لنوو وارد بازار MoTD Mobile on Desktop شد: معرفی PC های Legion با پردازنده HX نسل چهاردهم اینتل

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590427 1 هفته قبل 87

شرکت لنوو با معرفی جدیدترین کامپیوترهای شخصی Legion (PC) خود که با پردازنده های نسل چهاردهم HX کمپانی اینتل تجهیز شده‌اند، رسماً وارد بازار «MoTD «Mobile on Desktop شده است.

با این تفاسیر کمپانی لنوو اولین OEM اصلی PCها است که مدل «MoTD «Mobile on Desktop را با پردازنده‌های نسل چهاردهم HX شرکت اینتل روانه بازار می‌کند.

چند هفته پیش، مدیر محصول دسکتاپ کمپانی Lenovo در کشور چین، در پلتفرم WolStame (Weibo) به اشتراک گذاشت که این شرکت قصد دارد وارد بازار PCهای «MoTD «Mobile on Desktop شود. بازار MoTD در چند سال گذشته با ورود پلتفرم پردازنده رده بالا HX از شرکت‌های اینتل و AMD شاهد پیشرفت خوبی بوده است. این تراشه‌ها اساساً دای‌های دسکتاپ هستند که برای بخش لپ‌تاپ‌های کاربران حرفه‌ای تغییر کاربری داده شده‌اند، که از نظر محدودیت‌های قدرت محافظه‌کارانه‌تر طراحی شده‌اند.

این ایده پس از مشکلات پایداری که به تازگی بر پردازنده‌های دسکتاپ Raptor Lake-S (نسل سیزدهم) و Raptor Lake-S Refresh (نسل چهاردهم) تأثیر گذاشت، مطرح شد. از آنجایی که پردازنده‌های HX شرکت‌های اینتل و AMD به طور گسترده همیشه با محدودیت‌های توان کمتری کار می‌کنند، پایداری بسیار بالاتری نسبت به تراشه‌های استاندارد سری «S» دارند که در کامپیوترهای دسکتاپ می‌بینیم. در نهایت، این تراشه‌ها در حال حاضر توسط فروشندگان PCها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این ترتیب در مجموعه‌ای از PCهای رده بالا ارائه می‌شوند.

 عرضه PC های Legion با پردازنده HX نسل چهاردهم اینتل

مشخصات PC شرکت لنوو با پردازنده HX نسل چهاردهم شرکت اینتل

در بازاریابی رسمی، شرکت لنوو تصویری از سیستم Blade 7000K خود را به اشتراک گذاشت که در آن نشان می‌داد یک شاسی mATX با مادربردی که قبلاً تراشه روی آن نصب شده، به بازار عرضه خواهد شد. این پردازنده یک تراشه HX نسل چهاردهم از شرکت اینتل است که با فرم فاکتور BGA و یک هیت سینک بزرگ با چهار لوله حرارتی به بازار می‌آید. این PC جدید را می توان با طیف وسیعی از گزینه‌های سخت افزاری مانند حداکثر 24 پردازنده هسته، 192 گیگابایت حافظه، خنک کننده air-liquid، ظرفیت‌های ذخیره سازی از 512 گیگابایت تا 4 ترابایت و کارت گرافیک مورد نظر شما (عمدتا گزینه‌های تولید شده توسط کمپانی انویدیا) پیکربندی کرد.

به این نکته اشاره شده است که کامپیوترهای دسکتاپ MoTD Blade 7000K شرکت لنوو با پردازنده‌های HX نسل چهاردهم کمپانی اینتل، بها تمام شده بسیار پایین‌تری نسبت به پردازنده‌های نسل چهاردهم سری S خواهند داشت. این تراشه‌ها در با حداکثر توان مصرفی 190 وات (PL1) و 253 وات (PL2) پیکربندی خواهند شد که باید در محدوده‌های «پروفایل پایه» کمپانی اینتل باشد.

تنها نقطه ضعف پلتفرم MoTD این است که شما از نظر ارتقاء پردازنده محدود هستید زیرا تراشه به صورت دائمی به مادربرد لحیم می‌شود، با این وجود دریافت نسل سیزدهم یا نسل چهاردهم پردازنده HX باید برای چند سال کافی باشد زیرا این تراشه‌ها از تعداد زیاد هسته‌ها و همچنین فرکانس‌های مناسب برای نیازهای بازی پشتیبانی می‌کنند. بر اساس قیمت‌های قبلی که پوشش داده شده است، می‌توان گفت که بها تمام شده مادربردهای دارای پردازنده بسیار کمتر از قیمت‌هایی خواهد بود که برای تراشه‌های استاندارد سری S دریافت می‌شود. در نهایت باید اضافه کرد که این PCها در شرف ورود به بازار هستند، بنابراین باید به زودی منتظر دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با آن‌ها باشیم.

مطالب مرتبط:

  • لنوو پردازنده‌های Core Ultra اینتل را با حافظه LPCAMM2 در لپ‌تاپ ThinkPad P1 Gen 7 ترکیب می‌کند
  • پردازنده‌های ایکس الیت کوالکام با لپتاپ های لنوو در 1 اردیبهشت عرضه می‌شوند
  • لنوو لپتاپ Yoga پرو 9 را با آخرین پردازنده Core Ultra 9 اینتل روانه بازار می‌کند
  • دسکتاپ گیمینگ GeekPro 2024 لنوو با Core i7-14700F اینتل و RTX 4060 Ti انویدیا عرضه شد 
مشاهده این خبر در سایت مرجع