مراحل انجام پروژه سئو؛ از پروپوزال تا گزارش نویسی

منبع :  کاروکسب دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 247402 1 سال قبل 288

آیا تجربه ناموفقی از همکاری با متخصصان سئو دارید؟ انجام پروژه سئو به شکلی که بیش‌ترین ارزش ممکن را برای یک کسب‌وکار ایجاد کند، کار راحتی نیست.
اگر شما هم جزء مدیرانی هستید که اهمیت سئو را می‌دانید اما نتوانسته‌اید شخص معتمدی را برای انجام پروژه سئو سایت خود پیدا کنید، در این مقاله همراه ما باشید.
۹۳ درصد از خریدهای آنلاین با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز می‌شود. این آمار بالای تبدیل مشتری باعث‌شده که بیش از ۶۱ درصد از مدیران کسب‌وکارها، سئو را به عنوان اصلی‌ترین کانال بازاریابی آنلاین انتخاب کنند. آماری که خواندیم مربوط به گزارش سال ۲۰۲۲ سایت هاب‌اسپات است. این اعداد شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که سئو یک فرصت بکر و ایده‌آل را در اختیار مدیران کسب‌وکارها قرار داده تا بتوانند مشتریانی ارزشمند و همیشگی پیدا کنند.
پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره تاثیر سئو بر کسب‌وکارها آشنا به دست آورید، به صفحه سئو چیست وبسیما مراجعه کنید. این صفحه اطلاعات کاملی را درباره مفهوم سئو و تاثیرات شگفت‌انگیز آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.
در این مقاله ابتدا با مراحل انجام پروژه سئو آشنا شده و سپس به سراغ معرفی فاکتورهای موثر بر انتخاب یک شرکت سئو می‌رویم، در انتهای مقاله هم یک پیشنهاد شگفت‌انگیز در انتظار شما است.

مراحل انجام پروژه سئو؛ ۶ گام تا رسیدن به رتبه ۱

فرآیند پذیرش و اجرای یک پروژه سئو از ۶ مرحله تشکیل شده است:
۱٫ تماس با متخصص سئو
۲٫ بررسی و آنالیز سایت
۳٫ ارائه پروپوزال
۴٫ عقد قرارداد و توافق
۵٫ برنامه ریزی و اجرای فرآیندهای سئو
۶٫ ارائه گزارش‌های مستمر

۱. تماس؛ اولین جرقه همکاری

یک تماس تلفنی ساده می‌تواند آینده یک کسب‌وکار را تغییر دهد. پروژه‌های سئو با یک تماس تلفنی آغاز می‌شوند. مدیران پس از بررسی اولیه و انتخاب متخصص سئو، درخواست انجام پروژه سئو سایت خود را ارائه می‌دهند.
در تماس تلفنی، متخصص سئو اطلاعات اولیه کسب‌وکار و دسترسی‌های لازم برای بررسی وضعیت فعلی را از کارفرما گرفته و به سراغ تحلیل سایت می‌رود.

۲. بررسی اولیه و آنالیز سایت؛ حرکت بر لبه تیغ

آنالیز و تحلیل وضعیت سایت، آینده پروژه را تعیین می‌کند. تهیه پروپوزال و تمامی اقدامات بعدی وابسته به تحلیل دقیق سایت است.
بررسی وضعیت سرعت، سلامت کدهای سایت، وضعیت لینک‌سازی داخلی و خارجی از جمله مواردی است که در بررسی اولیه باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر تحلیل صورت گرفته بر روی پروژه با دقت کافی صورت نگیرد، تنها وقت و هزینه کارفرما است که از دست می‌رود و یک پروژه شکست‌خورده در کارنامه متخصص سئو ثبت می‌شود.
برای مثال گاهی پروژه در شرایط نسبتاً مطلوبی است و عملاً ارائه خدمات گسترده ارزش جدیدی را خلق نمی‌کند. در این شرایط می‌توان با ارائه پروپوزال مشاوره سئو، وضعیت مطلوب پروژه را حفظ کرد.
اگر با مشاوره بهینه‌سازی سایت آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه مشاوره سئو سایت وبسیما مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید با تمامی وظایف یک مشاور سئو آشنا شوید.

۳. ارائه پروپزال؛ شفاف، دقیق و منصفانه

سومین و مهم‌ترین گام برای انجام پروژه سئو، ارائه یک پروپوزال دقیق، شفاف و منصفانه است. یک پروپوزال باید به سه سوال اساسی پاسخ دهد: چه خدماتی؟ چه زمانی؟ و با چه هزینه‌ای بر روی سایت انجام می‌شود. نوع خدمات و زمان کاملاً وابسته به تحلیل پروژه است و باید به صورت دقیق به کارفرما اعلام شود.
از طرف دیگر قیمت خدمات ارائه‌شده بایستی منصفانه و متناسب با بودجه اعلام‌شده باشد. تخمین بودجه کم‌تر از مقدار مورد نیاز در ادامه چالش‌های زیادی ایجاد کرده و قیمت غیرمنصفانه باعث از دست رفتن اعتماد و عدم شکل‌گیری همکاری می‌شود. باتوجه به این‌که سئو فرآیندی زمان‌بر است، معمولاً پروپوزال‌ها وابسته به پروژه ۶ ماهه یا ۱ ساله ارائه می‌شوند.

۴. عقد قرارداد و شروع همکاری؛ ریزه‌کارهای قانونی و حقوقی

در گام بعدی نیاز به عقد قرارداد همکاری و طی کردن فرآیندهای قانونی است. قراردادها می‌توانند به صورت حقیقی یا حقوقی تهیه شوند. در یک قرارداد قانونی تعهدات طرفین، مدت زمان قرارداد، نحوه پرداخت هزینه و سایر جزئیات به تفضیل درج می‌شود.

۵. اجرا و ارائه خدمات؛ تعهد، نظم و پاسخگویی

پس از عقد قرارداد نوبت به انجام فرآیندهای سئو می‌رسد. سئو یک چرخه‌ی بی پایان از فعالیت‌های ارزشمند است. مهم‌ترین نکته در این مرحله، تعهد بالا در ارائه خدمات است.
از طرف دیگر نظم اجرای پروژه باید در بالاترین سطح ممکن صورت بگیرد. نکته مهم دیگر پاسخ‌گویی و در دسترس‌بودن متخصص سئو است. تعامل و همکاری سازنده بین متخصص سئو و کارفرما، ضامن اصلی موفقیت پروژه است.

اگر می‌خواهید با انواع خدمات قابل ارائه در پروژه‌های سئو به صورت کامل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه خدمات seo آژانس خلاقیت وبسیما مراجعه کنید. در این صفحه خدمات مختلف سئو از تدوین استراتژی سئو تا طراحی کمپین‌های لینک‌سازی به صورت کامل و با جزئیات تشریح شده است.

۶. ارائه گزارش‌های مستمر؛ سنجش میزان موفقیت و اعتمادآفرینی

پیتر دراکر یکی از معروف‌ترین اندیشمندان حوزه مدیریت می‌گوید: «چیزی را که نتوانید اندازه‌گیری کنید، نمی‌توانید مدیریت کنید.» در سئو، سنجش میزان موفقیت پروژه با ارائه گزارش‌های ماهانه انجام می‌شود. این گزارش‌ها شامل خدمات ارائه‌شده و دستاوردهای کسب‌شده است. البته اوضاع همیشه عالی نیست.
گاهی اوقات به دلایل مختلف مسیر پروژه دچار اختلال و حتی افت می‌شود. یک متخصص حرفه‌ای هرگز چیزی را از کارفرما پنهان نمی‌کند و تمامی اتفاقات رخ‌داده در مسیر پروژه را همراه با تحلیل به کارفرما ارائه می‌کند. این گزارش‌ها، عامل مهمی برای تصمیم‌گیری کارفرما برای قطع یا ادامه همکاری است.

چطور می‌توانیم یک شرکت یا متخصص سئو را انتخاب کنیم؟

اگر تمامی ۶ گام بالا به درستی انجام شود، شانس موفقیت پروژه سئو به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. اما تمام نکاتی که تا اینجا گفتیم بر این مبناست که کارفرما یک متخصص حرفه‌ای را برای انجام پروژه سئو انتخاب کرده است. اما اجازه دهید یک گام به عقب برداریم؛ چطور می‌توانیم به یک متخصص یا شرکت سئو اعتماد کنیم؟
بهترین راه برای انتخاب یک متخصص سئو، بررسی پروژه‌های قبلی انجام‌شده و درصد موفقیت آن‌هاست. اگر متخصصی توانسته در طیِ سال‌ها و با همکاری با کسب‌وکارهای مختلف، ارزش پایداری ایجاد کند، حتماً می‌تواند این تجربه را در اختیار یک کسب‌وکار جدید قرار دهد.
از طرف دیگر خوش‌نامی، همکاری با برندها و برندینگ شخصی و سازمانی نیز از عواملی است که نقش مهمی در انتخاب متخصص سئو ایفا می‌کنند. از طریق جستجو در گوگل، بررسی پروژه‌های قبلی و گفتگو با افراد متخصص می‌توان یک فرد حرفه‌ای را انتخاب کرد.
بر اساس تمامی فاکتورهایی که گفتیم، ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم؛ همکاری با بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت سئو ایران.

آژانس خلاقیت وبسیما؛ بالاتر از رتبه ۱ گوگل بایستید

وبسیما شرکت سئو نیست. مجموعه وبسیما یک زنجیره کامل از ارزش‌ پایدار را برای کسب‌وکار شما خلق می‌کند. آژانس خلاقیت وبسیما از سال ۱۳۹۲ و در طی همکاری با بزرگ‌ترین برندهای ایرانی، فروشگاه‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌های مختلفی توانسته به انتخاب اول کسب‌وکارها و مدیران تبدیل شود.
برندهایی مثل جانبی، سپیدارسیستم و نوبیتکس از نام‌دارترین مشتریان سئو مجموعه وبسیما هستند که در طی یک همکاری مستمر به صدر نتایج جستجو رسیده‌اند.
خدمات سئو آژانس خلاقیت وبسیما مبتنی بر خلق ارزش پایدار، صداقت و شفافیت است.
اگر مشتاق همکاری با یک تیم حرفه‌ای سئو و رسیدن به صدر نتایج جستجو هستید، می‌توانید به سایت وبسیما مراجعه کنید. وبسیما پیشنهاد ویژه‌ای برای شما دارد؛ از اولین تماس تا بیش‌ترین فروش همراه شما هستیم.

مشاهده این خبر در سایت مرجع