مجارستان: آمریکا به ما یاد ندهد چطور زندگی کنیم

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 487370 10 ماه قبل 208

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز سه‌شنبه گفت که مجارستان با آموزه‌های آمریکا و تمایلش برای تحمیل دیدگاهش به دیگر کشورها موافق نیست.

وی که در مجمع اقتصادی قطر صحبت می‌کرد، افزود: «این وظیفه من نیست که از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کنم اما از واشنگتن می‌خواهیم به ما یاد ندهد که چگونه زندگی کنیم».

پیشتر، با حمایت سفارت آمریکا در بوداپست، پوسترهایی در خیابان‌های این شهر قرار داده شده که خواستار خروج نیروهای روسیه از اوکراین شده بود.

«دیوید بریسمان» سفیر آمریکا در بوداپست نیز گفته بود که مجارستان در دوران مهمی برای تعیین آینده خود به سر می‌برد. وی همچنین از مجارستان خواسته بود تا روابط خود با همپیمانان غربی را تقویت کند.

اوربان پیشتر گفته بود که برای بوداپست، حفظ روابط با روسیه تا طولانی‌ترین زمان ممکن، بسیار مهم است.

وی همچنین در مصاحبه‌ای با وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» گفت: «اوکراین نمی‌تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود».

وی در این خصوص گفت: «با نگاهی به ارقام، نگاهی به اطراف، نگاهی به این واقعیت که ناتو برای اعزام نیرو آماده نیست، واضح است که هیچ پیروزی برای اوکراینی‌های بیچاره در میدان نبرد وجود ندارد».

یورونیوز چندی پیش گزارش کرد که اتحادیه اروپا تاکنون ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو در چهارچوب تسهیلات صلح اروپا (EPF) و برای تجهیز اوکراین در نبرد مقابل روسیه، به کی‌یف پرداخته است.

نخست‌وزیر مجارستان بارها اتحادیه اروپا را ترغیب کرده است کمک‌های مالی به کی‌یف را کاهش دهند و برخی منتقدان با این‌حال می‌گویند که در صورت کاهش کمک‌های غرب به اوکراین، کی‌یف مجبور می‌شود در مقابل روسیه تسلیم شود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع