براساس پستی که توسط «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس منتشر شده است، این شبکه اجتماعی که قبلاً توییتر نام داشت، نزدیک به 20 میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوا درآمد پرداخت کرده است.
ایکس از تیرماه امسال پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد که در این برنامه، محتواسازان از طریق نمایش تبلیغات در پستهای خود سهمی از درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی را دریافت میکنند. البته کاربران برای واجد شرایط بودن، باید مشترک سرویس توییتر بلو باشند، بیش از 500 فالوور داشته باشند و توییتهای آنها در سه ماه گذشته بیش از 5 میلیون بازدید داشته باشد.
با این شرایط، یاکارینو در توییت جدیدی اعلام کرد که تاکنون حدود 20 میلیون دلار به محتواسازان پول پرداخت شده است.
استقبال تولیدکنندگان محتوا از ایکس
طبق گفته ایلان ماسک، اولین پرداختها که در ماه ژوئیه انجام شده بود، در مجموع حدود 5 میلیون دلار بوده است. بنابراین اگر ایکس اکنون 20 میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده باشد، میتوان گفت که محتواسازان زیادی به برنامه درآمد تبلیغاتی این شرکت ملحق شدهاند یا تبلیغات X میزان بازدید بسیار خوبی داشته است.
از زمان پیدایش توییتر، این شبکه اجتماعی چندان مورد توجه تولیدکنندگان محتوا قرار نگرفته بود، زیرا کسب درآمد از طریق آن نسبت به پلتفرمهای دیگر دشوار بوده است. در پلتفرمهایی مانند یوتوب، سازندگان بیش از یک دهه است که سهمی از درآمد تبلیغاتی این پلتفرم را دریافت میکنند. با این حال، اکنون سازندگان میتوانند در ایکس نیز به کسب درآمد بپردازند و همین دلیل باعث شده تا افراد زیادی مشترک سرویس پولی X Premium شوند.
ایلان ماسک همیشه ادعا کرده که میخواهد ایکس را به یک شبکه اجتماعی همهکاره تبدیل کند و بهعنوان بخشی از این برنامه ظاهراً روشهای جدیدی برای کسب درآمد نیز ارائه خواهد شد. در همین رابطه، چند ماه قبل گفته شده بود که این شرکت میخواهد با نمایش آگهی استخدام در صفحه شرکتها، با لینکدین رقابت کند و اخیراً آگهیهای استخدام به اکانتهای تسلا در ایکس اضافه شده بودند.