لیست کامل اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 269238 1 سال قبل 575

فرودگاه مشهد به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور بوده که میزبان پروازهای زیادی از شهرهای مختلف داخلی و خارجی می باشد. این فرودگاه با داشتن امکانات متعدد، سعی دارد نیازهای متفاوت مسافران را برآورده سازد. بسیاری از مسافران از مبدا های احتمالی داخلی و خارجی پروازها به مقصد مشهد مقدس اطلاعی ندارند. این موضوع به ویژه برای شهرهای کوچکتر اهمیت زیادی دارد. در ادامه ابتدا به معرفی فرودگاه مشهد و سپس پروازهای مختلف آن می پردازیم.

راهنمای فرودگاه مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، دومین فرودگاه پر تردد در ایران می باشد. این فرودگاه که در سال ۱۳۳۰ احداث شد در ابتدا شامل باندی خاکی بود. در سال ۱۳۴۶، باند جدید این فرودگاه ساخته شد که از نوع بتن بود و پایگاه پدافند نیروی هوایی از آن استفاده می کرد. به مرور زمان بر تجهیزات، امکانات و هواپیماهای این فرودگاه افزوده شد.

علاوه بر این ایرلاین های متعدد داخلی و خارجی در این فرودگاه فعالیت داشته و دارای دفتر فروش می باشند که تعداد آن ها حدود ۲۵ شرکت می باشد. مهم ترین این ایرلاین ها شامل ایران ایر، قطر ایرویز، ماهان و ترکیش ایرویز می باشد.

فرودگاه مشهد پس از فرودگاه های تهران و آبادان جزء نخستین فرودگاه های ایران بوده که به دلیل افزایش تقاضا برای سفر از تهران به مشهد و بالعکس احداث گردید. با گذشت زمان و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، بر تعداد متقاضیان بلیط هواپیما در این مسیر افزوده شد، بطوریکه در حال حاضر، بلیط تهران مشهد یکی از پرفروش ترین بلیط ها در کشور می باشد. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود ایرلاین ایران ایر اقدام به تاسیس ایرلاین ویژه فرودگاه مشهد، تحت عنوان ایران ایرتور نمود.

مشخصات فرودگاه بین المللی مشهد

فرودگاه مشهد مساحتی حدود ۵۴۰ هکتار دارد که در قسمت جنوب شرقی مشهد واقع شده است. وجود دو باند موازی در این فرودگاه امکان فرود انواع هواپیماها در آن را امکان پذیر ساخته است. نزدیک بودن فرودگاه مشهد به حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو، دسترسی به مراکز مهم شهر مانند مراکز خرید و حرم مطهر را امکان پذیر ساخته است. علاوه بر این وجود پارکینگ با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ خودرو و ترمینال های ویژه برای پروازهای خارجی و داخلی، باعث شده است که مسافران پروازی راحت تر داشته باشند.

نوع فرودگاه: مشترک (نظامی/مسافربری)

کد یاتا: MHD
کد ایکائو: OIMM
اطلاعات پرواز: ۳۳۴۰۰۰۲۰۱۹۹

لیست کامل اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف1

امکانات فرودگاه مشهد

با توجه به اینکه فرودگاه مشهد در شهری زیارتی و گردشگری قرار گرفته است، مسافران زیادی از طریق مسیر هوایی وارد این شهر می شوند. به همین دلیل امکانات متعددی در این فرودگاه تعبیه شده است تا مسافران سفری راحت تر و خاطره انگیز را در این شهر تجربه کنند. این امکانات در هر دو ترمینال فرودگاه وجود دارند.

از این امکانات می توان به آسانسور، واک وی، اینترنت رایگان، آرایشگاه، دفتر اشیاء گمشده، دفاتر فروش بلیط، امانات نگهداری بار مسافران، امور جامدان، بسته بندی بار، رستوران، پارکینگ طبقاتی، خدمات CIP، خدمات اورژانس، غرفه های فروشگاهی مختلف و خدمات باربری اشاره کرد.

علاوه بر این پارکینگ های متعددی در فرودگاه قرار دارد که شامل پارکینگ ترمینال ۱ با ظرفیت پارک دو هزار خودرو، پارکینگ ترمینال ۲ با ظرفیت ۵۰۰ خودرو، پارکینگ ترمینال ۳ با ظرفیت دو هزار خودرو و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو می باشد.

اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد

بخش مهم هر سفر هوایی آگاهی از اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا و مقصد می باشد. در قسمت اطلاعات پرواز می توانید پروازهای ورودی داخلی و خارجی و پروازهای خروجی برای شهرهای داخلی و خارجی را برای هر فرودگاه مشاهده کرد. این پروازها بر اساس زمان پرواز، شماره پرواز، ایرلاین، مبدا و نوع هواپیما مرتب شده اند. برای مشاهده این اطلاعات می توانید به سایت فرودگاه مشهد مراجعه کرده و یا با اطلاعات پرواز با شماره ۱۹۹ تماس بگیرید.

پروازهای ورودی فرودگاه مشهد

پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف داخلی و خارجی انجام می شود. مهم ترین این پروازها شامل پرواز تهران مشهد، پرواز کیش مشهد و مسیرهای خارجی مانند استانبول مشهد می باشد. همانطور که در بالا اشاره شد، بلیط مسیرهای مهم مانند تهران مشهد، به صورت سیستمی و چارتری به فروش می رسند. به این دلیل که مسافران زیادی از شهرهای مختلف به این شهر سفر می کنند، بلیط چارتری مشهد، یکی از پر فروش ترین بلیط ها در برخی ایام سال می باشد.

لیست کامل اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف2

پروازهای خروجی از فرودگاه مشهد

در قسمت اطلاعات پرواز می توانید پروازهای خروجی به شهرهای مختلف را نیز مشاهده کنید. این پروازها از شهر مشهد به شهرهای مهم مانند تهران، کیش، اصفهان، ساری، استانبول، دبی، دوحه و چندین شهر مهم دیگر می باشد. این پروازها از ترمینال شماره ۲ فرودگاه انجام می شود.

ترمینال های فرودگاه مشهد

ترمینال های فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، شامل ترمینال پروازهای داخلی، پرواز خارجی و ترمینال ورودی پروازهای خارجی می باشد. ترمینال پروازهای داخلی یا شماره یک مساحتی حدود ۳۵۶۰۰ متر مربع داشته که ورودی پروازهای داخلی در قسمت شرقی و پذیرش بار بوده ولی مراحل سوار شدن به هواپیما و دریافت کارت پرواز در قسمت غربی ترمینال صورت می گیرد.  در این ترمینال، امکانات و غرفه های متعددی وجود دارد.

ترمینال شماره ۲ که برای پروازهای خارجی می باشد مساحتی حدود ۲۱۶۰۰ مترمربع دارد که در آن امکانات مختلفی مانند غرفه های مختلف فروش سوغاتی و مواد غذایی، فست فود، رستوان، کافی شاپ، غرفه اسباب بازی و چندین غرفه دیگر وجود دارد. در این ترمینال، سالن عمومی و ترانزیت قرار دارد.

ترمینال شماره ۳ نیز ویژه پروازهای ورودی از شهرهای خارجی می باشد که در سال ۱۳۹۸، حدود ۶۹۶ هزار مسافر از این ترمینال تردد کردند. در این ترمینال، امکانات مختلفی مانند گل فروشی، غرفه های رزرو هتل و غرفه های فروشگاه وجود دارد.

لیست کامل اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف3

فرودگاه مشهد کجاست؟

شاید برای بسیاری از بومیان مشهد و یا مسافرانی که با قطار به این شهر سفر کرده اند و می خواهند با هواپیما سفر کنند، این سوال ایجاد شود که چگونه می توان به فرودگاه مشهد رفت. این فرودگاه در بلوار جمهوری اسلامی و انتهای میدان پانزده خرداد واقع شده است.

مسافران می توانند با استفاده از خط یک مترو از نقاط مختلف مشهد به فرودگاه برسند. یکی از ایستگاه های پایانی خط یک مترو، ایستگاه فرودگاه می باشد که در داخل محوطه فرودگاه قرار گرفته است تا مسافران با دغدغه کمتری وارد فرودگاه شوند. همچنین ایستگاه اتوبوس و تاکسی نیز در این فرودگاه قرار دارد که می توانید از آن برای تردد استفاده کنید.

نوشته لیست کامل اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مشهد از شهرهای مختلف اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع