ally X ایسوس: با همان AMD Ryzen Z1 APU اما باتری بزرگتر
  • مایکروسافت همچنان به اخراج کارمندان Xbox ادامه می‌دهد
  • احتمال عرضه بازی Hellblade 2 برای کنسول PS5 وجود دارد
مشاهده این خبر در سایت مرجع