قیمت PC هوش مصنوعی تا 15 درصد افزایش می‌یابد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589702 2 هفته قبل 110

پس از آغاز تبلیغات هوش مصنوعی در بازارهای مصرف کننده، Canalys گزارش می‌دهد که بخش کامپیوترهای شخصی (PC) هوش مصنوعی در آینده شاهد افزایش قیمت چشمگیری خواهند بود.

به عبارت دیگر، هیاهوی هوش مصنوعی برای رساندن صنعت PCها به قله‌های جدید، باعث فروش انبوه این محصولات در بازارهای کلاینت و مصرف کننده شد، اما در نهایت منجر به افزایش قیمت شد.

این محقق بازار می‌گوید که استفاده از PCها مجهز به هوش مصنوعی در این صنعت بسیار گسترده خواهد بود، به‌ویژه وقتی صحبت از بخش‌های مصرف‌گرایانه مانند بازی باشد. در دوران مدرن، ما شاهد بوده‌ایم که هر تولیدکننده اصلی، مانند کمپانی MSI یا Lenovo، به طور پیوسته برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کنند، به علاوه از طریق گنجاندن Copilot شرکت مایکروسافت، این فرآیند حتی بیشتر تسریع شده و توجه مصرف کنندگان را به میزان قابل توجهی به خود جلب کرده است.

قیمت PC هوش مصنوعی تا 15 درصد افزایش می‌یابد

علاوه بر این، Canalys گزارش می‌دهد که در سال جاری میلادی، 19 درصد از PCهای ارسال شده به بازارها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود تا سال 2024 به 60 درصد افزایش یابد. از این رو، می‌توانید شاهد PCهای قدرتمند مجهز به هوش مصنوعی باشید.

دلایل افزایش نرخ تقاضا و قیمت PC های هوش مصنوعی در بازار

روند رو به جلوی پذیرش هوش مصنوعی در بازارها فقط به خاطر جایگاه AI در آن دارد نیست، بلکه به دلایل متعددی برمی‌گردد. یکی از دلایل اصلی این است که کاربران در دوره ارتقاء نسلی سیستم‌های خود قرار دارند و با ورود PCهای هوش مصنوعی، تغییر به معماری‌های جدید جذاب‌تر از همیشه شده است. علاوه بر این، شرکت‌ها برنامه‌های کاربردی خود را به گونه‌ای اصلاح می‌کنند که مصرف‌کنندگان را متقاعد می‌کند به سمت قطعات جدید سوق پیدا کنند.

با این افزایش ناگهانی تقاضا در بازار، پیش‌بینی می‌شود که با افزایش 15 درصدی اعتبار موجود در بازارها، همراه با ورود فرضی مصرف‌کنندگان و تقاضا تجاری، بها تمام شده PCهای مجهز به هوش مصنوعی نیز به تدریج افزایش یابد.

با شروع یکپارچه سازی هوش مصنوعی در برنامه‌های عمده، ما انتظار رشد چشمگیری در بخش محاسبات مرتبط داریم، به ویژه برای اجزایی که دارای موتورهای هوش مصنوعی داخلی مانند NPUs هستند. این باعث می‌شود که برخی از معماری‌های مدرن برای مدتی گرانتر شوند، فقط به دلیل اینکه edge AI به فناوری بزرگ بعدی تبدیل خواهد شد.

اما باید گفت که این فقط شروع ماجرا است. به محض اینکه محصولاتی مانند تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کمپانی کوالکام یا چندین محصول دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی به بازارها نفوذ کنند، شاهد افزایش فوق‌العاده‌ای در حجم مصرف‌کننده خواهیم بود که باعث فروش گسترده می‌شود و در نهایت به نفع کسب‌وکارها خواهد بود. طبق گزارش قبلی Canalys، انتظار می‌رود فروش PCها در سال جاری میلادی به 267 میلیون دستگاه برسد که نشان می‌دهد این بازار، قطعا در وضعیت خوبی قرار دارد.

مطالب مرتبط:

  • عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 5090 و RTX 5080 Blackwell انویدیا در سه ماهه چهارم سال 2024!
  • کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود
  • ممنوعیت ارسال گرافیک‌های RTX 4090D و H20 AI انویدیا به چین: اعمال محدودیت 70 TFLOP در این هفته
  • جیم کلر از هزینه تحقیق و توسعه 10 میلیارد دلاری Blackwell انویدیا انتقاد می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع