طراحی الگویی برای خط‌مشی گذاری تبلیغات گردشگری در سطح کلان: رویکردی آمیخته (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران).

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 40863 2 سال قبل 135
یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امروزه مدیران با آن روبه‌رو هستند، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در زمینه تبلیغات است. حوزه خط‌مشی گذاری با توجه به اینکه تصمیمات اکثر خط‌مشی گذاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی از خط‌مشی گذاری تبلیغات گردشگری با تأکید بر نقش سازمان‌های دولتی بوده است. موردمطالعه این پژوهش وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران است. رویکرد پژوهش آمیخته بوده است. در بخش کیفی از استراتژی داده بنیاد استفاده‌شده است. در بخش کمی، از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری به‌وسیله نرم‌افزار smart – PLS برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده‌شده است. درنهایت، خط‌مشی گذاری تبلیغات در سطح کلان بر اساس مفاهیم به‌دست‌آمده در قالب ۷ بعد هدف‌گذاری، منابع و ابزارها، عوامل اداری، بازیگران اجرای خط-مشی، شرایط محیطی، شخصیت مجریان و مهارت‌های مجریان دسته‌بندی شد. یافته های حاصل از بخش کمی پژوهش به وسیله آزمون GOF انجام گرفت که مدل استخراجی را تایید کرده است.
مشاهده این خبر در سایت مرجع