فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های مرتبط با بازی؛ مشکلی جدی برای 34 میلیون گیمر ایرانی

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589036 1 هفته قبل 111

رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر: فیلترینگ پلتفرم‌های مرتبط با بازی و تصمیمات اشتباه و بدون درک کافی، گیمرها را با چالش مواجه کرده است.

فیلتر شدن مجدد پلتفرم دیسکورد، یکی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی میان گیمرها و بازی‌سازان را از دسترس 34 میلیون بازیکن ایرانی خارج کرد. ابوالفضل صادق، رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گوید تقریباً تمام پلتفرم‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال در ایران فیلتر شده‌اند و این تصمیمات بدون درک و شناخت کافی اتخاذ می‌شوند.

انتقاد تند رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای از عملکرد وزارت ارتباطات در قبال رفع فیلتر گوگل پلی

صادق در گفتگو با روابط عمومی سازمان نصر تهران اظهار داشت:

بعد از فیلترینگ گوگل‌پلی و توییچ، حالا نوبت دیسکورد است که باید فیلتر شود. ما در ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر داریم و بدون شک دیسکورد محبوب‌ترین رسانه ارتباطی بین گیمرها و بازی‌سازان محسوب می‌شود. من به شخصه فکر می‌کنم این اقدامات، با درک و شناخت ناقصی انجام می‌شوند و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی برای بازیکنان شود.

انتقاد تند رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای از عملکرد وزارت ارتباطات در قبال رفع فیلتر گوگل پلی

او معتقد است فیلترینگ پلتفرم‌های ارتباطی و تعاملی مانند دیسکورد، می‌تواند پیامدهای منفی مانند احساس ناراحتی، افزایش انزوا و عدم اطمینان به امنیت ارتباطات را در میان کاربران جوان به همراه داشته باشد.

جوانان گیمر؛ قربانیان اصلی سیاست‌های فیلترینگ پلتفرم‌های مرتبط با بازی و نامناسب دولت

صادق تأکید کرد به جای رویکردهای سلبی و محدودکننده، دولت باید سیاست‌های شفاف، منصفانه و حامی حقوق و آزادی‌های جوانان را در پیش بگیرد. او خاطرنشان کرد فیلترینگ اولین راهکاری است که مسئولان به آن متوسل می‌شوند، در حالی که این رویکرد آسیب‌های جدی به کسب‌وکارها وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر با اشاره به عدم ارائه دلایل قانع‌کننده برای فیلتر ماندن پلتفرم‌هایی مانند گوگل پلی، وضعیت دیسکورد را نیز مشابه ارزیابی کرد. او افزود علیرغم اظهارنظر وزیر ارتباطات مبنی بر تلاش برای رفع فیلتر گوگل پلی، عملکرد یکساله این وزارتخانه حاکی از عدم اراده جدی برای حل این مشکل است.

صادق در انتها هشدار داد:

کاربران ایرانی از بیرون شامل تحریم‌های ظالمانه و از داخل کشور شامل محدودیت‌های کشنده هستند. به نظرم دولت نباید به هر دلیلی جوانان را از حداقل حقوق آنان محروم کند.

به گفته او گیمرها و بازی‌سازان ایرانی در سال‌های اخیر بیشترین آسیب را از محدودیت‌ها متحمل شده‌اند، چرا که تقریباً هر پلتفرم مرتبط با این حوزه در کشور با محدودیت مواجه شده است. این در حالیست که به زعم صادق، در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، بازی کردن یکی از مهم‌ترین علایق مشترک جوانان و راهی برای غلبه بر مشکلات است.

نظر شما درباره فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های مرتبط بازی در کشور چیست؟ پیامدهای این اقدام برای جامعه گیمرها و صنعت بازی‌سازی چه خواهد بود؟

  • عرضه نسخه بدون حذفیات بازی Stellar Blade در تمامی مناطق
  • لپ‌تاپ گیمینگ MSI Pulse 17 AI 2024 با Intel Core Ultra 9، در چین عرضه شد
  • احتمال عرضه بازی Helldivers 2 برای کنسول ایکس باکس
مشاهده این خبر در سایت مرجع