علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 491431 10 ماه قبل 426

علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ

علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ

یکی از مشکلاتی که می تواند در حین استفاده کردن از ماشین ظرفشویی سامسونگ رخ بدهد این است که پس از اتمام روند شست و شو، ظروف به خوبی تمیز نشود و کدر بماند. کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ می تواند علت های مختلفی داشته باشد. با توجه به اینکه کدر شدن ظروف اصلا خوشایند نیست باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر ظرفشویی سامسونگ اقدام کرد.

در این مقاله قرار است به این سوال پاسخ دهیم که علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

شوینده ماشین ظرفشویی مناسب نیست

یکی از مهم ترین علت هایی که می تواند باعث شود ظروف به خصوص لیوان های شیشه ای بعد از اتمام فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی، کدر شوند این است که از مواد شوینده تقلبی یا نامرغوب استفاده شده است. با توجه اینکه در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت مواد شوینده، محصولات تقلبی در بازار وارد شده است، مواد شوینده ماشین ظرفشویی را فقط از مراکز فروش معتبر تهیه کنید.

نکته: برای اینکه بدانید از چه شوینده ای استفاده کنید حتما به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ مراجعه کنید تا به اشتباه از موادی که باعث کدر شدن ظروف می شوند استفاده نکنید.

از مایع جلادهنده استفاده نمی کنید

گاهی اوقات علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ بسیار ساده است و اصلا ربطی به خود دستگاه ندارد. استفاده نکردن از مایع جلادهنده یکی از دلایلی است که باعث خواهد شد ظروف شما پس از اتمام برنامه شستشو به جای اینکه شفاف و براق شوند، حالت کدر مانند پیدا کنند. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که استفاده از مایع جلادهنده اصلا ضروری نیست این در حالی است که جلادهند در پنج دقیقه  آخر روند شست و شو، ظروف را با کمک بخار آب براق کند. این مایع با کم کردن کشش سطحی آب و سر دادن آب از روی ظروف، از کدر شدن ظروف جلوگیری می کند. بنابراین اگر ظروف شما در ظرفشویی کدر می شود حتما مایع جلادهنده تهیه کنید و طبق دستور استفاده کنید.

کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ

ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی چیده نمی شود

اگر جزو افرادی هستید که ظروف را با عجله و بدون توجه به نکات خاصی داخل ماشین ظرفشویی می چینید بسیار طبیعی است که با مشکل کدر شدن آن ها مواجه شوید. زیرا باید ظروف طوری چیده شوند که بین آن ها فضای کافی وجود داشته باشد تا آب گردش کند و ظروف را به خوبی تمیز کند.

نکات مهمی که باید هنگام چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به آن ها توجه کنید عبارت است از:

  • لیوان و فنجان ها را برعکس قرار دهید.
  • ظروف را به هم نچسبانید و چک کنید که بین آن ها فضای کافی وجود داشته باشد.
  • قاشق و چنگال ها را با تراکم بالا در محفظه قرار ندهید و به صورت دو به دو، رو به بالا و پایین بگذارید تا آب بین آن ها به خوبی گردش کند.
  • روی بشقاب‌ها را به سمت وسط قرار دهید تا آب با سطح آن ها برخورد کامل داشته باشد.
  • ظرف های خیلی بزرگ را در کناره ها و عقب دستگاه قرار دهید تا مانعی برای گردش آب در داخل ماشین ظرفشویی نباشند.

دمای آب مناسب نیست

در صورتی که ظروف شما بیش از اندازه چرب است و دمای آب به درستی تنظیم نشده باشد به جای آب گرم، آب سرد وارد چرخه شست و شو می شود. به همین دلیل پس از اتمام پروسه شستشو ظروف به خوبی تمیز نخواهند شد و کدر می مانند. برای اینکه بتوانید دمای آب ماشین ظرفشویی را تنظیم کنید حتما به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

میزان نمک مخصوص ماشین ظرفشویی در مخزن مناسب نیست

نمک ماشین ظرفشویی به عنوان یک عامل نرم‌کننده در فرآیند شستشوی ظروف استفاده می‌شود. نمک برای جلوگیری از تشکیل رسوبات و لکه‌های آب سخت در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. همچنین، می‌تواند کیفیت شستشوی ظروف را بهبود بخشیده و باعث حذف آلودگی ‌ها و باکتری ها شود. اما در صورتی که بیش از حد استاندارد یا کمتر از آن در مخزن، نمک بریزیم، می تواند علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ شود. برای اینکه بدانید چقدر نمک  باید در دستگاه بریزید بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

تعمیر ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ نیاز به تعمیر تخصصی دارد

در صورتی که علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ هیچ کدام از موارد فوق نبود، ممکن است که ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر تخصصی داشته باشد. برخی موارد فنی که می تواند باعث کدر شدن ظروف در ظرفشویی شود عبارت است از:

  • فیلتر تخلیه ظرفشویی کثیف است و نیاز به تعویض دارد: وظیفه فیلتر تخلیه، خالی کردن آب های کثیف است. این فیلتر باید در بازه های زمانی مشخص(معمولا شش ماهه) تعویض شود. در غیر این صورت می تواند مشکلاتی را در عملکرد دستگاه ایجاد کند.
  • شیر ورودی خراب است و آب کافی به داخل دستگاه هدایت نمی شود: کمبود آب باعث می شود تا ظروف به خوبی شسته نشوند و ظروف کدر باقی بماند. به همین دلیل باید شیر ورودی جهت رفع مشکل، بررسی شود.
  • سوراخ بازوها گرفته شده است: بازوهای تعبیه شده در ماشین ظرفشویی شامل پایه‌ای است که در بخش پایین ماشین قرار گرفته و به کمک موتور و دیگر قطعات الکترونیکی ماشین ظرفشویی، حرکت می کند. بازو با حرکت در داخل ماشین ظرفشویی، آب شستشو و محلول شوینده را به طور یکنواخت به تمامی ظروف می‌ رساند و آنها را تمیز می کند: در صورتی که سوراخ بازو گرفته باشد ظروف به خوبی تمیز نمی شود و کدر باقی می مانند.
  • پمپ تخلیه معیوب شده است یا خراب شده است: وظیفه پمپ تخلیه در ماشین ظرفشویی این است که آب را از داخل ماشین ظرفشویی خارج کند. پمپ تخلیه باعث جابجایی آب درون ماشین ظرفشویی می ‌شود و آن را به خط لوله تخلیه هدایت می ‌کند: این کار برای پایان دادن به دورریز آب و شستشوی بهتر و قابل قبول ظروف بسیار مهم است. در مواردی ممکن است که علت کدر شدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ، خرابی پمپ تخلیه باشد. در شرایطی که امکان تعمیر پمپ تخلیه نباشد، تنها راه برای حل مشکل، تعویض آن است.

در نهایت توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی قطعات زیادی دارد و در صورت خرابی هر کدام از آن ها، عملکرد دستگاه دچار مشکل می شود و می تواند علت کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد. در صورتی که موفق به رفع مشکل نشدید بهترین کار، کمک گرفتن از تکنسین مجرب است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    مشاهده این خبر در سایت مرجع