فینال زودهنگام در راه است؟/ شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 588675 1 هفته قبل 71

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ژاپن همانند دوره گذشته با شکست حیرت انگیز، جام ملت‌های آسیا را استارت زد و این بار برابر تیم ملی قرقیزستان که کمتر کسی شانسی برای این تیم قائل بود، نتیجه را سه بر دو واگذار کرد. کنیچیرو کوگوره، سرمربی سامورایی‌ها که در این رقابت‌ها چهار ستاره خود را در اختیار ندارد، در همان آغاز کار با پرسینگ‌بالا و هجوم قرقیز‌ها روبه‌رو شد و از شیوه دفاع _ ضدحمله مقابل تیم سطح دومی آسیا استفاده کرد.

تیم ملی قرقیزستان بازی را به شکل هجومی شروع کرد و با استراتژی پرسینگ شدید، تیم ملی ژاپن را در نیمه خود نگه داشت و چندین موقعیت خطرناک گلزنی را از دست داد. در حالی که شش دقیقه تا پایان نیمه نخست وقت باقی مانده بود، قرقیزها با ضربه زیبا و پشت‌پای جانات اولو به گل اول رسیدند تا مزد نمایش خوبی که داشتند را با این گل دریافت کنند‌ و نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

2012397

فقط سی ثانیه از نیمه دوم گذشته بود که قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه ممکن شد و شلیک فوق العاده ماکسات علیموف، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت. در سوی دیگر سامورایی‌ها که موقعیت‌های محدودی داشتند، با فضای سازی سعی کردن به دروازه قرقیز فشار بیاورند و حتی چند فرصت گلزنی را برای خود خلق کردند که آکمتالیف دروازه‌بان قرقیزستان واکنش‌های خوبی نشان داد.

در دقیقه ۱۴، تیم ملی قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد و با یک حرکت آموزشی و شلیک مهلک کایرات کوبانیچوف به گل سوم دست یافت تا شکست ژاپن مسجل شود.

2012398

ژاپنی‌ها که باور نمی کردند باری دیگر در نخستین بازی خود شکست بخورند، سعی داشتند با سیستم پاورپلی به فکر جبران گل‌های خورده باشند و موفق شدند توسط یوسی آرای و یوتا تسوتسومی، اختلاف‌ را به حداقل رساند اما برای کامبک و کسب یک امتیاز کمی بدشانس بودند تا در نهایت با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند.

2012399

رافائل هنمی و کوکورو هارادا لژیونرهای تیم ملی فوتسال ژاپن با مخالفت باشگاه‌های خود برای حضور در این مسابقات روبه‌رو شدند و تیم ملی ژاپن را همراهی نمی‌کنند. ( جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده است )

کازویا شیمیزو و آرتور کاپیتان ژاپنی‌ها، به علت مصدومیت جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.

قرقیزستان برای اولین بار مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت. آخرین تقابل دو تیم را ژاپن شش بر دو پیروزی شده بود که مربوط جام ملت‌های 2016 است.

تیم ملی ژاپن در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در اولین دیدارش، همانند این بازی از عربستان سعودی شکست خورده بود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع