عوامل مؤثر بر قصد دیدار گردشگران از جاذبه های گردشگری استان کرمان با تأکید بر تبلیغات الکترونیکی
هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر قصد دیدار گردشگران از جاذبههای گردشگری استان کرمان با تأکید بر بازاریابی الکترونیکی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی همبستگی است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد بوده است. روایی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و روایی محتوا محاسبه و تایید شد. پایایی پرسشنامه و متغیرهای آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد و مورد تأیید قرار گرفت. نمونه آماری پژوهش را 433 نفر از گردشگران ایرانی و خارجی تشکیل دادند که در سال 99 از جاذبههای گردشگری استان کرمان دیدن کردند. با توجه به شیوع بیماری کرونا، پرسشنامه پژوهش به صورت حضوری یا بعد از گرفتن آدرس پست الکترونیکی توزیع و جمع آوری شد. نتایج نشان داد که، تبلیغات الکترونیکی با ضریب استاندارد 73/0 و مقدار t، 276/10 بر بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، و با 26/0 و t، 626/4 بر تصویر مقصد، تأثیر دارد. همچنین تصویر مقصد بر نگرش نسبت به آن با 93/0 و t، 341/13 تاثیر گذار است. در نهایت نتایج نشان دهنده تاثیر گذاری بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی با 16/0 و t،725/3 و نگرش نسبت به مقصد با 81/0 و t، 978/11 بر قصد دیدار است.