مایکروسافت فکر خرید شرکت Valve را در سر دارد؛ ارائه پیشنهاد 16 میلیارد دلاری!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 592159 3 هفته قبل 125

بر اساس جدیدترین شایعه، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در حال آماده‌سازی یک پیشنهاد 16 میلیارد دلاری برای خرید کمپانی بزرگ «والو» (Valve) است. شرکت Valve یکی از سازندگان بزرگ بازی‌های کامپیوتری و خالق پلتفرم «استیم» (Steam) به شمار می‌آید.

طبق شنیده‌های «دیور»، یک توسعه‌دهنده بازی که در انجمن Counter-Strike شناخته شده است، مایکروسافت به دنبال ارائه پیشنهاد 16 میلیارد دلاری برای تصاحب شرکت Valve Corporation است، معامله‌ای که احتمالاً شامل پلتفرم و فروشگاه Steam (محبوب‌ترین ابزار گیمینگ کاربران PC) نیز می‌شود.

در طی سالیان اخیر، ما شایعات زیادی درباره پیشنهادهای ناشران بزرگ برای خرید کمپانی Valve شنیده‌ایم. ناشران بزرگ می‌دانند که خرید کمپانی Valve می‌تواند یک حرکت سودآور باشد، چون این شرکت خالق فرانچایزهای تحسین‌برانگیزی مانند Half-Life و Portal بوده است. اما با توجه به اینکه Valve فروشگاه Steam را نیز در اختیار دارد و آن را اداره می‌کند، این شرکت هرگز برای پول مشکلی نداشته است؛ بنابراین این ایده که هر کسی بتواند آن‌ها را تصاحب کند، اغلب مورد تمسخر قرار گرفته است.

خرید شرکت Valve

چه‌قدر می‌تواند پیشنهاد مایکروسافت برای خرید شرکت Valve جدی باشد؟

با این حال، این امر باعث نمی‌شود که غول‌های فناوری چون مایکروسافت دست از ارائه پیشنهاد دیگر برای خرید شرکت Valve بردارند. از سوی دیگر، دلایل کمی وجود دارد که باور کنیم این مسئله برای شرکت Valve منطقی است. همان‌طور که قبلاً گفته شد، فروشگاه Steam یک چاپگر پول است و برخی برآورد درآمد آن را بیش از 10 میلیارد دلار در سال می‌دانند.

گفتنی است ارزش این شرکت حدود 8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به گفته «فوربس» (Forbes)، «گیب نیول» (Gabe Newell)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Valve، دارایی بیش از 4 میلیارد دلار به تنهایی دارد. «والو» همچنین یک شرکت خصوصی است؛ بنابراین، اطلاعات عمومی کمی در مورد امور مالی و ارزش واقعی محصولات آن وجود دارد. هر گیمر PC احتمالاً حدس می‌زند که این شرکت بیش از 16 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

  • مایکروسافت همچنان به اخراج کارمندان Xbox ادامه می‌دهد
  • هشدار مایکروسافت درباره حمله «جریان کثیف» به اپلیکیشن‌های اندروید
مشاهده این خبر در سایت مرجع