محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 269752 1 سال قبل 337
محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

داوطلبان زیادی با هدف ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی ، در آزمونی که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می کند شرکت می کنند. شرکت در این آزمون همانند سایر آزمون ها شرایط و قوانین خاص خود را دارد که عدم رعایت آن ها می تواند موجب ایجاد محرومیت برای برخی داوطلبان شود. هرساله عده زیادی از داوطلبان ، بدون آن که از قوانین ایجاد محرومیت آگاهی داشته باشند اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته می کنند. این عدم آگاهی می تواند منجر به محرومیت آن ها از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شود.

افراد محروم شده، حق شرکت در این آزمون را ندارند و در صورتی که در آزمون مذکور نام نویسی کنندبه ثبت نام آن ها ترتیب اثر داده نمی شود و به عنوان متخلف شناخته خواهند شد.

کدام داوطلبان از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 محروم هستند ؟

افرادی که قصد شرکت در آزمونی را دارند بهتر است ابتدا از قوانین و شرایط شرکت در آن آزمون اطلاعات کافی را کسب کنند تا در مراحل بعدی آزمون به مشکل برنخورند. آگاهی از این موضوع که کدام دسته از داوطلبان جزو محرومین از این آزمون هستند بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا اگر داوطلبی علی رغم محرومیتش از شرکت در آزمون ، اقدام به ثبت نام نماید حتی در صورت کسب رتبه خوب در آزمون نیز از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

افرادی که در یکی از گروه های زیر قرار بگیرند از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1402 محروم خواهند شد.

ناقص بودن مدارک و تناقض آن ها با اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام 

  • هر رشته تحصیلی نیازمند دارا بودن مدارک تحصیلی مشخصی می باشد که در جدولی در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آورده شده است. آن دسته از افرادی که بدون توجه به مدارک تحصیلی مورد نیاز برای هر رشته ، اقدام به ثبت نام در آزمون و انتخاب رشته امتحانی خود می نمایند ، در هر مرحله از روند برگزاری آزمون که باشند (مانند : بررسی مدارک ، اعلام نتایج و یا حتی پذیرش و دوره تحصیل) ، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.
  • متقاضیان می بایست در وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی خود دقت کافی را داشته باشند. در غیر این صورت پس از بررسی مدارک و اطلاعات درج شده در فرم ثبت نامی ، هر گونه مغایرت در آن ها موجب لغو قبولی داوطلب خواهد بود و فرد تا یک سال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت محروم خواهد شد.

پذیرفته شدگان دوره روزانه در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ، آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند ، چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند ، به مدت یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.
  • طبق بند بالا ، افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 در دوره روزانه پذیرفته شده باشند حق شرکت و نام نویسی در آزمون سال 1402 را نخواهند داشت.

افرادی که بدون در نظر گرفتن این موضوع در آزمون سال 1402 شرکت نمایند ، در صورتی که در هر مرحله از آزمون تخلف آن ها محرز شود ، به عنوان متخلف شناخته شده و به هیات بدوی رسیدگی تخلفات آزمون ها معرفی خواهند شد.

  • توجه داشته باشید افرادی که در دانشگاه های غیر روزانه و شهریه پرداز پذیرفته شوند مشمول قوانین فوق نخواهند بود. این داوطلبان در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف از آزمون مذکور مشمول محرومیت یک ساله نمی شوند و مجاز به شرکت در آزمون سال 1402 خواهند بود.

سایر دلایل محرومیت از آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • داوطلبانی که به هر صورت موجب ایجاد بی نظمی و اختلال در روند برگزاری آزمون شده اند و یا به عبارتی دیگر داوطلبان متخلف و متقلب که تخلف یا تقلب آن ها در جلسه آزمون و یا در دوران تحصیلشان مشخص شود ، در هر مرحله از تحصیل که باشند از ادامه تحصیل محروم خواهند شد ، علاوه بر این فرد خاطی به هیات بدوی رسیدگی به تقلب و تخلف آزمون ها معرفی خواهد شد.
  • داوطلبانی که در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند، حق شرکت در این آزمون را نخواهند داشت.
  • داوطلبان رشته های پیراپزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی هستند ، فقط یک بار (در دوران دانشجویی یا در اولین آزمون بعد از فراغت از تحصیل) می توانند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن تعهدات آن ها مربوط به طرح نیروی انسانی هم چنان پابرجا خواهد بود. داوطلبانی که یک بار در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته نشده اند ، جهت شرکت مجدد در این آزمون می بایست طرح خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1402 به اتمام برسانند در غیر این صورت از شرکت در آزمون محروم می شوند.
  • شرکت در برخی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند دارا بودن حداقل دو سال سابقه کار بالینی در بخش های بیمارستانی می باشد ، در صورتی که متقاضیان شرکت در این رشته ها سابقه کار بالینی لازم را نداشته باشند ، از شرکت در این آزمون محروم خواهند ماند.

چگونه از محرومیت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت جلوگیری کنیم ؟

داوطلبانی که برای نخستین بار قصد دارند تا در این آزمون شرکت کنند بهتر است تا در مراحل مختلف ثبت نام و انتخاب رشته خود دقت کافی را به خرج دهند تا اگر بنا به هر دلیلی خواستار شرکت در آزمون سال بعد بودند جزو محروم شدگان از این آزمون قرار نگیرند.

  • پیش از هر اقدامی نسبت به مطالعه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 اقدام کنید و در صورتی که واجد شرایط بودید نسبت به نام نویسی خود اقدام کنید.
  • در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید و پس از درج اطلاعات نسبت به مرور و ویرایش خطاهای آن اقدام کنید.
  • در انتخاب رشته امتحانی خود دقت نمایید و رشته ای را انتخاب کنید که مدارک لازم برای ثبت نام آن با مدارک تحصیلی شما تطابق داشته باشد. جهت تحقق این امر جدول درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون (جدول شماره 1) را با دقت مطالعه کنید.
  • در انتخاب رشته محل های روزانه دقت کافی را داشته باشید و با توجه به علاقمندی و با در نظر گرفتن همه ی شرایط خود نسبت به انتخاب و اولویت بندی آن ها اقدام کنید. زیرا همان طور که بیان شد در صورتی که در یکی از کدرشته محل های روزانه انتخابی خود پذیرفته شوید ، حتی اگر در آن رشته ثبت نام نکنید ، به مدت یک سال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت محروم خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کلیک روی دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 آن را دانلود و از سایر شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مطلع شوید. زیرا همان طور که گفته شد عدم آگاهی درست از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون می تواند محرومیت یک ساله برای شما به همراه داشته باشد. هم چنین در وارد کردن اطلاعات و نیز بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 در سایت ثبت نام دقت کافی را به خرج دهید تا دچار مشکل نشوید. شما عزیزان جهت کسب آگاهی های بیشتر در مورد هر یک از موارد بالا می توانید روی آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان از دلایل محرومیت از آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 با خبر شد؟

با دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون، می توان از این شرایط باخبر شد.

2- دلایل محرومیت از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 چیست؟

از این دلایل می توان به مغایرت در اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام و دیگر موارد مذکور در متن مقاله اشاره کرد.

3- در صورت قبولی داوطلب در یکی از کدرشته محل های روزانه انتخابی، امکان شرکت کردن او در آزمون سال بعد وجود دارد؟

خیر، داوطلب به مدت یکسال از شرکت در آزمون محروم خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع