مروری بر یک افشاگری؛ فدراسیون؟ نه مقام‌های بالاتر علی دایی را برکنار کردند/ رئیس‌جمهور دستور داده بود؟

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 586196 1 ماه قبل 126

۱۵ سال قبل در چنین روزی اسطوره پرسپولیس و تیم ملی از هدایت ملی‌پوشان کشورمان برکنار شد.

ملی‌پوشان کشورمان هشتم فروردین سال ۱۳۸۸ با وجود بهره‌گیری از حمایت چیزی حدود ۱۰۰هزار تماشاچی در ورزشگاه آزادی بازی را به عربستان واگذار کردند و این قضیه فوق‌العاده برای جامعه ورزش سنگین بود به همین خاطر در عصر روز نهم فروردین همان سال فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد هیئت رئیسه به این نتیجه رسیده که ضمن تشکر از زحمات علی دایی، با او قطع همکاری کرده و برای ادامه پیکارهای انتخابی جام جهانی به دنبال سرمربی جدید باشد.

علی دایی از این اتفاق شوکه شد و چیزی حدود ۹ ماه در فوتبال هیچ فعالیتی نکرد و دی سال ۸۸ هدایت پرسپولیس را پذیرفت ولی بعدا در مورد ماجرای اخراجش از تیم ملی حرف‌های بسیار عجیبی زد و گفت: این مسئله هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال نداشت. فدراسیون نه در آمدن من به عنوان سرمربی تیم ملی نقش داشت و نه در اخراج شدنم از این تیم. در واقع مقام‌های بالاتر از فدراسیون من را اخراج کردند.

در آن سال‌ها این شایعه مطرح بود که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت و اطرافیانش پس از شکست تیم ملی مقابل عربستان روی کنار گذاشتن علی دایی تاکید داشتند. البته خود احمدی‌نژاد در اسفند سال ۹۷ طی مصاحبه‌ای با خبرورزشی مدعی شد چنین شایعه‌ای صحت ندارد و او علی دایی را اخراج نکرده بود!

مشاهده این خبر در سایت مرجع