صدرنشینی پرسپولیس با چاشنی کری‌خوانی برای استقلال/ سرخ‌ها در آبادان به دشمن دیرینه رسیدند

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 588751 1 هفته قبل 71

پرسپولیس به عنوان مدافع هر سه جام فوتبال ایران در فصل قبل، با پیروزی در دیدار هفته بیست و چهارم برای اولین بار و البته به طور موقت به صدر جدول رفت. از شروع این فصل پرسپولیس با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود که در نتیجه هرگز نتوانست به صدر جدول برسد.

البته بدیهی است که ما در مورد جدول کامل هر هفته صحبت می‌کنیم. به یاد داریم که در دور رفت در بسیاری مواقع تیم‌های مختلف و به خصوص مدعیان مثل سپاهان یا پرسپولیس، بازی‌های معوقه‌ای داشتند که همین مسئله هم باعث دوری قرمز پوشان از صدرنشینی شد. حالا با انجام تمام بازی‌های هر هفته و بعد از دیدارهای معوقه، اگر به جدول هر هفته در این فصل نگاه کنیم تنها استقلال و سپاهان طعم صدرنشینی را چشیده بودند، اتفاقی که برای استقلال از همان هفته اول شروع شد.

در هفته اول لیگ بیست و سوم استقلال با سه گل در همین ورزشگاه تختی آبادان صنعت نفت را شکست داد. آن هفته در بازی‌های دیگر سپاهان ۳-۱ تراکتور را در اصفهان برد و پرسپولیس با یک گل در اراک مقابل آلومینیوم پیروز شد. در نتیجه به خاطر تفاضل گل، استقلال فصل را با صدرنشینی شروع کرد و پرسپولیس پشت سر سپاهان ایستاد.

در پایان روز اول هفته بیست و چهارم و سه مسابقه‌ای که پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در سیرجان، تهران و آبادان برگزار شد پرسپولیس به عنوان تنها تیم پیروز ۵۲ امتیازی شد و به طور موقت بالاتر از استقلال به صدر جدول رسید. پرسپولیس هم در آبادان صدرنشینی را تجربه کرد، یعنی همان جایی که استقلال این فصل را با پیروزی و صدرنشینی آغاز کرد!

البته که دیدار امروز استقلال با شمس آذر در ورزشگاه آزادی با برد استقلال می‌تواند صدر جدول را دوباره آبی کند اما حتی برای ۲۴ ساعت این صدرنشینی نوبرانه به همراه رسیدن به رکورد استقلال برای رقیب دیرینه برتری روحی روانی و انگیزه به همراه داشت.

کیست که از کری بین هواداران این دو تیم خبر نداشته باشد؟ شاید اگر پرسپولیس مثل دو بازی قبل با یک گل برنده می‌شد، طرفداران این تیم از این صدرنشینی اینقدر به وجد نمی‌آمدند!

البته در تقابل با صنعت نفت آبادان هنوز استقلال در این فصل دست بالاتر را دارد. اگرچه پرسپولیس هم در آبادان با نتیجه مشابه سه بر صفر به برتری رسید اما استقلال دور برگشت در ورزشگاه آزادی با یک گل صنعت نفت را برد و مقابل این تیم دبل کرد، اما پرسپولیس دور رفت در ورزشگاه آزادی بازی برده ۲-۱ مقابل صنعت نفت را در واپسین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده با یک گل به خودی با مساوی عوض کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تیم اوسمار از پرسپولیسِ گل‌محمدی بهتر است/ استقلال امسال شرایط خوبی دارد
  • توصیه‌ای که کاملا جواب داد/ جلوگیری از ضرر چندمیلیاردی پرسپولیس توسط بیرانوند!
مشاهده این خبر در سایت مرجع