قهرمان اینجا تغییر کرد؛/ فن استاد: طلایی‌ترین لحظه لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 512319 9 ماه قبل 106

به گزارش "ورزش سه"، در حالی دیشب تیم ملی والیبال لهستان قهرمان لیگ ملت‌های والیبال در فصل 2023 شد که علاوه بر بازی خوب لوکاس کاژمارک، الکساندر شیفکا و پاول زاتورسکی یک عامل دیگر به نام تعویض یا بهتر بگوییم  شاهکار نیکولا گربیچ نیز در سرانجام نتیجه بازی تاثیر گذار بود.

در اواسط ست دوم پس از آنکه ویلفردو لئون دچار ضعف دریافت و همچنین حمله شد، نیکولا گربیچ سرمربی این تیم در یک تصمیم شجاعانه او را از زمین بیرون کشید و به جایش توماس فورنال را وارد بازی کرد تا دریافت و حمله این تیم از ست سوم به بعد پیشرفت شگرفی کند.

1901439

فورنال در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال با سرمربی خود دچار درگیری‌هایی شد و خیلی‌ها فکر می‌کردند او دیگر در ترکیب این تیم جایی ندارد اما گربیچ علی رغم ترافیک بازیکنان در این پست از او دعوت به عمل آورد تا ستاره تعویضی تیمش برابر آمریکا باشد، او در کنار الکساندر شیفکا و پاول زاتورسکی ست سوم و چهارم بی‌نقصی را از لحاظ دریافت داشتند و توپ‌ها به بهترین شکل ممکن دست پاسور این تیم می‌رسید.

1901440

بی‌شک اگر گربیچ این تعویض را انجام نداده بود کار برای لهستان گره می‌خورد و معلوم نبود سرانجام بازی چه می‌شد، اینجا می‌توان نقش پر رنگ سرمربی در عملکرد تیم‌ها را به خوبی دید جایی که یک سرمربی در اوج حساسیت بهترین تصمیم را می‌گیرد و برای عملکرد بهتر ستاره تیمش را بیرون کشید تا تیم نتیجه بگیرد.

البته نباید فراموش کنیم که دست گربیچ در این پست پر است، لهستان در پست دریافت کننده قدرتی قطعا پر مهره‌ترین تیم جهان است و سرمربی صرب خوشبخت است که چنین دریافت کننده‌هایی دارد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع