مادسازان توانستند بازی GTA V را روی کنسول سوییچ اجرا کنند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589159 1 هفته قبل 110

ما در طی سال‌های گذشته، پورت‌های غیرممکنی از کنسول «سوییچ» (Switch) را دیده بودیم که برخی از آن‌ها به طرز حیرت‌انگیزی باکیفیت بودند. خوشبختانه این پورت‌ها به لطف تلاش توسعه‌دهندگان ساخته شده بود؛ اما اکنون مادسازان یک تلاش عجیب و غیرمتعارف روی کنسول مذکور انجام داده‌اند؛ آن‌ها توانستند بازی GTA V را روی «سوییچ» اجرا کنند.

در اواخر سال گذشته، ما متوجه شدیم که کُد منبع بازی GTA V لیک شده است. مادسازان به طور دقیق تمام جزئیات کُد منبع را جستجو کردند تا بتوانند بازی GTA V را روی کنسول Nintendo Switch اجرا کنند. ویدیوی منتشرشده در «توییتر» نشان می‌دهد که آن‌ها در تحقق هدف خود موفق شده‌اند.

احتمال اقدام قانونی راکستار علیه پورت غیررسمی GTA V روی سوییچ

بازی GTA V یکی از عناوینی است که غیرممکن است روی کنسول Switch منتشر شود. شرکت «راکستار گیمز» (Rockstar Games) به دلیل محدودیت فنی کنسول، قادر به ساخت پورت بومی برای «سوییچ» نیست؛ اما اکنون مادسازان نشان دادند که می‌توانند کار غیرممکن را ممکن کنند.

بازی GTA V روی سوییچ

گفتنی است پورت غیررسمی بازی GTA V هنوز به طور کامل بهینه‌ نشده است؛ اما نتایج به دست آمده خارق‌العاده هستند. در حالی که این بازی نسبت به سایر نسخه‌ها از نرخ فریم و رزولوشن کمتری برخوردار است، هنوز هم دیدن «جی‌تی‌آی 5» در حال اجرا در سوییچ دیوانه‌کننده است. شواهد نشان می‌دهد بازی GTA V با سرعت 27 فریم بر ثانیه تا 70 فریم در ثانیه روی «سوییچ» پیش می‌رود و این نرخ سرعت روی نسخه حالت دستی بدون فعال کردن اورکلاک است.

باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت Rockstar علیه مادسازان در رابطه با انتشار پورت غیررسمی GTA V روی «سوییچ» شکایت می‌کند یا خیر؟ شرکت «راکستار» در اواخر تابستان سال 2023، در اقدامی خیره‌کننده، بازی Red Dead Redemption را برای کنسول‌های Switch و PS4 عرضه کرد. پورت «سوییچ» این اثر مورد استقبال منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت.

  • ساخت فیلم سینمایی از بازی El Paso, Elsewhere تایید شد
  • تمجید تیم کین از سریال تلویزیونی Fallout
مشاهده این خبر در سایت مرجع