صنایع نظامی مدیون این زن است؛ ملکه جنگنده‌های F-35+ عکس

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 586342 4 هفته قبل 102
به گزارش اقتصادنیوز، زمانی که ۹ ساله بود، پدرش درگذشت؛ اما انضباط زندگی در یک خانواده نظامی، او را سرسخت نگه داشت و شرایطی ایجاد کرد که همچنان در مسیر صعودی زندگی باقی بماند. او از همان کودکی، عاشق سری اف در هواپیماهای نظامی بود و بعدها، به اصلی‌ترین توسعه‌دهنده هواپیمای F-۳۵ تبدیل شد.
خبر مرتبط
زنی که ضامن بقای روسیه شد!/ پشت پرده قدرتمندترین چهره اقتصاد روسیه+ عکس
زنی که ضامن بقای روسیه شد!/ پشت پرده قدرتمندترین چهره اقتصاد روسیه+ عکس

الویرا ساخیپزا دوونا نابیولینا که با سرمایه‌گذاری مادربزرگش و در مقطع تحصیلات تکمیلی با ‌«نقد نظریه اقتصادی غرب» با نظام سرمایه‌داری آشنا شد، هم اکنون رئیس کل بانک مرکزی روسیه است. او پیش از سال ۲۰۱۳، به مدت ۵ سال وزیر اقتصاد این کشور بود. این مطلب روایتی است از زندگی او که به عنوان ناجی سرزمین تزار شناخته می شود.

مریلین هیوسون، اکنون چهره‌ای برجسته در صنعت هوافضا، صنایع نظامی و البته، راهبردهای دفاعی است که به دلیل مدیریت و رهبری خاص در شرکت لاکهید مارتین، نام خود را در فهرست برترین مدیران یک قرن اخیر ثبت کرده است. لاکهید مارتین کورپوریشن، یک شرکت صنایع هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به‌ هم پیوستن شرکت‌های لاکهید و مارتین مریتا، در ایالت مریلند ایالات‌متحده تشکیل شد.

HUZGJnk1jkNE

این شرکت بزرگ‌ترین پیمانکار صنایع جنگ‌افزاری جهان به‌شمار می‌رود و بالغ بر ۷۵ درصد درآمدهای آن، از محل فروش تجهیزات نظامی به دست می‌آید. این شرکت هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر کارمند دارد و وزارت دفاع آمریکا، سالانه هشت درصد از بودجه خود را به خرید تجهیزات نظامی از این شرکت اختصاص می‌دهد. همین موضوع نشان می‌دهد که مریلین هیوسون، چگونه توانسته این شرکت را در مسیر پیشرفت هدایت کند، به طوری که نخستین تامین‌کننده تجهیزات نظامی جهان لقب بگیرد. او در زندگی حرفه‌ای خود به دلیل چشم‌انداز استراتژیک، تعهد به نوآوری و همچنین تعهد به ایفای نقش‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی...
متن کامل این گزارش را در اقتصادنیوز با عنوان «ملکه جنگنده‌های F-۳۵؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد» بخوانید.

 

 

 
مشاهده این خبر در سایت مرجع