لپ‌تاپ جدید ایسر محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک نمایش می‌دهد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 245056 1 سال قبل 192

اگرچه سال‌هاست که تلویزیون‌ها فناوری نمایش محتوای سه‌بعدی را کنار گذاشته‌اند، ولی ایسر در این زمینه همچنان مشغول تلاش است و مبلغ زیادی را برای توسعه‌ی فناوری هزینه کرده است. ساعاتی قبل این شرکت از لپ‌تاپ Helios 300 SpatialLabs Edition رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد بدون استفاده از عینک، محتوای سه‌بعدی استریوسکوپی را مشاهده کنند. باید خاطرنشان کنیم این یک لپ‌تاپ گیمینگ محسوب می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۵۰ بازی شامل عناوینی مانند Forza Horizon 5 و God of War از این قابلیت بهره می‌برند.

طبیعتا چنین لپ‌تاپی قیمت پایینی ندارد و ارزان‌ترین مدل آن در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری با قیمت ۳۴۰۰ دلار راهی بازار می‌شود. گران‌ترین مدل این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی Intel Core i9-12900H به همراه ۳۲ گیگابایت رم DDR5-4800MHz و پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA RTX 3080 بهره می‌برد. گفتنی است این لپ‌تاپ با داشتن وزن ۳ کیلوگرمی در کل لپ‌تاپ سنگین‌وزنی محسوب می‌شود.

این لپ‌تاپ برای اینکه بتواند محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک نمایش دهد، یک دوربین مخصوص مبتنی بر دو سنسور را بالای نمایشگر قرار داده تا چشم و سر کاربر ردیابی کنند. همچنین بر روی نمایشگر ۱۵.۶ اینچی یک لایه‌ی مخصوص قرار گرفته که می‌تواند محتواهای مختلف را در دو حالت دو بعدی و سه‌بعدی نشان دهد.

لپ‌تاپ ایسر

باید خاطرنشان کنیم ایسر ماه‌ها قبل از لپ‌تاپ ConceptD7 هم رونمایی کرد که از همین مشخصه بهره می‌برد و قرار است در سال جاری راهی بازار شود. ایسر همچنین برای کاربرانی که به دنبال مشاهده‌ی محتوای سه‌بعدی نیستند، نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ گیمینگ Predator Triton 300 SE را معرفی کرده که از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 بهره می‌برد.

ایسر از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ حرف زیادی برای گفتن دارد. مدل ۱۴ اینچی لپتاپ Predator Triton 300 SE از نمایشگر اولد مبتنی بر رفرش‌ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد که احتمالا این مشخصه نمی‌تواند گیمرهای حرفه‌ای را راضی کند. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی در تابستان امسال با قیمت ۱۵۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. از سوی دیگر باید به مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ هم اشاره کنیم که از رفرش ریت ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد مدل پایه‌ی آن ۱۷۴۹ دلار قیمت دارد.

  • راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۱)

منبع: windowscentral

نوشته لپ‌تاپ جدید ایسر محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک نمایش می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع