مایکروسافت همچنان به اخراج کارمندان Xbox ادامه می‌دهد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590719 1 هفته قبل 92

منابع نزدیک به خبرنگاری «بلومبرگ» (Bloomberg) می‌گویند که شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) قصد دارد به اخراج کارمندان استودیوهای Xbox Games ادامه دهد. این شرکت برجسته اخیراً 4 استودیو بازی‌سازی را تعطیل کرده است.

در روزهای گذشته، صنعت گیمینگ با تعطیلی ناگهان چهار استودیو تحت نظارت «ایکس باکس» (Xbox) همراه شد. مایکروسافت 4 استودیو بازی‌سازی «تانگو گیم‌ورکز» (Tango Gameworks)، «آرکین آستین» (Arkane Austin)، «آلفاداگ گیمز» (Alpha Dog Games) و «راندهاوس گیمز» (Roundhouse Games) را تعطیل کرد. این حرکت شوک بسیار بزرگی را به همراه داشت؛ اما اکنون گزارشی منتشر شده که اخراج‌ها و تعدیل نیرو همچنان برای کارمندان Xbox وجود خواهد داشت.

ادامه‌ یافتن اخراج کارمندان Xbox ؛ قربانی بعدی کیست؟

در گزارشی که «بلومبرگ» منتشر کرد، منابع نزدیک به این موضوع ادعا کردند که ایکس باکس به کارمندان ZeniMax «توافقنامه‌های جدایی داوطلبانه» ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تا سهم قرارداد آن‌ها را خریداری نماید و منتظر خروج آن‌ها از شرکت باشد. در این گزارش اشاره شده است که تولیدکنندگان و آزمایش‌کنندگان QA مورد هدف این برنامه قرار گرفته‌اند.

ادامه اخراج کارمندان Xbox

علاوه بر این، منابع «بلومبرگ» در ایکس باکس فاش کردند که «تعدیل نیروی بیشتری در راه است». رسانه‌ها به طور دقیق دلایل تعطیلی استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin را مشخص نکرده‌اند؛ اما به نقل از «مت بوتی» (Matt Botty)، «اولویت‌بندی برنامه‌ها و کاهش هزینه‌ها» علت تعطیلی استودیوهای مذکور بوده است. در یکی از ادعاها، گفته شد که عامل اصلی بسته شدن Tango Gameworks و Arkane Austin این بود که هر دو استودیو به دنبال گسترش هستند و پروژه‌های جدیدی را در ذهن خود دارند.

مایکروسافت در یک و نیم سال گذشته، نقش موثری در آشفتگی صنعت گیمینگ داشته است. این شرکت برجسته حدود 1900 کارمند را در اوایل سال جاری اخراج کرد و به نظر می‌رسد این غول فناوری هنوز با پدیده «تعدیل نیرو» نیز سروکار خواهد داشت.

  • رئیس نینتندو: سوییچ 2 یک پلتفرم انقلابی نخواهد بود
  • فرایند توسعه بازی Perfect Dark به خوبی پیش نمی‌رود
مشاهده این خبر در سایت مرجع