مرور نظام مند پیامدهای مالکیت روانشناختی از دیدگاه گردشگران مقصدهای گردشگری شهری

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 456293 1 سال قبل 217
مالکیت روانشناختی به عنوان پیش بینی کننده مهم نگرش ها و رفتارهای افراد پدیدار شده است و در تحقیقات مصرف کننده بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین هدف این پژوهش واکاوی پیامدهای مالکیت روانشناختی گردشگران نسبت به مقصد گردشگری شهری است. روش تحقیق فراترکیب است. جامعه آماری این تحقیق شامل مقالات خارجی معتبر و در دسترس پژوهشگر در پایگاه های داده امرالد، ساینس دایرکت و گوگل اسکالر است که بین آن ها تعداد 41 مقاله، به عنوان نمونه انتخاب شدندکه مرتبط با موضوع تحقیق بودند، روش نمونه گیری هدفمند و روش جمع آوری داده های تحقیق مطالعه نظام‌مند است. با استفاده از تحلیل کسپ، روایی پژوهش و نیز با استفاده از ضریب کاپا، پایایی آن ارزیابی و تأیید شد. یافته های تحقیق نشان داد که پیامدهای مالکیت روانشناختی گردشگران نسبت به مقصد گردشگری شهری شامل مشارکت، رفتار شهروندی، ارضای نیازهای اساسی روانشناختی، رضایت، تبلیغ، وفاداری، قصد خرید، نگرش و توسعه گردشگری است.
مشاهده این خبر در سایت مرجع