متا با وجود ضرر میلیارد دلاری متاورس، بهترین فصل مالی خود را از 2021 پشت سر گذاشت

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513463 9 ماه قبل 187

متا گزارش مالی جدید خود را منتشر کرد که طبق آن، غول فناوری بهترین سه ماهه خود از سال 2021 را پشت سر گذاشته است، حتی در حالی که همچنان به از دست دادن مبالغ هنگفتی در زمینه متاورس ادامه می‌دهد.

براساس جدیدترین گزارش درآمد این شرکت، بخش Reality Labs که بر پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متا نظارت دارد، در سه ماهه دوم سال جاری 3.7 میلیارد دلار ضرر به همراه داشته و فقط 276 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

همچنین غول فناوری یک بار دیگر گفت که انتظار دارد هزینه‌های آن روی متاورس را افزایش دهد. «سوزان لی»، مدیرمالی متا گفت که این شرکت انتظار دارد ضرر و زیان Reality Labs در مقایسه با سال گذشته و زمانی که بیش از 13 میلیارد دلار از دست داده بود، به‌طور معناداری افزایش پیدا کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز با بیان جمله «ما کاملاً به چشم‌انداز متاورس متعهد هستیم» سعی کرد تا اهمیت ضررهای Reality Labs را کم اهمیت جلوه دهد. او همچنین اشاره کرد که هدست آینده Quest 3 که ماه سپتامبر در رویداد Meta’s Connect معرفی خواهد شد، بزرگ‌ترین هدستی خواهد بود که از سال 2020 توسط متا عرضه کرده‌اند.

درآمد متا از سایر بخش‌ها

جدای از متاورس، متا سه ماهه بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و درآمدی معادل 32 میلیارد دلار داشته که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. زاکربرگ در جریان کنفرانس خود به ریلزهای اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد که به لطف تأکید این شرکت بر پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی، اکنون 200 میلیارد بازدید روزانه دارند.

متا همچنین تأیید کرد که بخش اعظم تعدیل نیرویش که منجر به خراج بیش از 20 هزار شغل از پاییز گذشته شده است، «به‌طور قابل ملاحظه‌ای تکمیل شده است».

با این وجود، زاکربرگ دقیقاً مشخص نکرد که انتظار می‌رود چه زمانی هزینه‌های مربوط به متاورس متا به تعادل برسد. او گفت:

«این یک شرط‌بندی بسیار طولانی‌مدت است. من ناراحتی بسیاری از سرمایه‌گذاران را درک می‌کنم. اما هرچند نمی‌توان این تضمین را به شما بدهم که شرط‌بندی ما روی این زمینه درست است، اما فکر می‌کنم جهان به دنبال این مسیر خواهد رفت.»

مشاهده این خبر در سایت مرجع