فاش شدن قابلیت پاور های جدید MSI سری MEG Ai برای کارت های 600 واتی

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 270506 1 سال قبل 225

شرکت MSI در حال آماده‌سازی عرضه‌ی پاورهای هوشمند و رده بالای MEG Ai سری P برای استفاده در کارت گرافیک‌های پر مصرف جدید است و این کمپانی تصاویری از ویژگی‌های این محصولات را به صورت اسلاید ارائه کرد و این عکس‌ها در نهایت در اینترنت فاش شدند. این پاورها از ATX 3.0 و PCI-Express نسل 5 پشتیبانی می‌کنند و همینطور کانکتورهای جدید 16 پین 12VHPWR نیز برای ارائه توان خروجی 600 وات در دسترس قرار خواهد گرفت.

مدل‎‌های این مجموعه پاور شامل دو مدل 1300 واتی Ai1300P و یک مدل 1000 واتی Ai1000P نیز می‌شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت پاورها در مشخصات ATX 3.0، توانایی آن‌ها در مدیریت جهش ناگهانی بار (power excursions) الکتریکی GPU است که در بازه‌های زمانی 1 تا 10 میلی ثانیه خواهد بود.

مانیتورینگ عملکرد پاور از طریق اپ و تحمل افزایش ناگهانی جریان الکتریکی تا 1800 وات از ویژگی های اصلی این محصولات است

این محصولات جدید MSI می‌توانند تا سه برابر جهش بار الکتریکی از طرف کارت گرافیک را نسبت به مصرف انرژی GPU را کنترل کنند و این یعنی اگر یک کارت گرافیک با توان اسمی 450 وات ارائه شود پاور های سری MEG Ai شرکت MSI می‌توانند جهش الکتریکی تا 1350 وات را نیز از طرف پردازنده‌ی گرافیکی تحمل کنند.

پاور MSI سری MEG Ai

در برخی از پاورهای قدیمی بهره‌گیری از این ویژگی منجر به خاموشی سیستم برای حفاظت از آن می‌شد اما این محصولات مطابق نیاز مصرفی امروز طراحی شده‌اند و حداکثر توان تحمل جهش بار الکتریکی توسط این پاورها با بهره‌مندی از کانکتور مخصوص 16 پین 600 واتی سه برابر این میزان و 1800 وات عنوان شده است.

پاور MSI سری MEG Ai

با این حال این جهش‌ها در فاصله‌ی زمانی بسیار کوتاهی اتفاق می‌افتند و سلامت و یکپارچکی IC ها را تهدید نمی‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب سری P پاورهای MSI MEG Ai قابلیت رصد و مانیتورینگ پارامترهای الکتریکی و حرارتی در پاور با استفاده از اپ مخصوص است.

پاور MSI سری MEG Ai

پاور از طریق یک رابط نرم‌افزاری و USB 2.0 به اپ وصل می‌شود و اپلیکیشن به کاربر اجازه‌ی مشاهده و بررسی سرعت فن، مقدار ولتاژ را می‌دهد، اما باشد اشاره کرد که تاکنون زمان مشخصی برای عرضه این محصولات توسط MSI اعلام نشده است.

  • استاندارد جدید ATX12V 3.0 اینتل چیست و چرا باید پاور جدید تهیه کنیم؟
  • مادربرد MSI Pro B660M-A – مقرون به صرفه و ارزشمند
  • بررسی پاور گرین مدل GREEN GP600A-GED
مشاهده این خبر در سایت مرجع