عرضه نیمی از بازی های سونی روی کامپیوتر و موبایل تا سال 2025

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 250516 1 سال قبل 261

بر اساس ارائه‌ای در روز سرمایه‌گذار سالانه سونی، این شرکت قصد دارد تا سال 2025 تقریباً نیمی از نسخه‌های بازی های خود را روی کامپیوتر یا موبایل عرضه کند. نمودار نشان‌داده‌شده در طول ارائه نشان می‌دهد که این میزان افزایش قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌های امسال آن خواهد بود. امسال حدود یک چهارم از نسخه‌‌های بازی های سونی بر روی سیستم و کامپیوتر عرضه خواهد شد و مابقی بین کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 تقسیم می‌شود.

جیم رایان، رئیس شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، در طی یک جلسه تجاری در روز پنجشنبه ادعا کرد که گسترش به پلتفرم‌های بزرگ‌تر، و به‌ویژه انتشار حداقل 12 بازی سرویس‌محور در سال‌های آینده، می‌تواند برای کسب‌وکار سونی متحول‌کننده باشد.

عرضه بازی های سونی

رایان ادامه داد که سرمایه‌گذاری روی کامپیوتر و موبایل می‌تواند منجر به رشد قابل توجهی در تعداد افرادی که بازی‌های ما را انجام می‌دهند، از بازی‌های ما لذت می‌برند و برای بازی‌های ما پول خرج می‌کنند، شود.

ارائه سونی نشان می‌دهد که این شرکت در حال حاضر از مزایای ارائه بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn، Days Gone و God of War در کامپیوتر بهره می‌برد. پیش‌بینی می‌شود که فروش خالص این پلتفرم از 80 میلیون دلار در سال گذشته به 300 میلیون دلار در سال 2022 ارتقا یابد. علاوه بر این، سونی تصمیم دارد بازی‌های بیشتری را روی کامپیوتر عرضه کند.

در بخش موبایل نیز Video Games Chronicle سال گذشته گزارش داد که سونی رئیس سابق محتوای اپل آرکید، نیکولا سباستینی را استخدام کرده است. او اولین نفر از استخدامی‌های جدید بود که به استودیو پلی استیشن ملحق شد تا روی موبایل تمرکز کند. در یک اسلاید، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بازی‌های موبایل را از طریق چند راه مختلف منتشر کند، از جمله توسعه مشترک بازی‌ها با توسعه‌دهندگان تلفن همراه موجود و همچنین ایجاد شبکه استودیوهای خود.

بازی‌های سرویس‌ زنده

علاوه بر کامپیوتر و موبایل، ارائه سونی جزئیات بیشتری را در مورد بازی‌های سرویس‌ زنده ارائه کرد. این شرکت قصد دارد تا سال 2025، 12 فرنچایز سرویس زنده داشته باشد که نسبت به سال گذشته و سه مورد در سال جاری افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که سونی دو بازی سرویس زنده اعلام‌نشده برای انتشار در سال مالی 2022 در دست توسعه دارد( MLB The Show 2022 سومین بازی است و رایان در یک پرسش و پاسخ تأیید کرد که Bungie’s Destiny در این تعداد گنجانده نشده است). سونی قبلاً گفته‌بود که قصد دارد تا مارس 2026 بیش از 10 بازی سرویس زنده را راه‌اندازی کند.

در نهایت، این شرکت می‌گوید که می‌خواهد استفاده از IP خود را در خارج از بازی گسترش دهد. همچنین، از فیلم اخیر Uncharted و سری آینده HBO بر اساس The Last of Us به عنوان نمونه‌های کلیدی استفاده کرد.

سونی در آخرین اسلاید گفت که امیدوار است رویکرد کنسول‌ محور فعلی پلی‌استیشن آینده ای را محقق سازد که در آن عناصر بزرگ جامعه ما فراتر از کنسول گسترش می‌یابند.

  • پیش بینی ناموفق سونی: فروش تنها 19.3 میلیون دستگاه پلی استیشن 5
  • سونی: خرید بانجی گامی بزرگ به سوی چند پلتفرمی شدن و متاورس است
  • گوشی اکسپریا 10 مارک 4 سونی با باتری 5000mAh معرفی شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع