فیدلیتی پرستیژ، ستاره نمایشگاه خودروی شیراز 1402 + عکس

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 494787 11 ماه قبل 219

نمایشگاه خودروی شیراز 1402 بین روزهای 23 تا 26 خردادماه برگزار شد و شرکت‌های مختلف اقدام به معرفی محصولات خود برای مشتریان کردند. به‌دلیل شرایط عجیب بازار ایران، خودروهای جدید زیادی در این نمایشگاه حضور نداشتند. ازاین‌رو فیدلیتی پرستیژ تنها محصول شاخص نمایشگاه شیراز به‌حساب می‌آید.

فیدلیتی پرستیژ نسخه جدید جتور X70‌ است که در بازار ایران با نام فیدلیتی پرایم عرضه شده. این خودرو در بازارهای دیگر جتور X70 پلاس نام دارد و بهمن موتور آن را با نام فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو دومین محصول با پسوند پرستیژ است که پس از دیگنیتی پرستیژ به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی جذاب و به‌روز

برخلاف دیگنیتی پرستیژ که تفاوت ظاهری چشمگیری نسبت به دیگنیتی پرایم ندارد، فیدلیتی پرستیژ به‌خوبی قابل تشخیص است و تفاوت ظاهری قابل‌توجهی نسبت به نسخه پرایم دارد. طراحی بخش جلو این خودرو به نسل جدید خودروهای چری شباهت پیدا کرده است که البته این شباهت بی ‌دلیل نیست؛ چرا که جتور زیرشاخه اقتصادی چری محسوب می‌شود و جتور X70 نیز در حقیقت نسخه دیگری از تیگو 8 پرو به شمار می‌آید.

طراحی این خودرو در نمای عقب شباهت بیشتری به نسل جدید محصولات چری پیدا می‌کند؛ تا حدی که می‌توان گفت چراغ‌های عقب آن به‌طور کامل از آریزو 6 پرو به این خودرو آورده شده‌اند. خروجی‌های اگزوز دوگانه دوبل روی سپر عقب این خودرو نیز نشان می‌دهند که دیگر با یک خودرو خانوادگی و بی‌حاشیه روبه‌رو نیستیم. فیدلیتی پرستیژ اکنون آماده است تا رقبا را به چالش بکشد.

همچنین بخوانید: فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در آستانه ورود به بازار؛ رقیبی خوش‌قیمت برای تیگو 8 پرو

درون کابین فیدلیتی پرستیژ نیز تغییرات مثبتی را می‌توان دید. برای مثال نمایشگرهای این خودرو به یکدیگر چسبیده‌اند و در قالب یک کلاستر عریض، بخش بزرگی از داشبورد را در اختیار دارند. این الگوی طراحی اکنون به طور گسترده در خودروهای آسیایی و برخی خودروهای اروپایی مشاهده می‌شود. پنل تهویه و همچنین کنسول وسط خودرو نیز طرح جدیدی دارند و نسبت به گذشته عریض‌تر شده‌اند. همانند دیگر اجزای کابین، دریچه‌های سیستم تهویه نیز ظاهر جدیدی را دریافت کرده‌اند. فاصله بین دو محور جتور X70‌ پلاس نیز 2745 میلیمتر اعلام شده است که برای یک مسافرت خانوادگی کافی به نظر می‌رسد.

بهبودهای فنی فیدلیتی پرستیژ

علاوه بر طراحی ظاهری، مشخصات فنی تیپ پرستیژ خودرو فیدلیتی نیز تغییر کرده‌اند. این خودرو پیشرانه مشابهی با تیگو 8 پرو دارد. بنابراین زیر کاپوت آن، پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر نصب شده است. این پیشرانه حداکثر 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. بنابراین راندمان بهتری را نسبت به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر پیشین شاهد هستیم. البته باید توجه داشت که نسل جدید پیشرانه‌های چری به سیستم GDi یا تزریق مستقیم سوخت مجهز هستند و به سوخت باکیفیت نیاز دارند. این پیشرانه از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 نیز پیروی می‌کند.

گیربکس هفت سرعته دوکلاچه همانند تیگو 8 پرو، وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو فیدلیتی پرستیژ برعهده دارد. وزن خالص این خودرو نیز شبیه به یکدیگر است و بنابراین انتظار داریم تا توانایی‌های حرکتی مشابهی را نیز از این دو خودرو شاهد باشیم. بنابراین شتاب صفر تا صد کمتر از 10 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت، جزو مشخصه‌های مشترک کراس‌اوورهای متوسط جتور و چری خواهند بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

جتور X70 پلاس به عنوان نسخه جوان پسند و البته اقتصادی تیگو 8 پرو به شمار می‌آید. از این رو برخی تجهیزات ایمنی همچون دستیارهای رانندگی خودران از تیپ میان رده آن حذف شده‌اند. با این حال دستیارهای رانندگی در تیپ فول آپشن این خودرو قابل دسترسی خواهند بود.

از جمله امکانات استاندارد فیدلیتی پرستیژ، می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سیستم ایستایی در سربالایی، سانروف و کروز کنترل. این خودرو همانند تیپ پرایم، با آرایش 5 و 7 صندلی به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت و رقبای فیدلیتی پرستیژ

قیمت جتور X70‌ پلاس در چین و سایر بازارهای صادراتی این کشور با توجه به امکانات و تجهیزات، رقمی بین 13700 تا 15600 دلار است ( معادل تقریبی 685 الی 780 میلیون تومان). با توجه به سابقه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، بایستی توقع داشت که قیمت فیدلیتی پرستیژ برای بازار ایران در محدوده 1.5 میلیارد تومان تعیین شود.

فیدلیتی پرستیژ

نزدیک‌ترین رقیب این خودرو یعنی تیگو 8 پرو که نسخه مشابه آن نیز محسوب می‌شود، با قیمت دو میلیارد و 269 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد. بنابراین در صورت عرضه فیدلیتی پرستیژ با قیمت رقابتی از سوی بهمن موتور، شاهد تشکیل صف‌های طولانی مشتریان برای خرید این خودرو خواهیم بود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع