شهروندی دومینیکا و آشنایی با تمام مزایای آن

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 475038 11 ماه قبل 203

یکی از زیباترین جزایر در دریای کارائیب، مشترک المنافع دومینیکا، شهروندی خود را با برنامه سرمایه گذاری در سال ۱۹۹۳ برای افزایش سرمایه گذاری خود ایجاد کرد. دومینیکا یک مستعمره سابق بریتانیا و عضو مشترک المنافع ملل، سازمان ملل متحد، سازمان کشورهای آمریکایی، CARICOM  و سایر سازمان های بین المللی است.

شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برنامه شهروندی و تابعیت دومینیکا با سرمایه گذاری بر اساس قانون اساسی کشور و قانون شهروندی عمل می کند. این برنامه به دولت اجازه می دهد تا به افرادی که تحت معیارها و دستورالعمل های خط مشی خاصی واجد شرایط هستند، شهروندی اعطا کند، در حالی که سرمایه گذاری اقتصادی دومینیکا را تقویت می کند.

مزایای برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

سفر بدون ویزا یا بدون ویزا به ۱۴۶ مقصد در سراسر جهان.

امکان شامل همسر، فرزندان مجرد زیر ۳۱ سال که به طور قابل توجهی به متقاضی اصلی وابسته هستند، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ۶۵ سال و بالاتر، و همچنین اضافه کردن افراد تحت تکفل پس از اعطای تابعیت به متقاضی اصلی.

تابعیت بر اساس تبار برای نسل های آینده در دسترس است.

حق زندگی، کار و تحصیل در دومینیکا.

هیچ محدودیتی برای تابعیت دوگانه در دومینیکا وجود ندارد.

 

الزامات شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن برای اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا تحت مقررات فعلی، متقاضیان مجرد می توانند یکی از دو گزینه را انتخاب کنند:

مبلغ ۱۰۰هزار تومان به صندوق توسعه اقتصادی غیرقابل استرداد.

سرمایه گذاری در توسعه املاک و مستغلات مورد تایید با حداقل ارزش ۲۰۰هزار دلار آمریکا.

 

رویه ها و چارچوب زمانی برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری

متقاضی و خانواده وی ملزم به ادای سوگند در نزد سردفتر رسمی، قاضی صلح یا مأمور سوگند می باشند. پس از تابعیت ، درخواست شهروندی بیشتر بررسی می شود و گواهی شهروندی به درستی صادر می شود.

 

هیچ نیازی به اقامت فیزیکی وجود ندارد. با این حال، دولت شهروندان جدید را تشویق می کند تا بیشتر در اقتصاد مشارکت کنند و مشوق های قابل توجهی برای تبدیل مشارکت بیشتر به یک گزینه جذاب ارائه می شود. متقاضی موفق حق دارد در هر زمان و برای هر زمان در دومینیکا اقامت کند. هر متقاضی که از دریافت ویزا به کشوری که دومینیکا با آن توافق نامه سفر بدون ویزا دارد، رد شده است، باید پس از آن با موفقیت ویزای آن کشور را دریافت کند تا واجد شرایط درخواست باشد.

 

افراد تحت تکفل متقاضی اصلی و همسران آینده افرادی که از طریق برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری تابعیت دریافت کرده اند، می توانند برای شهروندی درخواست دهند، مشروط به پرداخت هزینه های اضافی. فرزندان تازه متولد شده افرادی که از طریق این برنامه تابعیت را به دست آورده اند، که پس از اخذ تابعیت متولد شده اند، می توانند در هر زمان برای شهروندی ثبت نام کنند.

درخواست ها توسط یک شهروند توسط واحد سرمایه گذاری پردازش می شود، یک مقام دولتی اختصاصی در وزارت دارایی که مسئول مدیریت برنامه است. زمان رسیدگی به درخواست ها در حال حاضر سه ماه پس از دریافت درخواست کامل تکمیل شده است.

تابعیت دوم

فردی که تابعیت مضاعف دارد همزمان شهروند دو کشور است که هم مزایا و هم معایبی دارد زیرا یک وضعیت حقوقی پیچیده است. یکی از مزایای تابعیت مضاعف که اغلب به آن اشاره می شود، توانایی یک فرد برای داشتن دو پاسپورت است.

تابعیت دوگانه از مزایای خاصی مانند توانایی زندگی و کار آزادانه در دو کشور، مالکیت دارایی در هر دو کشور و سفر بین کشورها با سهولت نسبی برخوردار هستند.

هر کشوری تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد، و ممکن است لازم باشد برای شهروندی یک کشور جدید از تابعیت تولد خود صرف نظر کنید.

معایب شهروندی مضاعف عبارتند از امکان اخذ مالیات مضاعف، فرآیند طولانی و پرهزینه برای اخذ تابعیت مضاعف، و این واقعیت که شما به قوانین دو کشور ملزم می شوید.

ساده ترین راه برای تبدیل شدن به تابعیت دوگانه از طریق تولد است، اگرچه بسیاری از مهاجران می توانند در صورت نقل مکان به کشوری جدید یا ازدواج با همسر خارجی، شهروند تابعیت شوند

درخواست برای تابعیت دوگانه و اخذ پاسپورت دوم یک فرآیند پیچیده و معمولاً پر هزینه است که ممکن است به کمک یک وکیل مهاجرت نیاز داشته باشد.

راه تماس با دومینیکا پارادایس

دفتر تهران : بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خیابان بابک بهرامی ، پلاک ١١ ، طبقه چهارم ، واحد ١۴
تلفن : ۰۲۱-۸۶۰۸۶۵۷۷

نوشته شهروندی دومینیکا و آشنایی با تمام مزایای آن اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع