طراحی الگوی دوسوتوانی سازمانی در سازمان های علمی و فناورانه فعال حوزه گردشگری در راستای تجاری سازی (مورد مطالعه: جهاددانشگاهی)

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 380744 1 سال قبل 298
هدف پژوهش حاضر طراحی مدل دوسوتوانی سازمانی در سازمان های علمی و فناورانه فعال حوزه گردشگری در راستای تجاری سازی است. رویکرد تحقیق به صورت کیفی و روش تحقیق مبتنی بر نظریه‌پردازی داده‌ بنیان یا رویکرد نظام مند اشتراوس و کوربین است جهت گرد آوری اطلاعات پژوهش حاضر از مصاحبه های نیمه ساختار یافته استفاده شده است و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش اشتراس و کوربین و مدل پارادایمی بهره گرفته شده است. نمونه‌گیری به روش نمونه گیری نظری و با استفاده از تکنیک های هدفمند (قضاوتی) و گلوله برفی (زنجیره ای) انجام شده که بر مبنای آن تعداد 16 مصاحبه با مدیران، اعضاء هیئت علمی و خبرگان جهاد دانشگاهی که در هر دو حوزه پژوهش و بهره برداری در سازمانهای فعال حوزه گردشگری دارای تجربه وتخصص هستند، صورت گرفته است. نتایج تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی منجر به ایجاد نظریه داده بنیان، در حوزه دوسوتوانی سازمانی برای سازمان های علمی وفناورانه گردیده که بر مبنای آن معماری فرآیند های دوسوتوانی سازمانی مبتنی بر بهره گیری از هوشمندی متعهدانه در کنار مهندسی پژوهش و بهره برداری فناورانه، بعنوان عناصر محوری در طراحی مدل دوسوتوانی سازمانی در سازمان های علمی و فناورانه فعال حوزه گردشگری در راستای تجاری سازی معرفی گردیده اند.
مشاهده این خبر در سایت مرجع